Gå til innhold

skikkelige opptak med Pinnacle PC-TV rave mulig ?


Anbefalte innlegg

heisann!

 

jeg sitter her med et Pinnacle pctv Rave tvkort, personlig syns jeg live streamen er kjempe bra, lyd og alt. men opptaks mulighetene som det medfølgende programmvaren er ganske dårlig.

 

3-4min med opptak = 300mb, med SKIKKELIG dårlig lyd og relatvit dårlig kvalitet.

 

så spørsmålet er, hvordan kan jeg få like god lyd og bilde som jeg ser på livestream som opptak ?

 

finnes det noen alternative programmer ? oppgradering til pinnacle sitt ? something ?

 

 

takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med andre opptaksprogrammer? Med forskjellinge formater og sett etter om alle innstillinger ser fine ut?

 

Har akkurat fått kortet, bra du er fornøyd med live, da... Får håpe vi kan finne en bedre måte å ta opptak på da!

 

En her på forumet sa at dersom man byttet ut visionid.dll filen i driverne så kunne man ta opp i full DVDkvalitet! Han sa at man skulle google på det... Jeg holder på å lete etter det nå!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Det medfølgende programmet "PCTV Vision" synes jeg personlig suger. For tiden bruker jeg Intervideo WinDVR, som også tar bedre opptak / live synes nå jeg.

 

Prøv ut en trial, du finner programmet på www.intervideo.com

har prøvd trailen nå, likte mulighetene, men det var litt tricky og finne / skifte kanaler syns jeg. ville ikke sammarbeide så mye.

 

og lyden er fortsatt ganske så dårlig i opptakene, men ikke live, skjønner ikke hva det kommer av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...