Gå til innhold

overklokking av intel cpu?


Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg har tenkt å overklokke cpuen min..

 

jeg har følgenede spec. intel pentium 2,8Ghz 800mhz with/hypertrading, abit AI7 socket 478.. 1Gig DDR ram...(Strømforsyningen er på 400w)

 

Hva bør jeg tenke på og hvilken volt styrke(til cpuen min) bør jeg holde meg til??

 

jeg har vanlig boxed vifte med 2 kabinett vifter!!

 

cpu ligger nå på 1,388volt(standard tror jeg...)

agp ligger nå på 1,55

DDR ligger nå på 2,60

 

er det noen som har erfaringer?? hvor langt kan jeg evt. presse den opp i med standard viften til Intel P4 uten å skade prosessoren??

 

takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig ikke du skal klokke med boxed vifte. Jeg har samme vifta selv, bare på en raskere prosessor. Jeg har riktignok bare 1 kabinettvifte, men boxed egner seg ikke til klokking. Hadde jeg vert deg ville jeg klokket maks til 3.2 GHz. Men pass på temperaturen, er egentlig den som bestemmer hvor langt du kan klokke (i tillegg til vcore). Og med så lite klokking tviler jeg på at du trenger å sette opp vcore. Siden aspyr kom så langt med så lite vcore-økning tror jeg du slipper å øke den i det hele tatt. :)

 

Og siden jeg skriver her, det holder med ett utropstegn eller spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Øverst i CPU-kategorien finner du en sticky/annonsering som forteller at spørsmål om overklokking ikke hører hjemme der. Slike annonseringer er alltid lurt å lese før man poster, da det ofte står nyttig info der.

 

Flyttes til riktig kategori.

Hmm.. Hvis ikke dette er rette stedet på forumet å spørre om overklokking av CPU, finnes det ingen steder det passer på dette forumet :hrm:

 

Min NW 2.8GHz HT får jeg ikke klokket over 3.0GHz egentlig.. Ikke pga tempen, men minnebrikkene mine.. Da klokket jeg på 1:1 (CPU:RAM=1:1) Det blir for mye for ramen. Pcn hang seg rett etter loading av windows på 3.2GHz :cry:

Jeg kan jo prøve med ramen på 5:4, men da må jeg klokke CPUen til 3.4GHz for ikke å underklokke RAMen :ohmy:

kjører på 2.9 nå. Da fungerer ting stabilt hvertfall..

Har Boxedkjøler som tilhører en 3.2GHz HT Prescott

Lenke til kommentar

Min P4 Northwood 2.8 går fjellstøtt på 3.4 og med TwinMOS Twister PC4300 RAM kjører jeg minnet synkront uten problemer. Okay, så er det CL3, men litt må man jo ofre. Kjøling er en Zalman CNPS7000Cu. VCore husker jeg ikke, men tror rundt 1.6v. Minnet er satt til standard, siden det er såpass raskt. Se profilen min for resterende specs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...