Vegard87 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 har ikke lest alle postene men vil komme med MIN mening stort sett spiller jeg på alliance, men følte at shaman var ubalansert og ville derfor prøve ut om de var det. Det jeg følte var at de var enda bedre en det jeg hadde sett døde jo aldri med mindre folk var mye høyere lvl, og å drepe mobs gikk svært fort. Etter min mening er spillet rimelig balansert, med litt nerf av shaman, og litt boost til warlocken er alt perfekt for meg
Tåkefyrste Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 For å si det slik da... Min pally er straks lvl 57 (så min mening teller vel ikke?), Selvfølgelig teller din mening selv om du ikke er 60, du forveksler meg nok med en viss annen. Neida, forveksler ingen her jeg, den var ikke rettet mot deg, men heller alle som sier at lvl 60 er minimum for å komme med en personlig mening. Kommer ann på hva du legger i "sikre heals", da vi har med restoration talent 70% sjanse til å ikke bli interrupted ( satt tilbake / forsinket ) når vi kaster lesser healing wave. Vi kan også bruke grounding totem til å absorbere spells mens vi healer, men jeg er 90% sikker på at denne ikke snapper opp counterspell og silence. det jeg mente med "sikre" heals, er at motstanderen ikke har noen mulighet til å forhindre healinga di på noen måte. Mot shaman så har jeg 3 sikre heals. Hammer of Justice - 6sec stun, Renpentance - 6s Stun. og selvsagt Divine Shield - 12sec immunity. Mot shamans som ikke kjenner klassen sin så kan jeg selvfølgelig bruke blessing of protection også. Skremmende hvor mange som ikke vet at denne kan purges. Men når jeg tenker meg om, så har dere også 1 sikker heal. hvis dere har nature's switfness talentet. er vel ganske umulig å interrupte en instant heal? ikke vet jeg. Og du snakker om at du slåss mot paladins som ikke bruker seals? Mener du da at du purger alt av seals, eller at de faktisk er så dumme og ikke bruker seals i kamp? Iallefall har jeg funnet en fin måte å bruke seals mot shamans. Slik som du er smart nok til å bruke Earthshock Rank 1 for å spare mana. Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen)
Tåkefyrste Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Melee dps til Paladin er mange ganger bedre enn dps til en shaman. Jeg tar sjansen på å si meg sterkt uenig. Det går imot alt jeg har sett og møtt av shamans i dette spillet. At du sammenligner de to healing abilitiesene der er jo latterlig. Det blir som å sammenligne Lay on Hands med Shamans Natures Swiftness. Lay on hands healer 100% HP uansett hvor mye mana du har (eller, du må minst ha 1 mana) Natures Swiftness gjør så _1_ spell med casting time fra 1-10 sec blir instant. Altså har en shaman muligheten til å heale 1400-1600 dmg eller hva det er instant. Cooldown er 5min, Sammenligner man de to ser man jo klart hva som er overpowered. Uansett, så mener ikke jeg at noen av klassene er overpowered. Klasser som ligger i grenseland til å være overpowered er i min mening Druid og Rogue. Vel, sammenligning av disse 2 abilites er jo håpløst, da de gjør 2 vidt forskjellige ting. Men jeg ser du unnlot å nevne at Lay on Hands har 60min cooldown (40min med talents) Den bruker all mana du har, og fyller også på 550 mana på høyeste rank, og nei, du trenger ikke noe mana for å bruke. og Natures Swiftness har ikke 5min, men 3min cooldown
Keylar Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Og det du sier om at 2 frostshocks er nok til å drepe hva som helst, jeg må bare le av hvor latterlig dumt det høres ut. Hvilken class på lvl 60 har mindre enn 2000hp, som du forøvrig bare kan treffe med 2 frostshocks CRIT med en elemental build? Og DESSUTEN du kan ikke BÅDE ha en dyp melee-build og en ELEMENTAL crit build på en gang, så du får ikke både i pose og sekk i forhold til melee og spell dmg. Var ikke det jeg mente at 2 frost shocks Dreper noen, jeg mente at det ga meg god nok tid til å komme i range og hamre løs med windfury melee og at diminishing returns ikke var så veldig fæl likevel.
YpsiNine Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg har ikke særlig problemer med Shamaner med min Hunter. De fleste klarer jeg å drepe 1 mot 1.
likferd Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen) Dette har jeg opplevd selv, men jeg forstår IKKE hvorfor paladiner gjør det. Du bruker 55 mana på en buff du beholder i 0.3 sec, og vi bruker 40 mana på å purge den. hvorfor gjør du det?
Keylar Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen) Dette har jeg opplevd selv, men jeg forstår IKKE hvorfor paladiner gjør det. Du bruker 55 mana på en buff du beholder i 0.3 sec, og vi bruker 40 mana på å purge den. hvorfor gjør du det? Fordi seals er alfa og omega'en vår når det gjelder å gjøre skade
likferd Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen) Dette har jeg opplevd selv, men jeg forstår IKKE hvorfor paladiner gjør det. Du bruker 55 mana på en buff du beholder i 0.3 sec, og vi bruker 40 mana på å purge den. hvorfor gjør du det? Fordi seals er alfa og omega'en vår når det gjelder å gjøre skade Forklarer fortsatt ikke hvorfor.. Du får ikke noe mer utbytte av en seal/purge krig enn å brenne mana, der paladin er den tapende parten. Purge er vanligvis bindet til hotkey sjønner du, og de fleste som spiller shaman purger automatisk når noe dukker opp over hodet til fienden. Har tatt meg selv i å ville purge "battle stance" hos warriors :!:
Blakken Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 haha, og nok en arrogant påstand fra deg. Alle kan bli lvl 60 i dette spillet, så at du er høyest mulig lvl er ikke synonymt med at du vet alt om WoW. Når sa jeg at jeg vet alt om WoW igjen? Show me plx. Bare det at du hevder at Seal of Command gir deg 1700dmg på et slag vitner om hvor lite peiling du har. Henger vel ikke helt med i svingene her du tror jeg stakkars. Man kommer GLATT opp i 1500-1800 dmg MED den procen og jeg kommer kan gjerne sende deg screenshots på akkurat dette. Ja procen alene er vel på max (500-700?) Om du tenker deg om så er dette veldig mulig med crit og proc.. Veldig mulig. At du ikke har fylt ut dine talent trær før lvl 60 betyr vel ikke at du ikke har prøvd alle talents på lvl 50 f.eks., du kan jo respecce hele tiden hvis noe virker feil. Så de siste 10 talentpointsa vil jeg ikke si er så viktig at deres mening om absolutt alt i spillet ikke teller. Nei, for det går jo ann å trekke en paralell mellom en final character på level 60 som er fult specca og en som er level 50 og fortsatt mangler 10P
Roberticus Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Slike diskusjoner gjør meg kvalm. Shaman er ikke overpowered sammenlignet med druid og rogue. Paladins er på langt nær en gimp klasse slik enkelte av dere vil framstille det. Nerfing så langt ute i spillet blir bare idiotisk. Hvis Blizzard virkelig hører på slike sytepaver og ødelegger shaman klassen så vet jeg ikke om jeg gidder å fortsette med spillet (jeg har en shaman som jeg ikke spiller) av prinsipp. Problemet er at det ALTID er en eller annen klasse som er veldig bra mot enkelte andre klasser. Med andre ord vil det i så fall ikke stoppe med Shamans, men da er det neste klasse som skal ødelegges (rogue?). I stedet for å hyle og skrike om nerfing så synes jeg dere heller kan lære dere teknikker for å ta shamans i pvp. For det er faktisk mer enn mulig. Det blir bare hysterisk latterlig å snakke om å nerfe shamans på bakgrunn av at man har laget seg en lvl 60 shaman på testserver med Arcanite Reaper... 98% av alle shamans vil ALDRI eie en Arcanite Reaper, så du snakker om en "perfect build". Og da bør du jaggu sammenligne med tilsvarende "perfect builds" for andre klasser. Hele diskusjonen er fundert på tvilsome antagelser. Opprinnelig post var humoristisk ment og jeg smålo av den. Men holdningen bak den viser en tankegang jeg ikke liker. Shaman er ingen gudommelig klasse som eier alt og alle.
JRL Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 vel en shaman kan vedlig ofte få deg ned til så lite liv, så det hjelper jo meg lite at shamans synes det er ubrukelig, når de rezer rett opp igjen og får den siste nuken på meg som trengtes. orntlig crap skill ja. Hvilken idiot gidder vel å waste 60 min cooldown og ankh på å drepe deg, du får jo ikke contribution points omtrent, fordi de du skulle fått for å ta deg ned til 15% hp forsvinner når du dør.. så argumentet ditt er fortsatt helt elendig. hvordan er det elendig? vist jeg føler at når jeg dreper en shaman i en veldig cloes kamp, så kan han bare reze seg selv, og totalt overaske meg. og hvordan vet du at man ikke får serlig contribution? kanskje fordi du har gjort det? eller andre shamans gjør det? han som ble eid på grunn av det føler seg sikker veldig bra når han vet at du ikke fikk så veldig mye contribution av det. hva skal man spare en cooldown spell til da? mange som spiller på pvp server, gjør ikke noe annet en pvp. eller mente du kanskje at jeg som person ikke var verd det?
Nixration Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Nok en Rocket Scientist som uttalet seg uten å helt vite hva han prater om. *frustrasjon* haha, og nok en arrogant påstand fra deg. Alle kan bli lvl 60 i dette spillet, så at du er høyest mulig lvl er ikke synonymt med at du vet alt om WoW. Bare det at du hevder at Seal of Command gir deg 1700dmg på et slag vitner om hvor lite peiling du har. At du ikke har fylt ut dine talent trær før lvl 60 betyr vel ikke at du ikke har prøvd alle talents på lvl 50 f.eks., du kan jo respecce hele tiden hvis noe virker feil. Så de siste 10 talentpointsa vil jeg ikke si er så viktig at deres mening om absolutt alt i spillet ikke teller. Du kunne heller kommet med et argument om at på lvl 50 så har du ikke noe erfaring med de høyeste instansene, og da skulle jeg vært enig, men da har vi beveget oss vekk fra PvP igjen da. Shaman er en bra klasse, men den er ikke overpowered på noen måte. Se på druid, der har du en god kandidat til overpowered klasse. Og dessuten, som blizzard har sagt flere og flere ganger, og som spiller en viktig faktor nå som Battlegrounds er rett rundt hjørnet; er at klassene er balansert for gruppe/masse-PvP og ikke 1 vs 1. Foreslår at du går tilbake til å spille Paladinen din med 3 typer udødelighet, høy dps melee, PLATE armor OG healing! At du kaller druid overpowered, men ikke shaman, vitner vel bare på at du er en skikkelig shaman fanboy. Og at du attpåtil klarer å lirke ut av deg at Paladin har HØY melee dps er jo på grensen til latterlig. Paladin har (etter Seal of Crusader bugfixen en par patcher tilbake) muligens den laveste dps i spillet. Men det orker jeg ikke å klage over siden vi, som du sier, har plate, shield og healing. For det første er det ikke snakk om at det er vanskelig å komme til lvl 60, eller at man vet spesielt mye mer om spillet som lvl 60 enn 50. Men at man kjenner klassen sin mye bedre er helt sikkert. De siste 10 talent pointsa kan i mange tilfeller være veldig viktige. Hvis man som shaman går for Enhancement/Restoration build, og har satt points i Enhancement først, for så å gå for Natures Swiftness senere, betyr det ene poenget du setter i Natures Swiftness liv eller død mot enkelte klasser. En ting du burde gjøre er å starte en Shaman for å sjekke ut Melee DPS. Melee dps på rundt lvl 55-60 ligger normalt sett på rundt 60-70 (regnet med Windfury procs) om man bruker 1h+shield. Muligens over 100 mot low armor mobs/players med frekvente Winfury procs med 2h axe/mace. Melee dps til Paladin er mange ganger bedre enn dps til en shaman. Men en shaman har jo mange andre abilities, som instant cast shocks, Lightening bolt/chain lightening, lightening shield osv som dealer dmg. Så normal dps ved grinding for meg er på rundt 120. Ved pvp mot Pladins ligger jeg vel på noe av det samme pga sparing av mana er viktig. Paladins Flash heal = Heals a friendly target for 343 to 383. 1.5 sec cast Shamans Flash Heal/Lesser Healing Wave = Heals a friendly target for 832 to 928. 1.5 sec cast. Er latterlig og overpowered og utrolig shaman klassen er...dem har nærmest ingenting negativt over seg. At du sammenligner de to healing abilitiesene der er jo latterlig. Det blir som å sammenligne Lay on Hands med Shamans Natures Swiftness. Lay on hands healer 100% HP uansett hvor mye mana du har (eller, du må minst ha 1 mana) Natures Swiftness gjør så _1_ spell med casting time fra 1-10 sec blir instant. Altså har en shaman muligheten til å heale 1400-1600 dmg eller hva det er instant. Cooldown er 5min, Sammenligner man de to ser man jo klart hva som er overpowered. Uansett, så mener ikke jeg at noen av klassene er overpowered. Klasser som ligger i grenseland til å være overpowered er i min mening Druid og Rogue. Nå får du roe deg, Jeg spiller en shaman lvl 60. (har vært lvl 60 i flere uker) 50-60 dps med one hand? da må du ha en sinnsykt treig one hand og du bruker ikke windfury eller rockbiter da! one hand og shield ligger jeg på 150-200 dps! jeg har riktinok en rask 1 hander med 42,7dps men du kan alikavel ikke klare å komme ned i 50-60dps! det er tull! men uansett, shamans er ikke overpowered! De er gode mot enkelte klasser, men lær klassen deres, sa kan dere ta oss! handler bare om å være god! avbryte healings med stunn eller lignende og bare hoppe rundt oss som en gærning så får vi bare "target needs to be in front of you" DET ER SLITSOMT DET:P Desuten kan du heale opp til 2400 med healing wave, om du har god crit chance for spells! får inn crit heal ganske ofte jeg! crit ftw! gjør foresten at jeg får 25% mer armor value i 15 sec, på grunn av at jeg har talents for det, men plz IKKE whine for det! det kosta meg 5 talent points!
Jan Åge Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 (endret) Håper at dere som krangler om Paladin DPS vet at Seal of Command er for tiden bugget. Dvs. At når den proccer så viser non-SoC skaden helt feil. Altså for å ta et eksempel. Man critter SoC med ca 800-1000dmg, så critter man da også med non-SoC angrepet så viser det som også ca 700-900dmg. Selv om non-SoC skaden egentlig er mye lavere. Dette gjelder ved hver eneste proc og ikke bare crits. Non-SoC skaden viser heller ikke i combat loggen. Blizzard har bekreftet denne buggen. Tenkte bare jeg skulle informere om dette i tilfellet noen av dere skulle basere argumentene deres på det som "kommer-over-hodet" på fienden. Uansett så mener jeg at paladin DPS er blant de laveste i spillet, men det er vel meningen fra starten av. Siden vi er en defensiv klasse. Endret 20. mai 2005 av Jan Åge
Dux ducis Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Som lvl 50 har du egentlig ingen rett til å uttale deg i det stor og hele da men, men leave that aside. Se her ja, idiot kor? Ikke kom å tro at du kan skrive ned noe oppføre deg som om det er loven her, bare fordi at du er lvl 60 (Det er faktisk ikke noen bragd eller tegn på ferdighet å være lvl 60 nå, det var kanskje det før, men nå har det gått alt for lang tid - så alle kan ha oppnådd lvl 60 nå om de vil) ----- Når det kommer til hva folk synes er balansert så er det hele temmelig tragisk. Hvis folk har blitt ganket av f.eks shamaner litt for ofte, eller at de kanskje ikke klarer å sloss mot shamaner (Vet ikke hvordan man kontrer den), så kaller de den klassen for overpowered. Det man taper mot = Imba overpowered n00zorz omfg"!!!!11 Sånn vil folk alltid se på det.
superreven Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Sitat Roberticus: Nerfing så langt ute i spillet blir bare idiotisk. Kunne ikke vært mer enig! Balancing ftw!
dimdal Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Og du snakker om at du slåss mot paladins som ikke bruker seals? Mener du da at du purger alt av seals, eller at de faktisk er så dumme og ikke bruker seals i kamp? Iallefall har jeg funnet en fin måte å bruke seals mot shamans. Slik som du er smart nok til å bruke Earthshock Rank 1 for å spare mana. Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen) Ja purger den. Smart taktikk du har der, men det vil ikke fungere mot en oppegående shaman som har combat log, eller enda bedre scrolling combat text, men hvis det er bugga for tida som noen skrev.... JRL: og hvordan vet du at man ikke får serlig contribution? kanskje fordi du har gjort det? eller andre shamans gjør det? Hvis du i det hele tatt visste hva du snakket om så ville du visst at man får cont.pts ut i fra HP. Foreslår at du setter deg litt mer inn i dette, da kan du ta en titt her hva skal man spare en cooldown spell til da? mange som spiller på pvp server, gjør ikke noe annet en pvp. eller mente du kanskje at jeg som person ikke var verd det? Vel jeg kan ikke svare for andre shamans og hva dem gjør, men det ville blitt et unødvendig stort forbruk av ankhs etterhvert, mener nå jeg. De fleste ville vel heller ventet med å resse til du hadde gått, regen og så tatt deg. Hvorfor ta sjansen på at du ikke får drept han som står ved liket ditt men blir drept selv, og må ta ghost run + at du har brukt opp en ankh og en 60 min cooldown?
Tåkefyrste Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Så bruker jeg Seal of Command Rank 1. Så Shaman får purge så mye han vil, jeg kaster det opp med en gang igjen. koster meg 55 mana (hvis jeg skulle brukt høyeste rank, ville det kostet meg 180 mana, til akkurat samme effekt, sålenge jeg ikke bruker judgementen) Dette har jeg opplevd selv, men jeg forstår IKKE hvorfor paladiner gjør det. Du bruker 55 mana på en buff du beholder i 0.3 sec, og vi bruker 40 mana på å purge den. hvorfor gjør du det? selvsagt hiver jeg det på igjen etter det blir purga, ellers er jo slaget garantert tapt... problemet for dere er at, hvis jeg vet akkurat når et slag kommer, så kan jeg hive opp seal rett før slaget, og da vil seal funke (hvis den proc'er selvfølgelig) samme hvor fort du purger.
JRL Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 dimdal det betyr ikke at det ikke blir brukt på den måten. og som sagt, for en som pvp'er hele tiden, hvorfor skal han bry seg om at det er en cooldown spell? jeg skjønner va du sier, at det er teit, og blir ofte brukt i raids. men det skjer, og jeg synes det er litt laterlig på en så kraftig klasse... du kan være så uenig du bare vil, fakta er, det skjer, det er utrolig kjipt for motakeren, og jeg hater det.
Roberticus Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 La oss ta ifra Hunters deres Feign Death og Warlocks deres Soulstones også... irriterende abilities må jeg si... (sprayer kommentaren med litt ekstra ironi)
Kyppre Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 (endret) hehe, eneste grunnen til at Warlocks har Soulstone er pga at de dør hele tiden!(jeg er warlock). Kom meg nettopp til Western Plaguelands (grinder på Sorrow Hill). Og fy faen så drit lei jeg er av Undead Rogues. Fysj og æsj... Endret 20. mai 2005 av Kyppre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå