Gå til innhold

Anbefalinger av tastur


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer sterkt å kjøpe et nytt tastur nå,noen taster er litt trege,mangler en bokstav i ny og ne.

Noen som kan anbefale et spesielt som egner seg bra til både spilling og skriving?

Ikke trådløst og uten mus.Må si at disse som kan lyse litt blått i mørket er litt kule men det ergnomiske er vel det viktigste.

Jeg skal ha noe annet på Komplett så det er en fordel om det kan bestilles derfra.

Har ikke sjekket priser men det bør ikke koste skjorta.THX :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder tastatur er det stort sett liten forskjell rent ergonomisk sett. Eneste forskjellen er microsoft sitt "natural", men det er bare for de mest "ekstreme". Er vel gått ut av produksjon nå.

 

Velg altså hvilket du vil, utseende er eneste forsjell (nesten).

 

For ergonomi bør du se på sittestilling, f.eks. bør du ha så stor bordplate at albuene kan hvile på platen. Da unngår du "stresskuldre". En håndleddstøtte er heller ikke å forakte...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stiller meg bak Logitech UltraX. Eneste ulempen med dette er at det er helt jævlig å skrive på "vanlige" tastatur når du har brukt de deilige flate knappene en stund.. føles helt seigt ut og man blir skikkelig sliten i fingrene..

 

Rart at ikke flate tastatur har kommet før.. de er jo mye bedre å skrive på..

 

Og til deg som lurer på om det bråker, så kan det sammenlignes med et tastatur på bærbare.. knappene er mye lavere og mer presise.. derfor kommer det litt mer sånn "knatrelyd", men det plager meg ikke et fnugg.. lyden fra et vanlig er minst like irriterende, bare litt annerledes... (kommer an på hvem som skriver ;p Noen bråker noe helt vanvittig...)

Lenke til kommentar

Henger meg på og anbefaler Logitech UltraX jeg også.

Jeg kan ikke skjønne de som mener at det er ubrukelig til spillbruk.

Jeg synes det fungerer helt glimrende.

Jeg synes ikke det bråker noe spesielt heller,det har bare en litt annen lyd enn "vanlige" tastatur.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hmmm... Keytronic er vel i hvert fall kjent for å tåle en del...

Har to forskjellige Logitech tastaturer et litt eldre trådløst som er "to-delt" dvs at det er mellomrom mellom, T og Y, G og H, B og N, osv... Det har badet i cola, øl, vann, kaffe, vodka, osv osv... Bare pell ut tastene med en saks, legg de i vasken (med proppen i), ta en stor sprut Lano i henda og vask i vei... Godt som nytt...

 

Så har vi tastaturet som fulgte med i det bluetooth settet til logitech, (ikke di-novo eller hva f*** det heter) men det som ser vanlig ut... Som jeg bruker på "hoved"PC'en.... Det fikk en dråpe vann mellom to taster og døde momentant... Jeg fikk ikke noe nytt av Logitech, og jeg fikk ikke kjøpe tastaturet løst, så jeg måtte kjøpe hele settet på nytt for å få kompatibelt tastatur... (Fikk heldigvis solgt mus/mottager løst)

 

Konklusjon; Det er stor forskjell på kvalitet, også på produkter fra samme produsent... Og (som i dette tilfellet) det dyreste er ikke alltid det beste...

 

Gudd løkk!

 

PS: tror aldri jeg kan kjøpe et flat-tastatur... kan ikke fordra sånne femi-taster når jeg spiller...

Lenke til kommentar
kjøp hvilke tastatur du vil ha, men HUSK, ikke kjøp Labtech

Hvorfor ikke det? Har ikke hatt noen problemer med det tastaturet, og det virker ikke som noen andre har hatt det utifra prisguiden...

 

Synes det er overlegent bedretil å skrive på enn det tastaturet som følger med mx700-pakken!

 

EDIT: Keytronic er også kjempebra tastaturer!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...