Gå til innhold

Kommer på nett, men ikke med explorer..


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har fått et problem. Maskinen er på nett, men ikke med explorer. Går greit å oppdatere f.eks. norton med live update, men åpner han explorer kommer det bare "siden kan ikke vises". Dette gjelder uansett hvilken side han går inn på.

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Takker for svar ;)

 

PS: Litt usikker hvor denne posten skal plasseres. Flytt den gjerne hvis det er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan spyware virkelig sette explorer ut av funksjon?? Kan gjerne prøve å ta en scan av det også på maskinen hans. Ikke så lett å prøve en annen browser når man ikke kan laste den ned... Kan selvfølgelig via cd eller noe sånt, men er nysgjerrig på grunnen til dette. Aldri vært borti dette. Har seff scannet for virus.

Lenke til kommentar

Stor sannsynlighet for at det er spyware, ja.

 

Dersom nettleseren påvirkes, men ikke nedlasting av virusdef. etc. kan det også være en DNS feil.

 

Sjekk evt. om nettleseren står oppført til å bruke proxy. Dersom det er tilfellet kan du fjerne proxyinnstillingene, krysse fingrene og håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Sjekk evt. om nettleseren står oppført til å bruke proxy. Dersom det er tilfellet kan du fjerne proxyinnstillingene, krysse fingrene og håpe på det beste.

Men om nettleseren aldri har stått for å bruke proxy, kan den da plutselig ha bli satt til dette selv??

Lenke til kommentar

Sjekk evt. om nettleseren står oppført til å bruke proxy. Dersom det er tilfellet kan du fjerne proxyinnstillingene, krysse fingrene og håpe på det beste.

Men om nettleseren aldri har stått for å bruke proxy, kan den da plutselig ha bli satt til dette selv??

Spyware kan sikkert ha gjort dette, kanskje. Last ned Firefox/Opera hos deg selv og ta med til han. Sjekk om det virker da, i såfall er IE herpet. Så er det bare begynne å eksperimentere og prøve å få løst problemet.

Et råd: ikke bruk IE, se signaturen min for mer informasjon

Lenke til kommentar

Vel, nå har det seg sånn at jeg opplevde samme problem som trådstarter hos meg selv etter en live update. Og da var eneste løsning å sette firewall på low security, eller slå den helt av.

 

Ergo et norton-problem, og ikke et spywareproblem/IE problem

 

(jeg bruker firefox)

Lenke til kommentar
Vel, nå har det seg sånn at jeg opplevde samme problem som trådstarter hos meg selv etter en live update. Og da var eneste løsning å sette firewall på low security, eller slå den helt av.

 

Ergo et norton-problem, og ikke et spywareproblem/IE problem

 

(jeg bruker firefox)

Takker Alastor! Det var det som skulle til. :thumbup: Kjørte fireeall på low.

 

Men vet du en løsning for å kunne kjøre firewall på medium igjen, eller må det en reinstall til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...