Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN over VOIP?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må bare ta meg friheten til å komme med en liten mening her, kall det OT, kall det unødvendig men;

 

 

Har du først investert mye penger i ISDNløsninger har du bevist at du er villig til å investere mye i noe som var (er) en åpenbar "flopp" fra dag 1 just about. Hvorfor ikke bare fortsette å investere mer rundt det, det er jo ikke som om det vil bli noe dårligere eller mindre kompatibelt i tiden fremover (ironi..)

 

Skriften er med overlegg skrevet i knøttefont sånn at den det er myntet på (de eldre og sta personene rundt om :p) ikke skal få lest det og føle seg truffet.

Lenke til kommentar

Vel, siden du tydeligvis mener ISDN var en flopp da det ble lansert i 1994 så kan du ikke ha fulgt så godt med. Som telefonsystem er ISDN utmerket og finn den analogtelefonen med samme muligheten som ett oppegående ISDN-system? IP-telefoni er ihvertfall en flopp, stort sett elendig stabilitet, ofte ekstremt lang og ofte elendig service ved bortfall av tjenesten.

Det finnes knapt en avansert analogtelefon og få kjøpt, f.eks med støtte for flere linjer osv.

Men det som kommer til og ta livet av IP-telefonen er jo selvsagt at mobiltelefonen vil bli det selvfølgelige valget for alle. Ha en telefon hengende etter en tråd i veggen vil om noen få år være en historisk greie for privatfolk.

Lenke til kommentar
Med en telefonregning på over 10000 i kvartalet er jeg ganske sikker på at de vil gå over til iptelefon ;)

8792165[/snapback]

 

Skal du over på IP-telefon og ha et fancy system må du skaffe dere en liten sentral og

få fiberleverandøren til og legge opp til utstyr som prater direkte med sentralen deres.

Da må dere antagelig ha bedriftsabonnement på fiber og betale for tellerskrittene.

Lenke til kommentar
IP-telefoni er ihvertfall en flopp, stort sett elendig stabilitet, ofte ekstremt lang og ofte elendig service ved bortfall av  tjenesten.

8794022[/snapback]

Selve teknologi bak IP-telefoni, dvs. transport av små datapakker med digitalisert lyd/språk, kommer til å bli. I USA router de store telefoniselskapene allerede en økende del av samtalene gjennom kabelnettet på denne måten. Tyske Telekom planlegger å nesten helt legge om til IP-telefoni routing i løpet av de kommende 5-10 år, hvis jeg husker riktigt. Grunnen er enkelt: det eksisterende kabelnett kan langt bedre utnyttes, flere samtaler kan føres samtidigt over én kabel.

 

At IP-telefoni ofte oppleves som dårligt har vel mest sin grunn i at det er små og ikke altfor finanssterke aktører som selger til oss (privat)forbrukere. Med større investisjoner blir også IP-telefoni bedre.

Hilsen, Bodo

Lenke til kommentar
At IP-telefoni ofte oppleves som dårligt har vel mest sin grunn i at det er små og ikke altfor finanssterke aktører som selger til oss (privat)forbrukere. Med større investisjoner blir også IP-telefoni bedre.

Hilsen, Bodo

8794292[/snapback]

 

Selvfølgelig vil IP-telefon bli bedre, en ting er jo at man stort sett har bedriten ADSL som bærer, visjonene til de som selger dette er stort sett og levere en stk analoglinje litt billigere enn analog basislinje fra TN.

Det er helt latterlig mangel på mer avanserte løsninger, skal man ha noe som matcher ISDN så koster det skjorta har jeg inntrykk av.

Det er synd og skam at resten av verden ble sittende på disse elendige analoglinjene, at de ikke gikk for ISDN for da hadde vi antagelig hatt mye mer fancy løsninger på IP-telefon i dag.

Lenke til kommentar
Edit: Det ser jo ut som det er håp....  <-- andre med samme problemstilling bør kanskje se på dette!

8794132[/snapback]

 

Joda, men alt dette snakker kun med en telefonsentral og sist jeg sjekket slikt ble det fort penger av det.

Hvis dere har så store kostnader som du nevner så bør du vurdere allt ganske nøye, og avskrive ISDN og Telenor på prinsipielt grunnlag er kanskje ikke så smart.

Den linken jeg ga deg var på tellerskrittfri ISDN til alle fasttelefoner i norge, var ikke poenget kostnadene?

Lenke til kommentar
Første innlegg er skrevet i 2005. :)

8794443[/snapback]

 

 

 

hehe ja, var visst bruker "Ippcom" som spammet for selskapet sitt; Ippcom AS

 

*surmule at sånn aktivitet burde vært slått ned på*

Jobber selv for en større ISP det er hyppige tråder om her, men det er ikke som om jeg glorifiserer eller annonserer for "oss" alikevel...

Lenke til kommentar
Edit: Det ser jo ut som det er håp....  <-- andre med samme problemstilling bør kanskje se på dette!

8794132[/snapback]

 

Joda, men alt dette snakker kun med en telefonsentral og sist jeg sjekket slikt ble det fort penger av det.

Hvis dere har så store kostnader som du nevner så bør du vurdere allt ganske nøye, og avskrive ISDN og Telenor på prinsipielt grunnlag er kanskje ikke så smart.

Den linken jeg ga deg var på tellerskrittfri ISDN til alle fasttelefoner i norge, var ikke poenget kostnadene?

8794538[/snapback]

 

 

At det koster noen kroner som en engangsinvistering er ikke så veldig stort problem i denne sammenhengen, da det ganske raskt spares inn som følge av nettere sumer på telefonregningene. Men ser veldig godt poenget med fastpris abbonementet du foreslo, men ser for meg at de ganske snart kunne trengt noen fler administrasjonsmuligheter enn det isdn gjør. I tillegg mases det mye om muligheten for blåtann/trådløs håndfri på fastaperatene, og jeg har kun funnet systemaparat som har mulighet for dette hittil.

 

En liten telefonsentral kan jo ikke koste stort?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...