Gå til innhold

2500+ på a7v8x fsb@180 hjelp meg til 200 :)


Anbefalte innlegg

barton 2500+

asus a7v8x

ocz pc3200 value 1gb

 

jeg har ikke stilt på annet en fsb og er nå oppe i 180X11

 

da jeg satte fsb på 185 og restartet ble skjermen svart og pc låste seg. skrudde pc av og på og kom inn i bios med melding at jeg måtte stille på fsb dimm eller.no. skrudde volt opp fra 1.65 til 1.675 og samme skjedde, nå har jeg ikke testet noe høyere volt ville høre om noen her hadde noen tips før jeg gikk videre

 

på forhånd takk

 

cynosure

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Trådstarter har ett Via KT400 basert kort..

Det er alt annet en smart å klokke dette såpass mye som han gjør da det ikke har AGP/PCI-clock..

Via-korta kan/bør kun klokkes litt over 133,166,,200 eller i "hele steg"...

Dersom han har en god CPU.. er det bare å sett FSB til 200 og gi den litt mer Volt.. 1.70 bør være helt kurant..

Vi snakker her om en CPU som har 1.65 som default og +0.1 er defor ikke spesielt "farlig" eller høyt. Så det med at 1.75 over tid ikke er bra stemmer nok ikke.. ihvertfall ikke med en god kjøler som holder temp under 50 grader (målt inntil kjernen)..

Lenke til kommentar

du mener altså at jeg bør gå rett på 200 fsb med en gang og øke vcore til ca 1.7

hva er det som blir fucket hvis jeg fortsetter med 180 fsb, ryker hovedkortet ?

 

når det gjelder temp så er den i både everest og asus probe 50-51 grader ved full load nå. den var 49 før har steget 1-2 grader siden overklokk spørs jo litt på temp i rommet og hvorfor tåler ikke cpu feks 60 grader når den er overklokket ?

 

takk for hjelpen så langt

 

cynosure

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ad Vcore:

En økning på 0.05 er ikke akkurat noe å bekymre seg over nei...

Ad FSB180:

Hovedkortet ryker nok ikke.. Det som evt. kan ryke er skjermkortet..evt. PCI-kort.. eller lydutgang/chip. Ikke sikkert at det går galt.. har jo testet litt selv med ett par Via-kort (KM400M og KT600).. og fant ut at FSB175 var "safe"..i mitt tilfelle :)

Hva slags kjøler er det du har? Du har litt vel høye temperaturer i utgangspunktet før evt. klokke/"tweak" av VCore..

Lenke til kommentar

jeg har at vcore på 1.75 og fsb 200 men da starter ikke pc bare sviver og svart skjerm, hadde lyden på og en søt dame sa system overclocked eller.no

 

hvordan vet jeg hva som er safe ? @ 180 er systemet helt stabilt har ikke testet i timevis men et langt kvarter i prime95

 

cynosure

Lenke til kommentar

jeg har at vcore på 1.75 og fsb 200 men da starter ikke pc bare sviver og svart skjerm, hadde lyden på og en søt dame sa system overclocked eller.no

 

hvordan vet jeg hva som er safe ? @ 180 er systemet helt stabilt har ikke testet i timevis men et langt kvarter i prime95

 

kjøler er en modifisert Frostbite fra multiplex med en ekstra vifte påmontert

 

cynosure

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da har jeg en mistanke om at enten må du faktisk gi den mer VCOre.. eller så har ditt HK med VIA KT400 ikke støtte for FSB200..Dvs..chipset/Bios vil ikke "være med" på klokken..

Hadde selv ett Via KT400-basert kort.. og det ville heller ikke opp på FSB200.. Da jeg oppgraderte til HK med Via KT600.. startet systemet rett opp på FSB200.. med default VCore.. (Barton 2500+).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...