Gå til innhold

Turion 64 ML-40 tidligere enn planlagt


Anbefalte innlegg

Helt riktig, Turion har 64 bit, noe som må være den største grunnen til å kjøpe den. Den imponerer ikke stort utenom det (satt litt på spissen, den klarer ikke slå 4(?) år gammel teknologi.)

Nå tror jeg du legger litt for mye vekt på én enkelt test, så jeg vil anbefale deg å vente på resultatene fra flere skikkelige tester av Turion 64 før du uttaler deg for skråsikkert :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å oppsummere det snorreh sier i en setning. Alle tester som viser at et Intel produkt er bedre enn et tilsvarende AMD produkt, er dårlige og/eller irrelevante tester.

Dette er bare så feil det kan få blitt! :no:

Vel,du har selv skapt det inntrykket da, med din ensidige halleluja til altsom heter amd og din ensidige negative holdning til alt som kommer fra Intel .

Som man sår så høstes det, heter det i et gammelt ordtak :hmm:

Lenke til kommentar

Mye prosesseringskraft kan være vel og greit.

Men det som betyr mye for meg er at jeg skal kunne underklokke prosessoren og spare mest mulig strøm når jeg reiser langt og jobber.

 

Kan noen vise til tester som får frem hvor stor forskjell en prosessor som bruker ~5% kraft over tid bruker av batteriet på vanlig hastighet og max underklokket hastighet?

Jeg for min del sitter med en pentium-m som kan klokkes fra 2Ghz-50Mhz, og merker omtrent ingen forskjell i batterilevetid.

 

Hvordan er nå ståa når Thurion og pentium-M sammenlignes mhp spareevne?

Jeg for min del kommer ikke til å vurdere en AMD basert løsning for bærbar før de begynner å vinne utholdenhets-tester

Endret av Rolf_OLE
Lenke til kommentar
... en pentium-m som kan klokkes fra 2Ghz-50Mhz

Snodig. Trodde at Intel`s system (Speedstep) kun klokket ned til 600mhz. Riktignok er det feilvisning i selve Windows på de fleste maskiner, slik at man kan lese av lavere verdier.

Stemmer det. Pentium-M (400FSB) kan klokkes ned til 600MHz, mens Pentium-M (533FSB) kan klokkes ned til 800MHz vha. Intel Enhanced SpeedStep. Low-power Mobile Athlon 64 og Turion 64 kan til sammenligning også klokkes ned til 800MHz vha. AMD PowerNow!. Til forskjell fra low-power Mobile Athlon 64 så støtter Turion 64 i tillegg PowerNow! C3 Deeper Sleep state som gir bedre batteritid på bærbare.

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å skaffe meg en bærbar pc med Turion.

 

Jeg har tenkt på en slik prosessor, med ATI X800, 1 GB Ram og god skjerm. Hvor mye vil det koste i Norge?

Tja, det finnes foreløpig ingen bærbar basert på Turion 64 med ATI X800 tilgjengelig ennå. Ettersom Turion 64 er beregnet for tynne og lette bærbare så spørs det om det kommer i det hele tatt, men hvis du klarer deg med ATI X700 så kommer det nok flere gode alternativer snart :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg har planer om å skaffe meg en bærbar pc med Turion.

 

Jeg har tenkt på en slik prosessor, med ATI X800, 1 GB Ram og god skjerm. Hvor mye vil det koste i Norge?

Tja, det finnes foreløpig ingen bærbar basert på Turion 64 med ATI X800 tilgjengelig ennå. Ettersom Turion 64 er beregnet for tynne og lette bærbare så spørs det om det kommer i det hele tatt, men hvis du klarer deg med ATI X700 så kommer det nok flere gode alternativer snart :)

Ja kanskje jeg klarer meg med X700. Har du noen priser på slike pcer?

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å skaffe meg en bærbar pc med Turion.

 

Jeg har tenkt på en slik prosessor, med ATI X800, 1 GB Ram og god skjerm. Hvor mye vil det koste i Norge?

Tja, det finnes foreløpig ingen bærbar basert på Turion 64 med ATI X800 tilgjengelig ennå. Ettersom Turion 64 er beregnet for tynne og lette bærbare så spørs det om det kommer i det hele tatt, men hvis du klarer deg med ATI X700 så kommer det nok flere gode alternativer snart :)

Ja kanskje jeg klarer meg med X700. Har du noen priser på slike pcer?

Acer Aspire 5024WLMi er en Turion 64-basert bærbar PC med ATi Mobility Radeon X700-grafikk, men den er ennå ikke å få kjøpt i Norge dessverre. Vi må nok smøre oss med tålmodighet fortsatt.

Lenke til kommentar

Overdreven rapportering ønskes heller ikke. Rapporteringslista blir lang og tung og komme gjennom når samme innlegg rapporteres av samme person flere ganger. Hvis ikke noe skjer etter en rapport, er det fordi det ikke er god nok grunn til å gjøre noe. Det håper jeg visse personer kan forstå heretter. Hørt om å rope "ulv, ulv"? Det er fint at brukere rapporterer det man ser på som lovbrudd, men det er da måte på. Enkelte rapporterer så fort noen motsier en, og dette er ikke riktig fremgangsmåte.

 

Hvis dette utvikler seg, kan advarsler også gis av den grunn. Ja, vi ser hvem som sender en rapport.

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å skaffe meg en bærbar pc med Turion.

 

Jeg har tenkt på en slik prosessor, med ATI X800, 1 GB Ram og god skjerm. Hvor mye vil det koste i Norge?

Tja, det finnes foreløpig ingen bærbar basert på Turion 64 med ATI X800 tilgjengelig ennå. Ettersom Turion 64 er beregnet for tynne og lette bærbare så spørs det om det kommer i det hele tatt, men hvis du klarer deg med ATI X700 så kommer det nok flere gode alternativer snart :)

Tja, det har vel helt med system integratørene å gjøre. Man fant jo raskt Pentium M maskiner med det heftigste av laptop skjermkort rimelig raskt, gjorde man ikke? (eller var det bare integrert i starten på grunn av hardkjøret på "centrino" merkenavnet, og de andre centrino chipsets uten integrert gfx kom senere?)

 

Jeg vil tro det kommer heftig spekket Turion baserte laptops om ikke så lenge, hvis de følger intel i utvikling... dessverre har trenden vært å bruke AMD til lavpris, og intel til dyrere i laptop markedet...dette har vi sett en liten snu på med A64 (acer ferrari bl.a.), men jeg håper det blir enda bedre.

Lenke til kommentar

Vel PM (PIII) er jo beste cpu'en til intel og imponerer på mange tester, hadde turion skulle konkurere mot intels største feiltrinn P4 så hadde det vært enkel match. Og som en sa litt flaut at turion har trøbbel med 4 år gammel teknologi, men viser også at det ikke har vært noen teknologiske fremskritt hos godzilla.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Turion 64 ML-40, samt ML-28 og MT-28 er nå offisielt lansert:

http://www.theregister.com/2005/06/23/amd_...ds_turion_line/

AMD has added a pair of Turion 64 mobile processors to its CPU line-up. Most attention appears to be focused on the top-end ML-40 chip, but there's a new MT-28 at the bottom to the range, pitching Turion into lower-priced notebooks.

 

The ML-40 is a 35W part, while the MT-28 consumes up to 25W. The two chips are clocked at 2.2GHz and 1.6GHz, respectively. The top-end chip contains 1MB of L2 cache, the lower-end part 512KB. Both support 400MHz DDR SDRAM.

Pressemelding fra AMD her:

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...3~99548,00.html

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...