Gå til innhold

Er dette en bra pris?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har funnet meg en brukt pc som jeg føler at han som selger den vil ha for mye for den.. Han vil ha 1000,- for denne pcen :

 

Hovedkort : Gigabyte 7zxe

 

Prosessor : AMD Athlon XP 1700+

 

Ati Sapphire Radeon 9000 pro

 

30gb harddisk

 

2stk 128mb Apacer PC133

 

Kabinettet er det tatt vekk deler fra som hovedkortplaten og slikt så det går uanz rett i boss ;) Men er det verdt prisen !? Jeg føler det er langt ifra det, va mener dere ?

 

El NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så lenge siden jeg ga bort en komplett maskin som var omtrent lik. Samme CPU men med CD-brenner og 2x 256 MB SDRAM, pluss 17" CRT-skjerm og tastatur og mus.

 

Ville kanskje ha betalt noen hundrelapper for den burken der, hvis jeg kunne bruke den som filserver eller kontormaskin til foreldre eller noe, men annet er den omtrent ikke brukbar til.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Rent prismessig så ville jeg sammenlignet med prisguiden:

Billigste CPU: Sempron 2200+ 428kr

Billigste SocketA hovedkort: ASUS A7S8X-MX 330kr

Billigste tilsvarende skjermkort: Radeon 9200SE: 305kr

Billigste harddisk: Seagate 5400.1 40GB 368kr

Billigste 256MB ram: DDR PC3200 179kr

Totalt: 1610kr.

 

Egentlig så er den integrerte grafikken på hovedkortet like brukbar som skjermkortet (3D ytelse spiller ingen rolle uansett siden det ikke duger til spilling uansett) så man kan godt si 1305kr for en tilsvarende spiller ny løsning med bedre spesifikasjoner på alle fronter (mye raskere ram, 33% større harddisk, raskere CPU, raskere og mer stillegående harddisk, nye garantier og reklamasjoner)

 

I og med at det er såpass gammelt så ville jeg ikke gitt mer enn 50% av nyprisen jeg kom frem til her. Altså max 650kr om jeg hadde bruk for en så gammel PC.

Lenke til kommentar

Er vel verdt 1000 kr.Skjermkortet er ikke så verst,kan spille mange spill med det.

Yter ihvertfall mye bedre enn 9200Se( over dobbel ytelse)

Så 250 kr for skjermkort

200 kr for cpu

150 kr for hovedkort

200 kr for harddisk

200 kr for ram

Helt grei pris det.

Lenke til kommentar
200 kr for ram

Heh! :roll: Hvis du synes 2x 128MB SDRAM er verdt en hundrelapp hver, så har jeg opptil flere du kan få kjøpe hvis du vil! ;)

jeg og.. har faktisk to slike + en 256 brikke :p

 

kan få kjøpe alle:D vennepris, 400 ?

Endret av RiFkinD_
Lenke til kommentar
Rent prismessig så ville jeg sammenlignet med prisguiden:

Billigste CPU: Sempron 2200+ 428kr

Billigste SocketA hovedkort: ASUS A7S8X-MX 330kr

Billigste tilsvarende skjermkort: Radeon 9200SE: 305kr

Billigste harddisk: Seagate 5400.1 40GB 368kr

Billigste 256MB ram: DDR PC3200 179kr

Totalt: 1610kr.

 

Egentlig så er den integrerte grafikken på hovedkortet like brukbar som skjermkortet (3D ytelse spiller ingen rolle uansett siden det ikke duger til spilling uansett) så man kan godt si 1305kr for en tilsvarende spiller ny løsning med bedre spesifikasjoner på alle fronter (mye raskere ram, 33% større harddisk, raskere CPU, raskere og mer stillegående harddisk, nye garantier og reklamasjoner)

 

I og med at det er såpass gammelt så ville jeg ikke gitt mer enn 50% av nyprisen jeg kom frem til her. Altså max 650kr om jeg hadde bruk for en så gammel PC.

Kabbis'en da? blir litt kr det og. Syns 1K er ok for en slik pc.

Lenke til kommentar
Kabbis'en da? blir litt kr det og. Syns 1K er ok for en slik pc.

Kabinettet mangler hovedkortplaten og flere deler. (står i første post) så det ville jeg ikke gitt en tikroning for. (Han må jo uansett skaffe seg kabinett selv)

 

Så 250 kr for skjermkort

200 kr for ram

Som sagt litt lengre opp her: Splitter ny ram av typen PC3200 256MB koster 179kr inkludert garanti og reklamasjon fra butikk. Aldri om jeg ville betalt 200kr for _brukt_ laaangt tregere ram.

 

250kr for skjermkortet synes jeg er litt mye. Husk at man gjerne får bruk Radeon 9700pro for ca 700kr, Radeon 9600pro for rundt 4-500kr og Geforce4 Ti4200 for ca 3-400kr. Disse er alle laaangt kraftigere enn Radeon 9000.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

 

Døme på gode emnefelt:


  •  
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
     

 

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:


  •  
     
  • Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
     
     
  • Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
     
     
  • Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel
     
     

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

 

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...