Gå til innhold

restarting av pc, mens jeg spiller!


Anbefalte innlegg

1. Da jeg f.eks sitter å spiller doom3, PoP2 elr brothers in arms, og kanskje mellom 15min-2t så blir plutselig dataen(sjermen) blå, og det kommer opp en masse skrift som jeg ikke rekker å lese, før pc'en faktisk restartes. Som dere sier så kan faktisk rammen(minnet), ha skylden og kan være defektet! Noen sier at rammen er ødelagt, andre sier grafikk kort, mens andre har løst problemet med å skyfte strømforskyning! jeg har lest litt rundt og har funnet noen nettsier som sier litt om dette problemet, og denne har egentlig overbevist meg: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-767.php

 

Her er det en som har samme problemet og har løst det med å skyfte ram brikkene ut med nye, elr skyftet slott i hovedkortet! Jeg tror egentlig ikke at hovedkortet kan være skadet(slottene av minnet da), så da gjennstår at rammen er sikkert defektet! kanskje der kan lese denne nettsiden, og tenke litt på om det kan være noe annet.

 

2. Her har jeg problemer med at pc'en høres ut som en flymaskin da jeg har spillt i 1 time. Lyden når jeg spiller skrur seg opp til en uakseptabel hastighet, og da høres ut som den skal gå til H********E!

 

Det jeg tenker da, siden dette skjer kanskje etter 1-2 timer med spilling(begge problemene) og det skjer ikke til noen annet, er at dere kommer ikke til å sette dere ned og begynne å spille, så hvordan skal dere komme i bunns i dette?dere kan jo kjøre en memtest86 og skjekke om det er noe med rammen, elr at det kan være noe med grafikk kort(tror ikke det) elr at pc'en blir overhetet. men det skal den jo ikke bli, siden det faktisk er 3 vifter på pc'en! jeg kjøpte pc'en for å spille, og den har specs til de siste spillene, så skal den jo takle de siste spillene, og de spillene som kommer iallefall 1 år i framtiden! Jeg blir veldig frustrert og utav meg pga. dette, siden jeg da har betalt 11000kr for en pc!

 

3. Noen ganger, og da pc’en har blitt restartet etter spill, så kommer det en feilmld: windows er gjennopprettet etter en alvorlig feil. Denne feilmld sier at det er noe med device manage(elr noe) som har med drivere å gjøre. Dette tror jeg er software(drivere) sin skyll, men ville ha med dette også! Nmr 1 og 2 er viktigst!

 

Konklusjon da er jo at, for nmr 1. er at rammen, grafikk kort eller PSU(strømforskyning)er ødelagt)

 

2. PSU(strømforskyning), har gått i stykker.

 

3. Software elr drivere til mobo elr grafikk kort(elr selveste grafikk kort er skadet)

 

Jeg vill ha svar på om grafikk kort har skylden på 1 og 3, men plz svar på alle! jeg vet ikke hvem jeg skal gå til for hjelp!

Endret av santana89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satt inn et par kabinettvifter (for flyet sin skyld:))

men jeg hadde trøbbel med det samme som du (på min bærbare). der hadde rammen tatt kvelden pga. varmeutviklinga. Så hvis du kjøper deg ny ram, bør du putte inn noen vifter også. min 1 til innsug av kald luft (nede) og en til utblåsing av varm luft (oppe)

Lenke til kommentar

høres ut som pcen din blir for varm, og resultatet blir en bluescreen før pcen skrur seg av. har du sjekka hvor varm cpuen din er? kjenn med hånda på skjermkort , cpu kjøler, hvis de er vonde å ta på, så skru av pcen , å skaff deg noen vifter!

Endret av Machine2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...