Gå til innhold

Har tele2 bra dekning?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for mobil, og vurderer å kjøpe den med binding til tele2. Har idag telenor, og er relativt fornøyd. Telefonen jeg ønsker har lavere pris hos tele2, så nå er spørsmålet om det lønner seg å endre...? Prisene på tele2 pluss ligger jo noen ører under telenor privat+ også... Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da jeg hadde tele2 hadde jeg netcom sin dekning.. såvidt jeg vet bruker altså tele2 samme nettet som netcom..

 

edit: holdt på å drite meg ut der ja.. som Cera sier var det netcom dekning ja..

Var aldri fornøyd med dekningen til netcom jeg, og betaler gjerne et par kr ekstra/mnd for å ha telenordekning..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Ja, det ser ut som det for tiden er telenor sitt nett de bruker. Men det står i vilkårene til Tele2 at de forbeholder seg retten til å foreta endringer av nettet... Så nettdekningen kan tydeligvis endre seg.

Endret av amorine
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tele2 har en såkalt Mobile Virtual Network Operator avtale med Telenor Mobil. Dvs de roamer på nettet til Telenor, men har egne sms/mms sentraler osv...Tele2 har som nevnt aldri brukt nettet til Netcom...

HELT fullstendig galt.

 

Tele2 bruker BEGGE nett, både netcom og telenor sitt (ikke samtidig riktignok). Du kan velge hvilket nett ditt abo skal bruke ved tegningen (og holde deg til dette)...

Lenke til kommentar

tele2 bruker telenor, og det er ikke mulig å velge om man vil bruke netcom...... derimot tegner man sense kan man velge netcom.

 

Du har samme dekning i norge som telenor, det du skal være oppmerksom på er at ferdes du en del i sverige så er du låst til comviq sitt nett der borte, og for dem som ferdes i nord sverige er det ganske tynn dekning

Lenke til kommentar
HELT fullstendig galt.

 

Tele2 bruker BEGGE nett, både netcom og telenor sitt (ikke samtidig riktignok). Du kan velge hvilket nett ditt abo skal bruke ved tegningen (og holde deg til dette)...

Javel, hvor har du dette fra? Hvis det er tilfelle så må det ha blitt endret nå i det siste..

Lenke til kommentar
Tele2 har en såkalt Mobile Virtual Network Operator avtale med Telenor Mobil. Dvs de roamer på nettet til Telenor, men har egne sms/mms sentraler osv...Tele2 har som nevnt aldri brukt nettet til Netcom...

HELT fullstendig galt.

 

Tele2 bruker BEGGE nett, både netcom og telenor sitt (ikke samtidig riktignok). Du kan velge hvilket nett ditt abo skal bruke ved tegningen (og holde deg til dette)...

Du er totalt på bærtur. Den operatøren du tenker på er chess.

 

Tele2 har en unik MVNO-avtale med telenor, og de bruker kun telenor sitt nett.

Lenke til kommentar
Tele2 har en såkalt Mobile Virtual Network Operator avtale med Telenor Mobil. Dvs de roamer på nettet til Telenor, men har egne sms/mms sentraler osv...Tele2 har som nevnt aldri brukt nettet til Netcom...

HELT fullstendig galt.

 

Tele2 bruker BEGGE nett, både netcom og telenor sitt (ikke samtidig riktignok). Du kan velge hvilket nett ditt abo skal bruke ved tegningen (og holde deg til dette)...

Hei

 

Det er Chess som bruker begge nettene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...