Gå til innhold

Skal kjøpe bærbar til musikkredigering,15000


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en bærbar pc som skal brukes til å kjøre musikkredigeringsprogram som feks. cubase sx3 og reason 3.0. Har ikke enorm peiling på hva jeg trenger, og hvor mye ram og prosessorkraft det bør være. Trenger en stabil maskin som jobber raskt med tugnge program. Hvis det er noen som har erfaring på dette området, så vil jeg gjerne ha noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør rett og slett finne en maskin med den raskeste prosessoren og minimum 1Gb

minne - som samtidig støyer minst mulig og har størst mulig oppløsning på skjermen...For ikke å glemme en 7200Rpm harddisk...Ingen lett oppgave... ;-)

 

Du bør prøve den fysisk først også - for å kunne vurdere støy.

 

AMD / Intel er nokså likestilt i audio-applikasjoner - etter min erfaring...

 

Til bruk med Reason 3.0 kan jeg ikke anbefale Apple sine produkter - virker som Reason er avhengig av raske prosessorer (klokkefrekvens) - og det har jo ikke Mac'ene.

Dette også basert på mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Widescreen er kanskje greit om programmene er i breddeformat med tidslinje osv som i hvert fall flere av macprogrammene er (GarageBand osv..)

Dell har jo inspiron serie med bredskjerm og med 1920*1200 tror jeg du i hvert fall har nok plass.

 

Mye ram er å anbefale, rask harddisk og kanskje en ekstern koblet til med firewire til å lagre råformatet på?

 

Kanskje en Inspiron 6000 kan være et fornuftig kjøp?

tar du skjermen med WSXGA+ (1680 x 1050 piksler) tror jeg blir passelig. den største oppløsningingen blir litt voldsom på bare en 15" skjerm.

 

Ville tatt evt med eget dedikert skjermkort så grafikkortet ikke bruker av systemminnet.

Lenke til kommentar

Whitebox CL25 er en Centrino basert PC - disse yter ikke like godt som de vanlige Pentium 4 systemene. (desktop prosessor i bærbar)

WhiteboxCL4.6 vil nok yte best i musikkapplikasjoner - men de kan støye en del pga. kraftig varmeutvikling i prosessoren (vifta blåser hele tiden).

Du bør finne en måte å prøve før du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...