Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Smc ruter problemer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå holder jeg på å bli sprø i hodet... :hrm:

Vi er i et hjemmenettverk på 3 stykker min mor, min far, og jeg..

støtt og stadig (kanskje ca. hver 6. time) stenger routern meg ute fra netteverket, mens min far og mor forblir tilkoblet.. jeg kan ikke hverken koble meg til det lokale nettverket eller internett.. jeg løser problemet midlertidig ved å restarte routern.. da funker det en stund.. men etter noen timer så stengern meg ute igjen...

Er det noen som har en anelse om hva som kan være galt?

forøvrig har jeg installert siste firmware men det hjalp ikke stort..

SMC7004ABR <-- ruter navnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

japp, installerte nettopp siste drivere for nettverkskortet mitt og nei.. vi kjører ingen form for trådløs sikkerhet.. er ikke et trådløst nett..

det som er så rart er at rutern har funket greit til nå.. og plusselig skal den begynne sånn..?

Jeg gjetter at det er noe på min pc siden det er bare jeg som stenges ute.. så jeg tenker på å formatere..

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis noen virus som gjør at maskina di oppretter haugevis med forbindelser ut mot internett - gjennom routeren - slik at routeren blir overbelastet fra din maskin (kanskje en eller annen intern tabell i routeren fylles opp)

Skrevet

Du bruker vel ikke tilfeldigvis DC++??? Jeg har merket på min smc7008abr v2 at når jeg sitter inne på dc og det blir mye trafikk på linja, så har den hatt tendensen til å kaste meg ut... Kan være et fildelings prog som er årsaken.... :hmm:

Skrevet

Vel.. jeg bruker Azureus (torrent prog) en gang iblant.. men det virker som jeg stenges ute uavhenging om Azureus står på eller ikke

Skrevet

har selv opplevd at smc-ruteren min har gjort ugang pga en dårlig flash av firmware, så flash igjen.

annet du kan gjøre er å bytte om på netverkskorta og kanskje også kabler, for å utelukke hardwarefeil

Skrevet

Har en SMC7008ABRv2 selv, og har i den senere tid til stadighet opplevd å bli disconnecta fra routeren. Azureus + UPnP enabled er nok årsaken til at router går i kne, tenkte jeg og disabla UPnP, samtidig som jeg unnlot å kjøre Azureus. Problemet vedvarte til tross for utallige restarter på router, både kalde og varme.

Det rare var at jeg kunne kople meg til via lappisene på WLAN (eget WAP koplet til router), men via "wire" var det stein hakke dødt. Prøvde forskjellige porter, alle triks i ludo på maskinen - alt uten hell.

Fant til slutt SMC7008ABR-V1.036-930611.bin på nettet, og flasha router på ny. Det gjorde susen!

Så kanskje trenger routeren en fersk flash i ny og ne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...