kallekra Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Byttet ut Celeron 2.0 Ghz med en Pentium4 3.2Ghz. Skjermen ble svart og pc ville ikke starte. Har ikke gjort noen andre endringer på pc. Hva kan være feil. Må det gjøres endringer på kovedkortet? Prøvde den gamle prosessoren igjen og pc-en startet ok igjen. I følge Asus sine sider skal hovedkortet takle 3.2Ghz Cpu.
underground Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Har du oppdatert biosen til hovedkortet? Viss ikke så bør du gjøre det. Regner med at den nye CPUen du kjøpte også er Socket 478.
Thoth Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Kan det være at du ikke har plugget inn 12v (pentium 4-kontakten)?
Kamerat Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Prøv å oggrader BIOSen som "underground" sa. Hvis den nye CPUen er med Prescott-kjernen er det ikke sikker eksisterende BIOS støtter den.
Guy Mann-Dude Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 (endret) Jeg har identisk hovedkort, biosversjon og prosessor (Prescott). Alt funker som smurt. (ved 3,7ghz cpu og 928mhz bus speed) Kan det være at du har fått en defekt prosessor? Er den kjøpt ny eller brukt? Jeg kan ikke skjønne hvilke endringer man skulle måtte gjøre på hk.. Edit: jeg så ikke at kallekra muligens ikke har 1019 versjonen. Prøv det først. Endret 18. mai 2005 av Guy Mann-Dude
kaliber Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 hadde akkurat samme prob før kallekra på det hovedkortet. jeg hadde kjøpt det kortet og en intel pentium 4 3ghz jeg måtte boote med en celeron på kortet, så legge inn xp,drivere etc så bytte ut celeronen med min intel så gikk det. jeg trodde oxo at cpu eller hk var defekt, men det var det ikke. så idag fungerer alt som smurt. *off topic* fungere den ai overklokkinga di guy mann-dude ?
kallekra Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Takk for svar. Jeg prøver på nytt i kveld. Får sette på Celeron igjen og oppdatere bios med siste versjon. Så setter jeg på ny prosessor og prøver å starte igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå