Gå til innhold

Tundra 1557K - Bra valg?


Anbefalte innlegg

Nei...som jeg har lest meg frem til så er den både varmere, støyer meg og har dårligere batterikapasitet. Grunnen til dette er vel pga skjermkortet som produserer mer varme samtidig som den trekker mer strøm. Når de da i tillegg bruker det samme batteriet som i 1557 så blir batteri ytelsen tilsvarende redusert.

 

Jeg tror det er smartere å gå for acer maskina, alt i alt mye bedre byggekvalitet...bedre batterikapasitet, leste at Acer TravelMate 8101WLMi bruker et 71040mWh batteri imotsetning til aopens 65000mWh. Blir forskjell av sånt :)

I tillegg litt kjekt med bluetooth og den haugen av kortlesere den har

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok gått for acer da disse er av god kvalitet, har selv solgt en Acer bærbar og jeg har faktisk aldri hatt noe problem med de.

 

Har også 1557 som var en grei pc for 1,5 år siden og som fremdeles duger til sine oppgaver, men synest prisen blir høy i forhold til hva du får, særlig etter at ACER har blitt svært prisgunstige

 

RSCue

Lenke til kommentar

Godt å høre. Som jeg har lest er byggekvaliteten god...men hva mener du som har prøvd Acer? Dama har en Fujitsu Siemens som har akkurat samme kassa som 1557 og den er veldig plastikk og knirker litt her og der når du trykker rundt på kassa. Maskina er bra den, men liker minst mulig knirk.

Lenke til kommentar

Lurer på den acer`n 4651lmi selv. Er det noen som vet åssen den er støymessig?

 

Har en fujitsu siemens p4 2.4GHz med 512MB ram for øyeblikket, hatt den et par år, men jeg takler bare ikke det bråket lenger.. Støyer værre enn en støvsuger selv rett etter formatering...

 

Hvordan tror dere acer`n er ytelsesmessig i forhold?

 

P

Lenke til kommentar

Blir vel tilsvarende eller kanskje muligens litt bedre. Men så er det en bærbar da. Alt er avhengig av hva du skal bruke den til og hva slags skjermkort du har i stasjonære i forhold. Regner med at acern er bra. Alle andre acer maskiner har ihvertfall vært bra på dette omårdet. Sjekk denne linken og se etter acer link

Lenke til kommentar
Godt å høre. Som jeg har lest er byggekvaliteten god...men hva mener du som har prøvd Acer? Dama har en Fujitsu Siemens som har akkurat samme kassa som 1557 og den er veldig plastikk og knirker litt her og der når du trykker rundt på kassa. Maskina er bra den, men liker minst mulig knirk.

Synest selv at Acer har bedre byggkvalitet, 1557 kassa knirker litt.. Virker som kabinettet til alle de acer maskinene jeg har prøvd er svært solide og ikke noe knirk/ulyder..

 

RScue

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn det. Er faktisk sånn at når jeg løfter på kassa så kjenner jeg at pcen bøyer seg litt av sin egen vekt. Når man betaler såpass mye for en bærbar kan det være greit å invistere den ekstra tusenlappen for at ting skal holde lengre.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å investere noe mer heller for acer er ganske billig, jeg har i det solgt en del av acer4101wlmi og den selger jeg for 11000,- .

 

Selv synest jeg ikke det er så dyrt i forhold til det en får..Sjekk gjerene prisforskjell på acer4101 og 1557 hos psdata så ser du at det er ikke så store forskjeller i forhold til hva du får..

 

 

 

RScue

Lenke til kommentar

Sliter litt med det samme sjøl...henger meg lett opp i lyder som stresser meg etter hvert. Heldigvis så er ikke den stasjonære så ille...men skulle alikevel ha likt den mye stillere. Hadde vært skikkelig kjekt å fått en bærbar i huset som kunne lastet ned om nettene og uten å vekke hele huset.

Lenke til kommentar
Så Fredrik Larsen....mener du fortsatt at 1559 er bedre enn 1557 etter å ha lest testen til hardware?

jeg tror den er bedre, men tror den blir slakta litt for at vi har sett så mange bra maskiner nå om dagen :yes: som acer maskina

 

ytelses messig er den ihvertfall suveren, men det er tydelig at den har et varme problem. siden de har klokka ned skjermkortet og vifta som går hele tiden.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Noe som er like ille i mine øyne er selve konstruksjonen...bakparten er litt for "kraftfull" i mine øyne. Når målene på maskina er 4 cm i høyden, er dette medregnet bakparten?

 

Uansett så kunne jeg heller tenke meg en maskin som har bedre byggekvalitet, bedre batterikapasitet og samtidig til en lavere pris. 1557 er garantert en mye bedre maskin.

Lenke til kommentar

En bedre maskin pga hva da? Selv syns jeg 1559 er en bedre maskin enn 1557. Bedre design har den også, og den har skjermkort som er bedre. Når man i tillegg får et skjermkort som er mye bedre til noen hundrelapper ekstra, så er valget veldig enkelt for meg.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...