Gå til innhold

Ny forsterker ! help? :)


Anbefalte innlegg

Heysann! jeg er en eier av en Proson komplett sett! kjøpte dne ifjor..fulgte med 2 proson høyttalere og en receiver: RV 2010! Virker som den ikke er kompitabel til å kjøre hardt. Jeg hører at høyttalerene klarer mer,men lukter svidd av forsterkeren og kutter ut..releen kutter ut og får forsterken til å slå seg av.

 

har noen et tips for bra forsterker? Ikke altfor dyr,men som kan gjøre mine ønsker komplette... !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ZaKo: Er det stereo eller surround du skal ha? Prisklasse?

 

En stereoforsterker under 10000 som spiller ringer rundt Nad til samme pris er Cayin 252B.

Den har også et pent og stilrent utseende noe man ikke akkurat kan si om Nad classic.

Cayin 252B koster 8490 kr hos Norsk Audio Teknikk.

Hvis det derimot er en surroundreciver du skal ha,så er jeg enig. Da gir Nad mye power og trykk for lite penger.

Sjekk også ut Harman/Kardon. De er også kraftige og gir mye power for lite penger.

Denne for eksempel.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

da blir det nok NAD C372 til å begynne med sånn at jeg får koblet på NAD C272 når jeg får litt peng

 

EDIT: da blir det vel en lyte runde føsrt. vet ikke om jeg liker lyden i NAD. aldri hørt NAD. hørt ddem en gang men det var en hjmmekino forsterker.

 

kan jo hede at jeg tjener mye peng på sommerjobb i sommer og da :dribble:

For- og effektforsterker

En eller to C272 kan selvfølgelig også kombineres med vanlig forforsterker – som NADs egen C162. Dette gir i de aller fleste tilfeller litt bedre lydkvalitet enn når den brukes med en C372. Grunnen til dette er at den sensitive forforsterkerdelen da er plassert i et eget kabinett, og godt skjermet fra strømforsyning og andre komponenter som kan forringe lyden.

altså 2*C272(brokoblet) og C162.. da har jeg mer en ok effekt eller?

 

BTW: ikke tenk på lydkvalitet regner ikke med at den er så himmelsk men det er mest lyd og bass trøkk jeg er ute etter.

 

EDIT: kanksjse det er billigere å koble dem rett i høyspenten også bare kobler jeg meg inn på høttaler kabelen med en signal kabel fra cd spiller :thumbup::p hehe.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
da blir det nok NAD C372 til å begynne med sånn at jeg får koblet på NAD C272 når jeg får litt peng

 

EDIT: da blir det vel en lyte runde føsrt. vet ikke om jeg liker lyden i NAD. aldri hørt NAD. hørt ddem en gang men det var en hjmmekino forsterker.

 

kan jo hede at jeg tjener mye peng på sommerjobb i sommer og da :dribble:

For- og effektforsterker

En eller to C272 kan selvfølgelig også kombineres med vanlig forforsterker – som NADs egen C162. Dette gir i de aller fleste tilfeller litt bedre lydkvalitet enn når den brukes med en C372. Grunnen til dette er at den sensitive forforsterkerdelen da er plassert i et eget kabinett, og godt skjermet fra strømforsyning og andre komponenter som kan forringe lyden.

altså 2*C272(brokoblet) og C162.. da har jeg mer en ok effekt eller?

 

BTW: ikke tenk på lydkvalitet regner ikke med at den er så himmelsk men det er mest lyd og bass trøkk jeg er ute etter.

 

EDIT: kanksjse det er billigere å koble dem rett i høyspenten også bare kobler jeg meg inn på høttaler kabelen med en signal kabel fra cd spiller :thumbup::p hehe.

Lyden i NAD er ikke like myk som med Marantz og Denon for eks..men tar det igjen på kraft. Lyder faktisk ikke så helt galt heller, kan med hell kombineres med Dali eller Jamo. Men så er jo ikke myk lyd noe tema heller når det er Cerwin Vega det er snakk om :cool:

NAD og vega er som skapt for hverandre :thumbup:

2*C272(brokoblet) og C162 vil klare å drive det meste

Lenke til kommentar

Jeg for min del liker ikke nad lyd.. liker rund og varm lyd, noe nad ikke gir i mine øre.

 

men nå var det her vel strengt tatt ZaKo sin tråd og ikke oddis89.

 

Utifra at trådstarter har proson høyttalere så tipper jeg han er ute etter en litt mer budsjettsforsterker, og utifra at det er en stereo reciever han har fra før så tipper jeg også at han ikke har mer en to høyttalere. men om han vil oppgradere til surround senere spørs jo da.

 

vi får vel bare vente og se hva han kommer med for info.

 

men skulle han ha 10 000 til rådighet og er ute etter stereo så er jo denne en grom liten sak som vil spille fletta av de fleste høyttalere.

Lenke til kommentar

men nå var det her vel strengt tatt ZaKo sin tråd og ikke oddis89.

 

Vet det er zako sin tråd, men han har våre veldi lite aktiv spør du meg..!

Om det er stereo forsterker han er ute etter til noen Proson høytalere, vil eg påstå at å kjøpe en til 10000 er sterkt overdrevet. Får masse bra til rundt 4000-6000 kr som driver proson heilt fint..

 

NAD C372 Integrert forsterker......5990

 

DENON PMA-1500mkII Integrert forsterker.......5990

 

Harman/Kardon HK 970......4990

 

MARANTZ PM-7200......5990

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar
Heysann! jeg er en eier av en Proson komplett sett! kjøpte dne ifjor..fulgte med 2 proson høyttalere og en receiver: RV 2010! Virker som den ikke er kompitabel til å kjøre hardt. Jeg hører at høyttalerene klarer mer,men lukter svidd av forsterkeren og kutter ut..releen kutter ut og får forsterken til å slå seg av.

 

har noen et tips for bra forsterker? Ikke altfor dyr,men som kan gjøre mine ønsker komplette... !

hva med litt mer info budjett hva slags lyd du liker osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...