Gå til innhold

GPU vs CPU, hvor raskt er raskt nok?


Anbefalte innlegg

Man sier i dag at spill ikkje er CPU-limited, men GPU-limited. Altså at de fleste prosessorer er raske nok, og at det er grafikkortene som ikkje holder mål. Har noen sett en test der man ser på kor raskt grafikkort man utnytter på forskjellige CPUer?

 

Altså, med en gitt CPU, så får man bedre ytelse til og med 6600GT, men ingen forbedring med 6800.

 

Med en annen CPU så får man bedre ytelse helt til 6800Ultra SLI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker :)

 

In terms of the right speed CPU to pair up with your GPU, if you have a high-end GPU (X800 or 6800GT class) then the faster you go the better off you are. Mid-range GPU owners will find that anything the speed of an Athlon 64 3000+ (Socket-939) will offer the best bang for your buck, with diminishing returns after that. If you happen to have an older Radeon 9600/9700/9800 based card, then even an Athlon 64 2800+ will be overkill for your GPU. If you are stuck with one of those older but still well-performing GPUs, don't bother upgrading your CPU unless it's something slower than a 2.4GHz Pentium 4 - you'd be much better served by waiting and upgrading to dual core later on.

 

Akkurat noe sånt eg var ute etter. Så når eg har tenkt å kjøpe en X2 4400+ så må eg nesten kjøpe ett 6800 Ultra kort også :thumbup:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...