Gå til innhold

PS Data med villedende markedsføring


Anbefalte innlegg

I ukens tilbud denne uka, finner vi et Aopen GeForce 6200 PCI-E skjermkort.

 

I teksten under, står det:

"Kraftig GeForce skjermkort med nVidia 6200 brikkestt og 256MB DDR minne, velegnet til spill og avansert grafikk."

 

Dette er direkte feil, da dette skjermkortet kun har 64MB minne. Det kan bruke opptil 256MB av systemminnet i tillegg, men det er noe helt annet enn at det har dette på selve kortet. At dette er DDR minne, vet da vel ikke PS Data noe om, det kommer an på hva slags minne en har i maskinen.

 

Jeg påpekte dette for PS Data i går, men det ser ikke ut til at de reagerer. Kanskje de reagerer når det blir lagt ut her? Jeg liker ikke når butikker feilinformerer/villeder kundene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare så du vet det, så finnes det mange 6200 kort med 256 minne. ikke syt når du ikke har peiling.

Skjerp deg! Tror du ikke jeg undersøkte dette først? Jeg sa at dette kortet som PS Data selger i ukens tilbud kun har 64MB, ikke at alle 6200 kort har det. :roll:

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

men 6200 er IKKE et kort som er velegnet til spill og avansert grafikk.

det er heller ikke et kraftig grafikk-kort.

 

så her villeder de så det lukter svidd!

 

skuffa over ps!

 

edit:

så du bør jekke deg ned litt gunz.

enten du liker det eller ei, har ps driti på kaka i denna sammenhengen!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
ikke syt når du ikke har peiling.

Så sant som det er sagt. Roadrunner7 har rett når han sier at det er 64 MB på kortet.

 

Jeg er enig i at dette er misvisende fra PS Datas side. Rimelige skjermkort med 256 MB er typisk "lokkemat" for mer eller mindre uvitende kunder, jeg har selv sett personer som vil kjøpe skjermkort utelukkende pga 256 MB RAM.

 

Edit: Det står jo faktisk svart på hvitt at det er med 256 MB RAM.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Er det noen som får den tilbudsmailen fra PS Data? Den kom i går og der stod det GeForce 6600 et-eller-annet til 475,-. Ble jo litt overrasket, tenkte det måtte være billig! Men så klikka jeg meg inn på den og da dukka dette 6200-kortet opp. Da skjønte jeg jo den lave prisen... :hrm:

 

DET kaller jeg villedende det.

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar
Er det noen som får den tilbudsmailen fra PS Data? Den kom i går og der stod det GeForce 6600 et-eller-annet til 475,-. Ble jo litt overrasket, tenkte det måtte være billig! Men så klikka jeg meg inn på den og da dukka dette 6200-kortet opp. Da skjønte jeg jo den lave prisen... :hrm:

 

DET kaller jeg villedende det.

Ja, jeg fikk den, jeg også. Det var den som gjorde at jeg reagerte i første omgang.

Lenke til kommentar

Nå bæsja du bare på leggen, gunz. De to linkene du refererte til, viste bare to GeForce 6200-kort med 64 MB minne. Det står jo bare at de støtter opp til 256 MB minne.

 

Du (gunz) sa tidligere "ikke syt når du ikke har peiling." Dette er jo helt latterlig! Det er jo du som ikke har peiling.

 

Godt observert, Roadrunner7! :thumbup: Dette var dårlig av PS data.

Lenke til kommentar
Er det noen som får den tilbudsmailen fra PS Data? Den kom i går og der stod det GeForce 6600 et-eller-annet til 475,-. Ble jo litt overrasket, tenkte det måtte være billig! Men så klikka jeg meg inn på den og da dukka dette 6200-kortet opp. Da skjønte jeg jo den lave prisen... :hrm:

 

DET kaller jeg villedende det.

Sto det virkelig at det var et GeForce 6600-kort? Enda mer misvisende informasjon fra PS data sin side, til og med på samme produkt... Dette er skuffende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...