Gå til innhold

Bærbar fra USA - tastaturoppsett


Anbefalte innlegg

Syns ikke dollaren er så lav at det gjør. Men når det gjelder å bestille fra Usa så må du regne med 25% mva. Frakten kan også bli veldig dyrt. Når det gjelder garanti så er det mange produsenter som har internasjonal garanti. Det er bare å sjekke det opp før man eventuelt bestemmer seg for å kjøpe.

Hei

 

Det er verdt å nevne at jeg får en fra USA til å ta den med for meg, som "sin" pc. Dvs. at frakten blir lav + at jeg slipper mva. Har også sjekket garanti, IBM har internasjonal garanti på alle sine produkter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Du kan sette opp OSet ditt (Windows/linux osv) til å bruke norsk tastaturoppsett selv om du har et amerikansk tastatur (slik at du bla. får æøå). Men et amerikansk tastatur er ganske anderledes de de norske. Mange av spesialtegnene har helt annen plassering enn det vi har her i norge.

litt merkelapping på tastaturet og instillinger... så kan du bruke norsk tastatur så mye du vil. Ville heller sett på garanti som ett større problem.

Lenke til kommentar
Du kan sette opp OSet ditt (Windows/linux osv) til å bruke norsk tastaturoppsett selv om du har et amerikansk tastatur (slik at du bla. får æøå).  Men et amerikansk tastatur er ganske anderledes de de norske.  Mange av spesialtegnene har helt annen plassering enn det vi har her i norge.

litt merkelapping på tastaturet og instillinger... så kan du bruke norsk tastatur så mye du vil. Ville heller sett på garanti som ett større problem.

"merkelapping" er jo ikke noe morro da :p mye bedre aa bytte tastaturet;) for oevrig har IBM internasjonal garanti...

Lenke til kommentar
Handlet T42n fra denne siden... de har flere merker, også "refurbished" pc`r

 

https://www.eritech.com/index.php

 

Overførte penger.. og vips var pcn påvei i posten.. kom ganske kjapt med fedex..

 

God oppfølging... fin service... bestilte med ett ekstra batteri, da jeg fikk sakerne viste det seg at det ikke passet til maskina... sendte det tilbake og fikk riktig batt kjapt og enkelt...

Ser denne butikken har

 

IBM ThinkPad T42

2373-9XU

 

Pentium M- 1.8GHz

512MB RAM

80GB 5400rpm HDD

14.1 SXGA+(1400x1050) TFT LCD

64MB ATI Radeon 9600

24x24x24x/8x CD-RW/DVD

IBM 802.11a/b/g wireless(MPCI)

Bluetooth/Modem(CDC)

1Gb Ethernet(LOM)

UltraNav

Secure Chip

WinXP Pro

fully refurbished by IBM 1 year warranty from IBM, (2373-X36)"

 

for $1595.00... Som i norkse kroner med mva er 13152,50 kr :dontgetit:

 

Løp og kjøp?

Endret av marcen
Lenke til kommentar

Ser denne butikken har

 

IBM ThinkPad T42

2373-9XU

 

Pentium M- 1.8GHz

512MB RAM

80GB 5400rpm HDD

14.1 SXGA+(1400x1050) TFT LCD

64MB ATI Radeon 9600

24x24x24x/8x CD-RW/DVD

IBM 802.11a/b/g wireless(MPCI)

Bluetooth/Modem(CDC)

1Gb Ethernet(LOM)

UltraNav

Secure Chip

WinXP Pro

fully refurbished by IBM 1 year warranty from IBM, (2373-X36)"

 

for $1595.00... Som i norkse kroner med mva er 13152,50 kr  :dontgetit:

 

Løp og kjøp?

 

Har endelig fått mva fakturaen, tatt nesten 4 mnd... (fedex er treig)

 

Min T42 ble,

10500+2300=12800 inklusiv ekstra "ultrabay batteri"

 

Norsk tastatur har jeg ikke sjekket så mye om, begynner å gå greit, selv om en god del taster er feil merket...

 

 

Ibm T42

14" 1280x1050 skjerm

1,7 Pentium M

40gb (5400rpm)hdd

512mb ram

64mb MRadeon 9600

24x24x10 cdrw/dvd

Gb lan,

Irda

wlan 802.11 b

win xp pro

 

frakta fra eritech er 75usd

sikkert mulig til å få dem til skrive en lavere verdi for å spare penger på mva...

 

Mange gode tilbud på maskiner fra eritech... jeg kjøpte jo en slik refurbished model, skal vel tilsvare en brukt/demobrukt vare, men jeg fant ikke ett eneste tegn etter bruk, maskina virket 100% ny..

 

Er svært fornøyd... Elsker lav Dollar... fikk min på 6,37.. :ohmy:

Lenke til kommentar

Norsk tastatur får du kjøpt via kk88.no (gigashops/ibmshop).

 

Sjekk opp FRU# (ibm's "Field Replaceable Unit" nummer) på ibm's supportsider for tastatur. Sørg for å sjekke med forum.thinkpads.com for hvilket tastatur som er bra. Husker ikke hvilket i farta, men enten Thai ELLER China produserte er bra, det andre er elendig (smak og behag selvsagt...)

 

Kjøpte selv min X40 på thinkpads.com og med 8cellers batteri og ultrabase x4 docking stasjon og cd-rw/dvd-rom inkl mva kosta det rett over 16000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...