Gå til innhold

Maskinen skrur seg av


Anbefalte innlegg

Problemet er følgende:

 

Maskinen kan finne på å skru seg av, helt uten noe feilmeldinger eller noe...

Jeg tror det kan være at den blir varm, men hvordan unngå det?

 

Maskinen har ikke blitt brukt mye og er ikke splitter ny, men heller ikke gammel da...maks 2 år med lite bruk.

 

Det er en Compaq evo n115

 

Den skrur seg av etter en stund, gjerne mens man spiller....

 

Håper man kan fikse det uten noe kostnader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bærbar?

 

har samme problem med en fujitsu siemens, bærebare. Skjer ikke ved spilling da, men når som helst igrunn. Ikke ofte, ikke hver dag nødvendigvis. Kommer og går.

 

Hadde den inne til sjekk hos el-kjop, men de tok bare grovt betalt for å reinstallere.

 

Er en stund siden sist det skjedde nå, så det er ikke så ofte det skjer.

Lenke til kommentar
bærbar?

 

har samme problem med en fujitsu siemens, bærebare. Skjer ikke ved spilling da, men når som helst igrunn. Ikke ofte, ikke hver dag nødvendigvis. Kommer og går.

 

Hadde den inne til sjekk hos el-kjop, men de tok bare grovt betalt for å reinstallere.

 

Er en stund siden sist det skjedde nå, så det er ikke så ofte det skjer.

Rare greier, klarer du å reprodusere feilen for dem så SKAL de fikse det. (du må si ifra hvordan du gjør det, klarer du det ikke er det straffegebyr eller noe)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Problemet her er overoppheting som følge av støvete vifter. Etter en tid vil vifter (..og tilhørende kjøleribber) tettes med støv/skitt som blir dratt inn i maskinen, men som ikke blir blåst ut igjen pga at det setter seg fast i kjøleribbene.

 

Dra på Clas Ohlson eller Biltema og kjøp en plaske med trykkluft, eller evt demonter maskinen og rens den !

 

Har jobbet med bærbare i 3 år nå, og dette kan jeg garantere dere at er feilen, både på din Compaq, og den FujitsuSiemens maskinen som blir nevnt her.....

 

Maskinen overopphetes, og kobler ned når den blir for varm for ikke å skade CPU etc. Grunnen til at den skrur seg av under spilling er nettopp fordi CPU da jobber hardt, og mer varme utvikles. Maskinen er avhengig av å bli kvitt varm luft og trekke inn kald luft for å avkjøle.

 

LØP Å KJØP TRYKKLUFT !

Lenke til kommentar

har akuratt det samme problemet med min bærebare Thosiba pce og jeg har ikke mulihet å kjøpe trykkluft akuratt nå, men jeg har tenkt å demontere pcen å rense den.

 

Er det vanskelig demontere en bærebar pce og hva skal jeg rense med og hvor?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...