Gå til innhold

42Gb mappe - forsvunnet


Anbefalte innlegg

Tja - hardisken har vert litt teit i det siste. Den har ikke villet opne mapper og filer i windows og jeg har måttet kjøre sånn data check tool i windows for å få det til å funke igjenn.

Så gjorde jeg det her isted, og når jeg boota opp igjen så hadde jeg 42gb ledig og serier mappa mi var borte.

Kan jeg klare å få den tilbake igjenn med no form for datarecovery tool eller noe sånt?

Har windows egentlig lov å slette mappa mi sånn uten idere?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan godt hende at du har en harddisk som er større enn hva Windows takler! Du må patche Win98 og WinMe for støtte av store harddisker og du må ha SP1 og oppover i Windows XP for den støtten.

 

Har du en større harddisk enn OS takler, kan mapper forsvinne uten videre!

Lenke til kommentar
Tja - hardisken har vert litt teit i det siste. Den har ikke villet opne mapper og filer i windows og jeg har måttet kjøre sånn data check tool i windows for å få det til å funke igjenn.

Så gjorde jeg det her isted, og når jeg boota opp igjen så hadde jeg 42gb ledig og serier mappa mi var borte.

Kan jeg klare å få den tilbake igjenn med no form for datarecovery tool eller noe sånt?

Har windows egentlig lov å slette mappa mi sånn uten idere?tongue.gif

 

Det finnes mange recovery programmer. recover4all er et som funker veldig bra men som desverre ikke er gratis for den uvitende...

 

Ellers kan jeg si at jeg har opplevd det samme selv bare i litt mindre omfang. jeg hadde akkurat lastet ned en stor fil på noen 100megs å så fant jeg ut at jeg skulle restarte! da kom det opp sånn auto scandisk på den hardisken jeg hadde lagt fila. alt ok tenkte jeg da jeg trodde windows ordnet feil på hardisken å ikke slettet feil uten lov! :cry:

 

for da jeg kom inn i windows igjen å skulle skjekke ut fila jeg hadde henta så var den plutselig på 0KB... :cry: sørgelig å veldig frustrerende

:wallbash:

Lenke til kommentar

Høres ut som du har en defekt harddisk... dette skjer dessverre fra tid til annen, og også med relativt nye harddisker. Har to kamerater som opplevde noe lignende som deg, dvs. den ene disken bare konka ut øyeblikkelig, men den andre kameraten min fikk plutselig problemer med overføring når han brente DVD-er, og PC-en ble stadig mer ustabil i Windows. Plutselig en dag han starta opp PC-en fant ikke BIOS-en harddisken hans, den var ødelagt. Trist og leit, synes harddisker i "gamle dager" holdt mye lenger, jeg hadde en 386 fra 1991 hjemme som harddisken holdt på helt til i Januar i år! Den hadde forresten en fantastisk stor disk på hele 30 MB :D

Lenke til kommentar
kan godt hende at du har en harddisk som er større enn hva Windows takler! Du må patche Win98 og WinMe for støtte av store harddisker og du må ha SP1 og oppover i Windows XP for den støtten.

 

Har du en større harddisk enn OS takler, kan mapper forsvinne uten videre!

Feil, dersom operativsystemet ditt ikke støtter størrelsen kan du bare ikke benytte deg av større plass en operativsystemet ditt støtter. De andre GB-ene vil ikke kunne brukes, så du vil ikke klare å plassere en mappe der i det hele tatt. På de GB som du får lov å bruke vil det være helt stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...