Gå til innhold

Finner ikke S-ata disk i windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter på lan med noen venner av meg. så har ene kompisen kjøpt seg en S-ata disk til pcen sin.. plugga inn kablene, og aktiverte noe S-ata greier i bios.. når man booter så finner man disken , men ikke i windows.. har vært innom datamaskinbehandling å prøvd å lagt inn S-ata drivere for ABiT hovedkort. men når man legger inn driverne så får man en feilmelding "device not found"

Noen som vet hva som er feil ? han har ABIT KV7-kt600 Hovedkort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har også en s-ata disk + abit hovedkort, så vidt jeg har forstått må du legge S-ata driverene fra abit på en disket, og boote på denne. Har aldri fått prøve dette, da diskettstasjonen min har tatt kvelden.

Endret av Olag
Skrevet
Jeg har også en s-ata disk + abit hovedkort, så vidt jeg har forstått må du legge S-ata driverene fra abit på en disket, og boote på denne. Har aldri fått prøve dette, da diskettstasjonen min har tatt kvelden.

får prøve det :) men JEG brukte de filene IN-windows å det funka feilfritt til meg :p

Noen andre som vet hva som kan være feil ?

Skrevet (endret)
bare å oppdatere til SP2 i windows så trenger dere ingen drivere i det hele tatt... :roll:

Service pack 2 er bare plagsom, med firewall å sånn sjit :p

edit: han har SP2 lagt inn

Endret av Zer0z
Skrevet (endret)
Service pack 2 er bare plagsom, med firewall å sånn sjit tongue.gif

snakker tydeligvis uten peiling hører jeg... :ermm:

brannmuren kan man ta vekk uten noe prob..

men vis det er det eneste som stopper dere i å installere SP2 så for all del... :roll:

EDIT: kan foresten huske å ha hatt samme prob selv en gang i tiden da jeg hadde ABIT. husker ikke hva jeg gjorde for å fikse det desverre... :no:

Endret av Fat_ASS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...