Gå til innhold

Tundra 1557K - Bra valg?


Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med å bestemme meg for hva slags bærbar jeg skal gå for. Igår hadde jeg tenkt på en dell inspiron 6000, men kansellerte kjøpet da jeg fant ut at den ble i største laget. Over 3kg og nesten 4 cm tjukk blir litt for mye.

 

Det jeg trenger er en rimelig bærbar pc i god byggekvalitet, slank og ikke altfor tung. Ønsker god ytelse samtidig som at en 15" skjerm er et must. Ikke wide!

 

Derfor har jeg kommet frem til at denne pcen fra psdata er et godt tilbud.

Link til Tundra 1557K

 

Ønsker gjerne innspill på denne maskinen eller andre like gode eller bedre alternativ. Videre så lurer jeg på om det her er et så godt tilbud at jeg bør slå til med en gang eller om jeg har like mye eller mer å tjene på å vente og se om den faller mer i pris.

 

Trenger all hjelp jeg kan få!

 

Mvh Lightning

 

PS! 512 mb minne, høyere oppløsning enn 1024x768 og et bra skjermkort er en nødvendighet....huff har blitt skikkelig kresen nå

Endret av Lightning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe...glemte vist det.

 

Vil helst holde meg rundt 10 000...var derfor jeg syntes 1557'en så så grei ut.

 

Men hva er egentlig forskjellen mellom de to? Og finnes det noe test av sistnevnte?

 

Forresten er dette den samme maskinen som 1557...link til hardware.no test

Det er den samme ja.

 

EDIT: forskjellen er f.eks MXM (utbyttbart skjermkort) og sikkert noe mer som noen andre kan svare litt bedre enn meg på.

 

Men til 10 000 er vel 1557 det beste valget.

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Skal ha takk for svaret.

 

Da kan det godt hende jeg går for den. Sjekket nettopp på psdata hvor mye den ville bli kostende med samme oppsettet med pcbyggeren. Kom på 12700....så regner det her som et meget godt tilbud.

 

Men finnes det noen her som har 1557K selv?

 

Skulle gjerne ha likt å hørt brukererfaringer av maskina.

Lenke til kommentar

1557 er ei bra maskin kjøpte den nesten selv, så jeg leste masse om den, og fant ikke noe negativt om den. skal være ok grafikk på den og. bare søk på 1557 på forumet her da får du nok masse treff. det skal være mange rundt i landet som sitter på den.

 

men hvis vil ha noe i den klassen er multicom sine værd og sjekke ut også, somme konfig og litt stillere og faktisk litt biligere da jeg drev og sjekket. dinside.no har også mange tester av slike bærbare fra 2004

 

var litt sen og lese linken din :no: det er et meget fint tilbud. mye maskin for penga. men hvis du klarer og hoste opp et par lapper til har du rå til denne som har mye bedre grafikk LINK men sånn er det jo alltid :yes:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har sett på ECS Elitegroup tidligere, og var faktisk en av favorittene mine. Men det var inntil jeg leste testen av 1557 vs ECS på hw.no. Her kommer 1557 klart best ut kvalitetsmessig med en score på 9 av 10, mot ECS sine 5 av 10.

 

Men skulle gjerne hatt mer å velge i...

Lenke til kommentar

Jeg har selv en tundra 1557K og er ytterst fornøyd med denne bærbare maskina.

Har aldrig hatt en bærbar før men dette gir mersmak, jeg har ikke hatt noen problemer av noen grunn. Hører at noen sier at tasturet er dårlig men det føler ikke jeg, eneste at det ser litt plastikk ut.

 

spill går greit også f.eks CS og rome total war.

 

lykke til med ny maskin og ikke vær redd, denne funker som bare det.

 

batteri levetiden er også ekstremt god min holder i 4 timer på max battery.

 

En god ide er å kjøpe en portreplikator med en gang, hvis du skal flytte på maskina ofte slik som jeg har gjort. Da holder det med å stikke en plugg inn i pc'n når du kommer hjem.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Tusen takk for god tilbakemelding. Var akkurat noe slikt jeg trengte å høre.

Rome Total War er et av favoritt spillene så godt å høre at det funker bra.

 

Men håper du kan svare litt på hvordan det er med følgende punkter:

 

Støy

Varme

Ditt generelle inntrykk av byggekvaliteten

Skjermen, innsynsvinkel og ghosting og ellers farger.

 

Håper du kan svare på dette.

 

På forhånd tusen takk!! :)

Lenke til kommentar
Herregud, HVORFOR kjøpe 1557 nå som 1559 har kommet? SLUTT å anbefal den, 1559  er bedre på alle måter (unntatt at den koster 300kr mer) :no:

har du sjekka linken hans til psdata tilbudet? eller vet du av 1559 til 10300,- ? enig i at 1559 er tingen :yes: finner den ikke under 12 k jeg

Jeg driter i pakkeprisene til PSData, men kabinettet koster ca. 300kr mer.

Lenke til kommentar

Har nå fått det samme tilbudet også fra netshop + tilbud på noe ekstrautstyr.

 

Hadde vært skikkelig hyggelig om noen kunne komme med noen synspunkter på komponentene som står skrevet nedenfor. Lurer spesielt på disken, om jeg skal gå for den samsungen eller hitachi, seagate etc. Støy, hastighet og varme er viktig! Alt av info taes imot med takk.

 

Her er lista:

 

Netshop 1557GLS-128 1,7GHz/ 512/ 80GB/DVD-RW/15"/W-LAN

 

Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400

AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX

Samsung 80GB 5400RPM ATA/100 Silent Seek 8MB cache, modell MP0804H, 2,5"

Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM

 

Av ekstra utstyr hadde jeg tenkt meg

Targus Notebook Backpack Sort

Sort standard bæreveske i nylon, 15"

 

Mvh Lightning

Lenke til kommentar

Har endelig bestemt meg for å droppe Aopen 1557 pcene. Har heller bestemt med å vente å kjøpe til jeg finner Acer TravelMate 4651LMi på tilbud. Kan jo hende det blir tilbud via høyskolen til høsten. Billigste pris nå for denne maskinen er bare 11375...jækla billig allerede med tanke på teknologien.

 

Spesifikasjonene er som følger:

 

Intel® Pentium® M 730

15" TFT (1400x1050)

Intel 915/GM Expres

512 mb ram

80 giga disk

Geforce Go 6600

Bluetooth nettverk

 

Link i prisguiden finner du her

 

Godt å ha endelig bestemt seg...har virkelig tro på den maskina. Som alle Acer maskiner regner jeg med at byggekvaliteten er bra. Eneste som mangler er mer minne på geforce kortet...er kun 64 mb, men det må vel gå an å ordne.

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Får du acer'n til den prisen ville jeg nok gått for den, var inne på tanken selv i vinter men da kosta den 15000 kr så jeg droppa den til fordel for aopen sin.

Den hadde da også et ati9700kort så endel er nok forandret på kort tid nå da.

 

En studie kamerat har denne 'Acer'n (modellen før) og er fornøyd med den.

en smart ting med Acer'n er at tilkoblingene er på siden og ikke bak som på aopen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...