Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har kludret litt rundt med Maya nå en stund (Les: Gjort noen turtorials). Har da laget et bilde jeg er ganske fornøyd med, med tanke på at jeg er en komplett nybegynner.

 

Mens jeg alikevel poster bildet her spør jeg et par spørsmål om Maya:

 

Hvordan skifter man bakgrunn når man rendrer greiene? Jeg får jo alltid svart, noe som ikke alltid er like passende.

 

Jeg har prøvd litt fram og tilbake nå, men får ikke eggeskålen til å bli ordentlig gjennomsiktig. Det går når jeg er i scene view, men når jeg rendrer modellen blir det bare en helt standard rødfarge. Noen som har noen tips til å lage kule gjennomsiktige farger?

 

Sist men ikke minst, går det ann å rendre i 1600*1200 eller blir det for mye for maskiner?

 

Snorre :)

 

Edit: La til en snømann

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd litt fram og tilbake nå, men får ikke eggeskålen til å bli ordentlig gjennomsiktig. Det går når jeg er i scene view, men når jeg rendrer modellen blir det bare en helt standard rødfarge. Noen som har noen tips til å lage kule gjennomsiktige farger?

5216418[/snapback]

Bruker ikke Maya, men er det ikke noe render options der du kan krysse av for "trace transparency", eller noe? Mulig at det er noe sånn på lyskilden?

Skulle tro det stod i manualen... :roll:

 

Sist men ikke minst, går det ann å rendre i 1600*1200 eller blir det for mye for maskiner?

Du har jo tydeligvis klart å rendre i 1920x1536, så jeg skjønner ikke hvorfor 1600x1200 skulle være noe problem..

Lenke til kommentar
ED209: den var stili. selv om flammen gikk litt rett fram. de følger ikke flammestripen liksom.

5237648[/snapback]

 

Vet, men fant liksom ingen god måte å vri det nedover på. Har enda PSD fila, så hvis jeg kommer på en god ide hvordan jeg skal fikse det så er den i boks. :thumbup:

 

Er ikke helt fornøyd med resultatet nå i ettertid. Ser mye småfix jeg må rette på.

Mens jeg holdt på å lage bildet, ble det til at jeg såg meg litt blind. Det er slikt jeg ser nå. Kanskje lurt å ta pause av og til. :hmm:

 

Men takk for at du likte den så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...