ahumoe Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 (endret) Hvilken codec er egentlig "best" å bruke? Xvid, DivX, mpg, mpeg, .avi eller andre? For å klarne litt opp: .avi er et format. Det kan inneholde forskjellige codec'er; divx, xmpeg + andre...jeg foretrekker divx(versjon 5.12) Da har jeg misforstått litt. Hva er fordelen med å rippe til divX enn til .avi? Bedre kvalitet i forhold til str.? Med dvdx 2.2 kan man sikkert ikke få oppgitt hvor stor filmen blir på slutten. Blir dumt hvis den overskrider 700 mb grensen, for da er det lite å gjøre med det i ettertid. Alle slike programmer jeg har prøvd har ikke denne funksjonen. Hvor lang tid tar den metoden du heviser til, ahumoe? de programmene jeg har brukt til nå bruker 4-5 timer ca. Etter du har rippa med dvdx 2.2 og får en fil større enn 700mb, kan du bruke "Nandub". Et veldig enkelt og effektivt program til å splitte opp .avi-filer(kan inneholde andre codec'er enn divx og(tror jeg)) i to eller flere filer. Da kan du legge filmen inn på 2 cd'er, funker bra! Nandub(VirtualDub) Link: http://prdownloads.sourceforge.net/virtual....5.zip?download Hvis du er mer interresert i disse tingen bør du ta en titt på siden http://www.doom9.org/ Edit: Programmet bruker noen av den samme tiden; 4-5 timer, men det kommer jo selvsagt ann på hva slags maskin en har! Endret 21. mai 2005 av ahumoe
Wipeout Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx. Bitratekalkulatoren.... Kan du utdype det litt? Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke. Hvor finner jeg den? Du kan jo se her, om du kanskje finner en?
_Adler_ Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx. Bitratekalkulatoren.... Kan du utdype det litt? Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke. Hvor finner jeg den? Du kan jo se her, om du kanskje finner en? Takk for linken. Grunnen til at jeg ikke googlet var jeg trodde den følgte med et eller annet program som har blitt nevnt her. Her kan den lastes ned
W Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx. Bitratekalkulatoren.... Kan du utdype det litt? Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke. Hvor finner jeg den? Du kan jo se her, om du kanskje finner en? Takk for linken. Grunnen til at jeg ikke googlet var jeg trodde den følgte med et eller annet program som har blitt nevnt her. Her kan den lastes ned Bitratekalkulatoren ligger i instillingene til Divx codecen.
_Adler_ Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx. Bitratekalkulatoren.... Kan du utdype det litt? Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke. Hvor finner jeg den? Du kan jo se her, om du kanskje finner en? Takk for linken. Grunnen til at jeg ikke googlet var jeg trodde den følgte med et eller annet program som har blitt nevnt her. Her kan den lastes ned Bitratekalkulatoren ligger i instillingene til Divx codecen. Takk for tipset! Skal teste dette, for til nå har jeg bare tatt noen innstillinger, men da blir filmen som oftest rundt 500 mb, men jeg vil ha den på 700 mb. Kvaliteten har også blitt dårlig, så det er bra at det er en slik funksjon
Mazeking Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Se på signaturen min. Der ligger en link til hjemme siden min...du kan jo alltids ta en titt på den! Edit: Det er forresten en guide der som forklarer hvordan du bruker programmet....meget enkelt Heisann! Har kikket på siden din linken til dvdx22 funker ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå