kiios Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 jeg bruker MS PAINT og i blant photoshop men det bruker så mye minne så jeg trenger et tegneprogram som er bedre MSPAINt og som kan lage bra JPEG, og GIF type.. det blir så kornete og dårlig med MSPAINT.. så er det noen andre programmer som jeg kan prøve? jeg bruker det mest å lage screenshots når jeg spiller spill som også bruker mye minne så da er det litt surt å bruke photoshop pcen klikker nesten..
miCro Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Hvorfor ikke bare bruke et program som f. eks. Fraps å dermed slippe hele problemet?
kiios Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Skrevet 15. mai 2005 og fraps lagrer en film ca 150 mb hvet 5 min??
miCro Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Hvis jeg har forstått deg riktig går du ut av spillet hver gang du har tatt et bilde, limer dette inn i paint og dermed lagrer bildet. Med Fraps trenger du bare trykke på en knapp, så gjør programmet resten av jobben. En god del enklere med andre ord.
miCro Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Du sa i din første post at dette som oftest gjaldt når du skulle ta skjermbilder mens du spillte, jeg ga deg et alternativ til den metoden du bruker nå. Om maskinen din ikke klarer Photoshop når du ikke har andre aplikasjoner kjørende, kan du prøve f. eks. gimp. Jeg tror ikke gimp bruker så enormt mye mindre ressurser enn hva tilfellet er med Photoshop, men du kan jo prøve. Et annet alternativ er Paint Shop Pro.
kiios Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Skrevet 15. mai 2005 trenger ikke noe avansert program, bare et som lager bedre bilder enn MSPAINT gjør.. prøv selv å lage et GIF, eller JPEG bilde i MSPAINT så skjønner du hva jeg mener!
_Adler_ Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 trenger ikke noe avansert program, bare et som lager bedre bilder enn MSPAINT gjør.. prøv selv å lage et GIF, eller JPEG bilde i MSPAINT så skjønner du hva jeg mener! Vet at kvaliteten er dårlig, men det er fordi Paint komprimerer bildene mer enn andre programmer. Hvorfor vil du absolutt lage .jpeg eller .gif bilder, kan du ikke bare lagre som .tiff eller .bmp og så bruke et annet program til å komprimere alle bildene på en gang til f.eks. .jpeg, men da med bedre kvalitet enndu får i Paint. Bruk XnView til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå