Gå til innhold

Hjelp meg å velge: Nokia 3230, 6230 i, eller K750i


Anbefalte innlegg

Skal ha ny mobil og leser som en gal på nettet for å bestemme meg. Finner jo stadig noe som virker mer spennende, men en gang må jeg vel slå til. Er ingen guro på dette og handler sjelden nye telefoner.

 

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Nokia 3230 som virker å ha det meste til en bra pris. Skjønner ikke helt hva som menes med Symbian.....

 

Så kom jeg over Nokia 6230i og den virker jo også nett og fin. Bedre MP3 spiller enn på 3230.

 

Til slutt er jeg litt fristet av Sony Ericsson K750i. Men denne mangler EGDE. Ikke at jeg vet så mye om EGDE, men det virker jo kjekt når det blir tatt i bruk. Vil jeg savne EGDE ved valg av denne mobil.

 

Til slutt igjen ser jeg at Nokia kommer med noe som kalles N70 og den virker jo helt rå, men håper nesten den blir for utilgjengelig for meg med tanke på pris. ER dette noe og vente på eller vil de forannevnte mobiltelefoner kunne tilfredstille en middels mobil bruker som liker at en mobil har det lille ekstra.....

 

Hvis noen gidder å hjelpe/ lede meg gjennom jungelen blir jeg ærbødigst takknemlig... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du sette opp hva du faktisk trenger i en mobil. Les og fyll ut skjemaet øverst i dette forumet.

Hvis du ikke vet hva en symbiantelefon er, har du neppe brukt for en :no:

Både 6130i og K750 kan være aktuelle telefoner. Bruker du kamerafunksjonen mye og den er viktig for deg, bør du gå for K750.

Hva har du hatt før? Hvilke menyer er du vant til?

Selv har jeg hatt litt ulike mobiler det siste året, men savner tilbake til Nokia, og skal hente min nye 6230i i morgen. Gleder meg stort!!! :love:

Endret av amorine
Lenke til kommentar

Da N70 kansje blir dyr for deg er den uaktuell, og du trenger vell kansje ikke en symbian telefon.

Da du ikke vet hva symbian er kan du vell ha en mobil med bedre utseende, nei til 3230.

Da står vi mellom 6230i og k750i og det er vanskelig valg, da kaster man en terning og får man over 3 blir det k750i og hvis det er under 3 så blir det 6230i.

Jeg har hatt 6230 og jeg skal si den er utrolig bra til å høre mp3 på, den kan holde seg opp mot 13t batteri i strekk!

Etter at jeg hadde 6230 fant jeg bare mer og mer positive ting om mobilen og skal love deg at den err perfekt for en som ikke trenger symbian.

Lenke til kommentar

Da står vi mellom 6230i og k750i og det er vanskelig valg, da kaster man en terning og får man over 3 blir det k750i og hvis det er under 3 så blir det 6230i.

Hva hvis han slår en treer? Du har fortalt han hva han skal gjør hvis han slår over og under 3, da synes jeg du skal fortelle hva han skal gjøre hvis han slår 3 også :yes:

Lenke til kommentar

Følg instruksjonene i parantesene.**

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: (Ja)- helst profesjonell).

-MMS: Ja

-GPRS: Ja.

-EDGE: Ja

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja.

-Email klient: Ja

-Spill: Ja.

 

 

Form:

-vanlig form, helst

-Vekt: ikke så viktig

-Antenne: integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger, .

- Litt størrelse på skjerm

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 2000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): (ja)

Tele2 pluss tenker jeg ( 119 kr/ mnd)

 

Diverse:

-Merke: Har hatt mest nokia, men åpen for det meste.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: vet ikke om jeg trenger dette

-Triband: Ja.

-Infrarød port:Ja, men ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Minne: gjerne, men vil ha mulighet for minnekort og da er det enkelt å øke minnet

-Minnekort?:Ja.

-Polyfoniske ringetoner:Ja

-MP3: Ja.

-Radio:Ja.

-3g(UMTS): nei.

-Wlan: ?.

- Mulighet for GPS: tror ikke det er viktig

-Batterilevetid: "Litt viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Ringing, MMS, SMS, kamera, bruke kallender som min planlegger, spille litt, høre musikk - radio, kunne lese eposter, bruke den på nettet mer avansert enn med Wap som jeg har fra Nokia 6610 pr. idag, samt "trykke, dille og leke litt".

 

Håper jeg gjorde riktig nå og at det blir lettere å hjelpe. Bare å finne dette skjemaet var en stor utfordring for meg. ;)

 

Ellers som nevnt er jeg ingen mobilhandler av format, har hatt flere nokia og 6610 er den jeg har i dag. ER gørr lei denne og synes den er kjedelig....

Lenke til kommentar

"push to talk" (walkie talkie), har K750 dette? Eller er det man trenger EGDE til? Eller går EGDE kun på hastigheten på nedlastning av data???

 

Begynner å bli fristet til å gå for K750i. Liker også 6230i, men kanskje skjermen blir for liten. Er det noe som har noen formening om hvordan tastene vil være K750i kontra 6230i? :blush:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

K750 har hverken "push to talk"(som du forøvrig heller ikke får brukt ennå) eller EDGE. Imidlertid har den jo mange andre gode spesifikasjoner. Selv har jeg prøvd tastene på begge telefonene, og må si at jeg liker 6230i sine definitivt best! Skjermen er mindre, men er til gjengjeld sylskarp! Jeg fikk min 6230i i går og var litt spent på skjermstørrelsen, siden jeg det siste året har vendt meg til større skjerm. Men den blir ikke noe problem for meg iallefall. Er meget fornøyd så langt ;)

Du skriver at du er lei av Nokia telefonen din, så kanskje er du klar for å endre til en SE...? 6230i er ingen revulosjon, men den er pen og nett å se på, og den har veldig bra funksjoner. Tror du vil se stor forskjell fra din nåværende mobil. Stikk innom El-kjøp og prøv da vel. De har den til 999,- med det abonnementet du vil ha :thumbup:

Endret av amorine
Lenke til kommentar

Nei er overhodet ikke lei nokia, bare lei 6610. Har i utgangspunktet ikke vært begeistret for SE, men da jeg begynte å sette meg inn i denne ble jeg interessert. MEN selv om ikke push to talk ikke kan brukes ennå vil det kanskje likevel snart komme og siden jeg ikke skifter telefon hver gang noe nytt kommer er det kanskje dukket for Nokia likevel.

 

At tastene til 6230i er bra stoler jeg på da jeg alltid har foretrukket Nokia sine taster mer enn SE, (generelt sett, men det er meg). Det er også godt å vite at telefonen funker bra, tross liten skjerm...

 

Det er disse tilbake meldingene jeg vil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...