Nagel Skrevet 12. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2005 Etter at jeg oppdaterte debian-boksen som vanlig i går med apt-get update && apt-get dist-upgrade, tar det veldig lang tid å logge på via SSH. Login-prompt kommer kjapt, men så går det kanskje ti sekunder før spørsmål om passord. Dette skjedde øyeblikkelig tidligere. Noen som har en idé om hva som er galt? Kjører debian sarge med kernel 2.6.8. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2005 Har fått samme problemet selv etter en apt-get upgrade, aner ikke hva det er. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2005 Nå nylig? Kanskje en bug i en pakke. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2005 Nå nylig ja, er sikkert en bug i en pakke. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2005 Har vært borti noe lignende selv, men det kan jo være at årsaken var noe helt annet. Jeg klarer imidlertid på DØD OG LIV ikke å huske på hva i alle dager jeg gjorde for å fikse det, bare at jeg ble truffet av en følelse av "herregud, selvfølgelig! DET må jeg huske til neste gang!". Posten var ikke til mye hjelp, men... *gruble gruble*. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 Har også fått det, hugsar ikkje når men... Det ordna seg alltid sjølv, i alle fall etter reboot. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 Hm, jeg har forsåvidt rebootet etter at problemet oppstod. Lenke til kommentar
askt Skrevet 13. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 Sjekk /etc/resolv.conf. Har hatt trøbbel med laaang delay ved innlogging om det er noe tull med DNS ettersom sshd vil kjøre en sjekk når du logger inn. Har jo vitterlig intet med en apt-get dist-upgrade å gjøre, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
noxic Skrevet 13. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 Når man logger på er sshd som default satt opp til å gjøre en resolve lookup på ipadressen til den som logger på. Dersom det er feil i DNS oppsettet ditt vil prøve å få kontakt med dns server helt til den får timeout. Derfor går det treeeegt. Sjekk /etc/resolv.conf. Der spesifiseres DNS servere. -- NOXiC Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 Det var lagt til en linje "Search" øverst i resolv.conf som jeg ikke tror var der før. Da jeg fjernet denne, virket det som før. DNS-serverne var korrekte. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 jeg har vært borti at ssh på død og lib gjør et ipv6 oppslag og venter på at dette timer ut. alias ssh='ssh -4' tvinger ssh til å kjøre ipv4 Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 13. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2005 jeg har det samme problemet med ssh på serveren min. i går da jeg skulle koble meg på tok det evigheter før den spurte etter passord. kjører i tillegg apache (bare lokalt, torrentflux) og det tar evigheter det også. skal sjekke dns-greiene når jeg kommer hjem fra skolen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå