Gå til innhold

Batterikapasitet på Gsmart Mini II


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Med Gsmart mini2 kan en ta 200(?) bilder i 800*600 oppløsning.

Må batteriet lades opp underveis, eller kan jeg ta alle de 200 bildene uten oppladning - dersom kameraet slås av etter hvert bilde?

Vurderer nemlig å kjøpe et slikt, og vil vite hvor mange bilder jeg kan ta fra ferieturen..

 

Mvh

Lars Viset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta rundt 200 bilder i VGA-oppløsning. Dette er neppe en kvalitet du vil bruke da det etter min mening er for dårlig for normal bruk. I 1280x960, som er standardoppløsning og uten interpolering, kan du ta 54 bilder. Det optimale hadde vært en bærbar PC tilgjengelig som både kan lagre bildene samt lade batteriet.

 

Vær påpasselig å lade batteriet riktig første gangen, da lithiumion-polymerbatterier er ømfintlige i første oppladingsfase. Ikke bruk kameraet før det røde lyset har slukket. Gjør du det kan du antakeligvis ha bildene lagret i minnet rundt en uke. Du kan slå av kameraet mellom fotografering og spare strøm. Vær likevel obs på risikoen for å miste bildene grunnet flatt batteri :smile:

Lenke til kommentar

Skal til Danmark på fotballcup i sommer, og leter etter et billig (i forhold til pris/ytelse) kamera for å ta bilder til lagets hjemmesider.

 

Dette er vel et bra kamera til denne bruken?

 

Får vel bare bruke det så lenge batteriet holder.. I verste fall kan jeg vel finne meg en internettcafe hvorfra jeg lader opp og sender bildene hjem, da jeg ikke har tilgang til bærbar PC.

 

Takk for svar!

 

Lars Viset

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 17:41, LarsO skrev:

Skal til Danmark på fotballcup i sommer, og leter etter et billig (i forhold til pris/ytelse) kamera for å ta bilder til lagets hjemmesider.


Dette er vel et bra kamera til denne bruken?


Får vel bare bruke det så lenge batteriet holder.. I verste fall kan jeg vel finne meg en internettcafe hvorfra jeg lader opp og sender bildene hjem, da jeg ikke har tilgang til bærbar PC.


 

Muligens et godt nok kamera.

Men jeg betviler sterkt at du får lov til, og tilgang til, å koble et kamera til en PC på en internettcafé.

 

Tenk nøye over det. Ikke veldig sannsynlig, nei?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...