Gå til innhold

Hva øker ytelsen til maskinen mest? GB vs timings


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Så lenge det totale minneforbruket er under 1024MB vill minne med lavere forsinkelser være marginalt bedre (dvs: forskjeller som kan sees i diverse benchmark programmer). Når det totale minneforbruket øker slik at 1024MB ikke lenger er nok, vill 2048MB være merkbart kjappere enn 1024MB (dvs: du vill merke det uten å kjøre benchmarks). Tviler sterkt på at det er mulig merke forskjell på cl2 og cl2.5 når man spiller.

 

Spill som Battlefield 2 ser ut til å bruke mye minne. Har et totalt forbruk på ca 1.3GB når jeg spiller BF2 (med de "vanlige" programmene åpne. antivirus, epostleser osv).

Lenke til kommentar

Slenger like gjerne inn et relevant spørsmål her.

jeg går ut ifra at det er slik at windows vil legge enkelte ting til swap fil selv om all fysisk RAM ikke er brukt opp (ser bare for meg at windows gjør det slik, har ikke noe viten om dette...). Vil det ikke være mulig i de fleste tilfeller, hvis man har 2GiB RAM, å disable swap filen, slik at man alltid vil bruke RAM. Skulle tro dette ville kunne gi en viss ytelsesøkning for de fleste programmer...

Lenke til kommentar
Slenger like gjerne inn et relevant spørsmål her.

jeg går ut ifra at det er slik at windows vil legge enkelte ting til swap fil selv om all fysisk RAM ikke er brukt opp (ser bare for meg at windows gjør det slik, har ikke noe viten om dette...). Vil det ikke være mulig i de fleste tilfeller, hvis man har 2GiB RAM, å disable swap filen, slik at man alltid vil bruke RAM. Skulle tro dette ville kunne gi en viss ytelsesøkning for de fleste programmer...

Dette går fint ann.. man kan også gå inn og fortelle windows at man har mye ram, og at oset dermed skal begrense bruken av swap... Husker ikke hvordan i farten, men msconfig i run menyen er sikket veien å gå..

 

Nå har jo forøvrig 2GiB ram blitt en del billigere siden tråden ble startet, samt battlefield 2 har kommt, så man er vel helt i grenseland for hvor langt 1GiB holder... PAtriot har jo 2x1GiB sett med 2-3-2-6 timings til under 2000kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...