Gå til innhold

Brenning/kopiering av DVD filmer


Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med brenning/kopiering av DVD filmer.

Alt ser ut til å gå bra,men resultatet er ikke ok.

Ved avspilling av DVD stopper (korte stopp) filmen hvert

20-30 sek.Har brukt div. program ,Nero 6,DVD Shrink,CD Burner,

men med samme resultat.

Har i dag bl.a Nero 6,med tidligere versjon av Nero gikk dette fint.

Har også prøvd div.DVD,hastigheter etc.

Har noen tips om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er kopibeskyttet materiale du prøver å kopiere så kan det være årsaken, og således ikke diskusjonstema her på forumet. :thumbdown:

Dette blir jo litt off-topic fra min side, men knekking av kopisperrer (jfr. "DVD-Jon"-saken) er da fremdeles fullstendig lov i Norge, så lenge det er til personlig bruk. Ser absolutt ingen grunn til at dette ikke skal kunne diskuteres her på forumet. Så hvis noen har tips til denne mannen, skrik ut! :thumbup:

 

Og litt on-topic: Skjer dette med alle dvd'er som du forsøker å kopiere, terjeho, eller er det noen spesielle titler som skaper disse problemene? Personlig har jeg nemlig aldri hatt slike problemer som du beskriver med DVDShrink og Nero 6...

Lenke til kommentar
Kan du da vennligst presisere hvilke retningslinjer et spørsmål om kopiering av dvd'er til eget bruk, med eller uten kopibeskyttelse, bryter mot?

terjeho sier ikke at dette er kopiering av DVD til eget bruk.

Det er du som trekker denne konklusjonen. :cool:

 

...men knekking av kopisperrer (jfr. "DVD-Jon"-saken) er da fremdeles fullstendig lov i Norge, så lenge det er til personlig bruk.....DVDShrink...

Retningslinjer #8:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet.

Lenke til kommentar

I følge norsk lov er det (fortsatt) tillatt å kopiere filmer og musikk til eget bruk, og det vil ikke slås ned på. Han nevner heller ikke om dette er kopier av egenproduserte filmer eller kopibeskyttede filmer, og da synes jeg han bør slippe kommentarer av denne typen.

 

Piratkopiering av programvare og spill, er ikke tillatt i følge norsk lov, og det er dette det vil slås ned på.

 

End of discussion og back to topic takk :)

Lenke til kommentar
Hei.

Har problemer med brenning/kopiering av DVD filmer.

Alt ser ut til å gå bra,men resultatet er ikke ok.

Ved avspilling av DVD stopper (korte stopp) filmen hvert

20-30 sek.Har brukt div. program ,Nero 6,DVD Shrink,CD Burner,

men med samme resultat.

Har i dag bl.a Nero 6,med tidligere versjon av Nero gikk dette fint.

Har også prøvd div.DVD,hastigheter etc.

Har noen tips om dette?

Kanskje et skudd i blinde, men hva slags plater bruker du til å brenne på?

Lenke til kommentar

Er det ikke noe feil med dvd spillern din, min bror har samme problemere, fordi hans dvd spiller er ca 3 år.

Men hvis jeg spiller av filmen på den nye dvd spiller på stua så er alle filmene helt ok.

Jeg bruer Dvdshrink, brenner de ut også med dvdshrink.

Lenke til kommentar
Anbefaler DVD X Copy :love:

Tviler på at det er noe feil med Nero eller Dvdshrink, så å bytte til et annet program er neppe løsningen.

 

Når vi først snakker om program til bl.a. konvertering så er vel egentlig dvd2one, dvdshrink og dvdxcopy lavkvalitetsprogram til å lage backup av filmer med.

 

Men til trådstarter: Har du prøvd filmene i en annen dvd spiller? Evt. brukt andre plater til å brenne på?

Lenke til kommentar
Kan du da vennligst presisere hvilke retningslinjer et spørsmål om kopiering av dvd'er til eget bruk, med eller uten kopibeskyttelse, bryter mot?

terjeho sier ikke at dette er kopiering av DVD til eget bruk.

Det er du som trekker denne konklusjonen. :cool:

 

...men knekking av kopisperrer (jfr. "DVD-Jon"-saken) er da fremdeles fullstendig lov i Norge, så lenge det er til personlig bruk.....DVDShrink...

Retningslinjer #8:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet.

terjeho sier heller ikke at det skal kopieres til andre heller. Her er det DU som trekker den konklusjonen.

 

Svar nå heller på temaet istedetfor å leke moderator.

 

 

Terjeh: Tviler i allefall på at det er noe feil i programmende du bruker. Er nok en kopisperre.. (for alt jeg vet her)

Lenke til kommentar
Når vi først snakker om program til bl.a. konvertering så er vel egentlig dvd2one, dvdshrink og dvdxcopy lavkvalitetsprogram til å lage backup av filmer med.

Hvordan ville du anbefalt å gjøre det, slik at det blir bedre kvalitet?

 

Blir litt OT dette, men jeg spør likevell:

Hva skal man gjøre for at en divx film skal kunnes ses på en spiller som spiller divx?

Skal man brenne platen, med divx filen, som en data disc (i f.eks. Nero) eller har jeg misforstått litt?

Lenke til kommentar
Når vi først snakker om program til bl.a. konvertering så er vel egentlig dvd2one, dvdshrink og dvdxcopy lavkvalitetsprogram til å lage backup av filmer med.

Hvordan ville du anbefalt å gjøre det, slik at det blir bedre kvalitet?

Det lurer jeg også på?

Jeg merker ikke forskjell på orginal og kopi som er laget med DVD X Copy...

Lenke til kommentar
Jeg merker ikke forskjell på orginal og kopi som er laget med DVD X Copy...

 

Er bildet ukomprimert fra kilde til kopi, er det ikke noe kvalitetsforskjell. Men komprimeres bilde fordi det tar mer plass enn det er rom til på en brennbar DVD-plate, forringes bilde-kvaliteten enten du merker det eller ei. Hvis man vet hva man skal se etter ser man fort forskjell, selv med minimal komprimering.

 

Det er også avhengig av hvilke program man bruker for komprimering (dekoding/nedkoding). Noen gjør det raskere enn andre, men til gjengjeld går det utover kvaliteten.

 

Personlig bruker jeg bl.a. CCE, Cinema Craft Encoder ( http://www.cinemacraft.com/eng/pro.html ), som har svært avansert bilde-behandling og gir utrolig bra resultat.

 

Trond

Lenke til kommentar
Jeg merker ikke forskjell på orginal og kopi som er laget med DVD X Copy...

 

Er bildet ukomprimert fra kilde til kopi, er det ikke noe kvalitetsforskjell. Men komprimeres bilde fordi det tar mer plass enn det er rom til på en brennbar DVD-plate, forringes bilde-kvaliteten enten du merker det eller ei. Hvis man vet hva man skal se etter ser man fort forskjell, selv med minimal komprimering.

 

Det er også avhengig av hvilke program man bruker for komprimering (dekoding/nedkoding). Noen gjør det raskere enn andre, men til gjengjeld går det utover kvaliteten.

 

Personlig bruker jeg bl.a. CCE, Cinema Craft Encoder ( http://www.cinemacraft.com/eng/pro.html ), som har svært avansert bilde-behandling og gir utrolig bra resultat.

 

Trond

Man kan bruke et program som heter Dvd rebuilder, og enten HC encoder eller CCE encoding.

 

www.doom9.net har enkle guider på hvordan.

 

 

 

Til trådstarter : Jeg spør nok en gang: Hvilke plater bruker du, og har du prøvd kopien i en annen dvd spiller?

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...