Gå til innhold

Nytt skjermkort til gammel PC


Anbefalte innlegg

Har en sliten AMD T-Bird 1.4 (266) som sårt trenger bedre grafikkort. Målet er å kunne spille BF2 og WarCraft3. HK er et K7T Turbo (KT133A Chipset) med støtte for AGP 4x.

Ram: 512 (PC-133) Tenker å sette inn 256 til.

 

1: Er målet oppnåelig med riktig skjermkort ?

2: Hva er det optimale skjermkortet for denne ”kjerra” (maks. rundt 1000,-) ?

 

Vurderer følgende kort fra komplett:

* Sapphire Radeon 9600XT 128MB DDR AGP8X til kr 1.049

* Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDR AGP8X,256bit bus til kr. 1.195

 

Er dette overkill ??

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF2 kan jeg ikke svare for men jeg runda Warcraft 3 med en PII 333Mhz og S3 32Mb skjermkort, så det er ikke noe problem.

Har en arbeidskolega med samme prosessoren som deg men 768Mb DDR ram og han spiller HL2 med et FX5700 skjermkort.

Personlig ville jeg gått for 9600XT skjermkort.

Lenke til kommentar

Du bør helt klart gå for 9800pro kortet!

Kanje ikke forskjellen på akkuratt det systemet ikke er så stort men det er ikke prisforskjellen på de 2 kortene heller selv om 9800pro kortet er mye bedre og da har du noe som holder litt lengre. 9600xt er utdatert, 9800pro holder fortsatt.

Du kan jo selv lese testen på denne siden. her

 

Gå for 9800pro

Lenke til kommentar

PRISEN du oppgir for R9600XT er vel mer utdatert enn selve kortet. Riktig og fair pris ligger vel nærmere 6-700 kr. Men jeg vil heller, som de andre, anbefale deg å kjøpe R9800Pro fremfor et R9600XT.

 

Har du forresten forsøkt bruktmarkedet? Burde være masse kraft-hungrige folk som kvitter seg med sine gamle toppmodeller nå og går til innkjøp av siste nye istedet.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :)

 

Vipper mot et 9800PRO ja

 

Billigste 9600XT fant jeg på Stretto.no til kr 924, men enig i at prisforskjellen er liten hvis det ikke er andre ting som taler mot 9800Pro.

(Mener å huske fra tidligere at de svidde av mye effekt...?)

 

EDIT

Skriveleif..

Endret av tbird14
Lenke til kommentar
Billigste 9600XT fant jeg på Stretto.no til kr 924,-

Jøss! er de så dyre i Norge fremdeles? For en uke siden så jeg et ATI referansekort R9600XT med 256 MB til ca kr 675,- på en datamesse her i London. Ink moms, men uten bundle. Blir vel som lite-retail å regne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...