Gå til innhold

Videoseven 32" LCD


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en PC skjerm, men også tenkt

på å kjøpe meg ny TV, tenkte kanskje jeg kombinere dette og kjøpe en

sånn Videoseven 32" LCD TV.

 

Noen som vet noe om disse? Noen som finner noen test?

:hmm:

Er det innebygget TV Tuner eller må jeg kjøpe dette ved siden av?

Hvor får jeg i så fall tak i en bra TV Tuner? Helst ikke til å ha i

PC`en!

 

Takk for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite fart her...

 

Nærmeste jeg kommer er Videosevens egne sider.

Her er 26" og

her er 32".

32" har bedre responstid, men har 100 candela lavere lysstyrke (500). Problem?

 

Men hva med Coop's LCD TV?

Så et annet innlegg i forumet om den, en svarte at han hadde kjøpt den og at den var OK. Men hva er OK?

edit: fant en test av Coops TV. En 3'er er ikke så bra...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=210371

Endret av nekroman
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt den en liten stund, og er veldig fornøyd så langt.

 

Positivt:

- bra bilde

- funker flott med pc via dvi

- bra med tilkoblinger (2*scart, component, s-video, vga, dvi, lyd, pc-lyd)

 

Negativt:

- mangler lydutgang

- man kan se at bildet er skalert noen ganger

- litt trege kanalbytter

 

bare spør hvis dere lurer på noe :)

Lenke til kommentar

Dette er interessant. Jeg lurer på om disse skjermene faktisk ser like skarpe ut som en tradisjonell PC monitor med samme oppløsningen. I såfall så er det jo absolutt verdt å vurdere å kjøpe en kombinasjon av mintor og TV i ett. Snadder å ha en 30-32" monitor da. Det er noe jeg har hatt våte drømmer om siden min første Laser200 maskin =P

 

Hadde vært veldig fint å fått en sammenligning mellom denne skjermen og en mer normal PC monitor, spesielt til spillbruk. Det er godt mulig jeg kan klare meg litt lenger i oppløsning under 1600 om jeg kan få en 32" overflate i retur =)

 

Spesielt når 1600x1200 oppløsninger kommer til en rimelig pris. Da blir det akuelt da, både med tanke på at det blir nesten full HDTV oppløsning, og de fleste ikke ønsker høyere oppløsning til PC-bruk.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenker på å kjøpe meg en slik 32" LCD TV. Jeg er ingen guru på området, men har hørt følgende:

 

Eneste krav for at en skjerm skal støtte HDTV er:

 

Minsteoppløsning på 1024 x 768 og at den har en digital tuner som kan ta inn disse digitale signalene. Stemmer dette?

 

Jeg synes det isåfall er synd disse skjermene har oppløsningen inne, men ikke den tuneren som kreves :( Jeg har som sagt ikke peilig på dette området, men ønsker å lære mer da jeg vil ha en slik skjerm, da helst med søtte for HDTV. Noen argumenter for og imot å kjøpe en flatskjerm/TV som støtter og ikke støtter HDTV? Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "støtte".

 

Alt du trenger for å kunne spille av HDTV-signaler er en tuner som takler dette. Hva kvalitet skjerm du spilelr det av på er forsovidt irrelevant.

 

For at du derimot skal faktisk få fullt utnyttet HDTV-kvaliteten, så må du ha en skjerm med skikkelig oppløsning. Den laveste varianten av HDVT er 720p om jeg ikke husker feil, og den er på 1280 x 720. Altså støtter disse skjermene minstekravet. Dette er nok det som vi vil se mest av når HDTV blir standard for f.eks. TVsendinger.

 

Men det finnes HDTV standarder helt opp til 1080i, som er 1922 x 1080. Dette vil vi nok først og fremst se på (blueray-DVDer, typ leie/kjøpe film). For sånn nivå kvlaitet så er jo disse skjermene ikke på langt nær god nok.

 

Håper det var en god forklaring... klokken er "litt" mye nå, så hodet roter kanskje litt =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Eneste krav for at en skjerm skal støtte HDTV er:

 

Minsteoppløsning på 1024 x 768 og at den har en digital tuner som kan ta inn disse digitale signalene. Stemmer dette?

Nei.

 

Jeg regner med det er "HD Ready" du tenker på. Og da er det visse krav som må oppfylles, og de er som følger (sånn ca hvertfall):

 

-DVI eller HDMI med støtte for HDCP

-Komponent

-Må kunne ta imot 720p og 1080i via disse inngangene

-Minst 720 linjer

 

Det er ikke noen krav til tuneren, verken når det gjelder HD/SD eller analog/digital.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Okey, så hvis jeg kjøper denne skjermen kan den i teorien støtte fremtidens TV-signaler? Er bare det jeg vil ha klart... er litt kjipt å kjøpe en TV som kun varer ett år eller to. Hva er forskjellen mellom 30" og 32" utenom størrelsen og oppløsningen på dette merket? Ser jo at 30" er 2000,- NOK billigere enn 32"... Det er litt å spare prosentvis på 2"... Håper skeib kan komme med noe her, du som har 32" :) Er TV-tuneren bra? Hvor langt unna må du sitte for å få klart bilde, både ved bilde fra PC/DVI og vanlig TV-signaler? Er høyttalerne OK til å se på vanlige TV-sendinger? Og til slutt, synes du den var verdt 9000,-, og hva kostet frakten? Håper du kan svare meg. Tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Amen.. :innocent:

 

Rent ut i fra papiret, er det en del forskjeller på 30"'eren og 32". 32" har DVI, dette har ikke 30". 30"'eren søtter HD signaler fra komponent inngangen, men 32"eren støtter ikke HD i det hele tatt. 30"'eren har også fått stemplet 15:9 sideforhold på seg.. Aner ikke hva dette vil si, aldri sett det før.. er vel ikke normal? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri skjermen-den ble aldri levert av Tollpost... (se denne diskusjonen)

Ellers kan jeg vel påpeke at det sist jeg tittet på videosevens tilbud var snakk om 26" vs 32". Da mente jeg at 2000 nok var verdt å betale for 6" ekstra.

 

Men jeg også er interessert i erfaringer. Hørte jeg bilder? Dersom det er bra kan jeg kanskje prøve å bestille på nytt?

 

EDIT:

Nå har det kommet en erfaring URL=https://prisguiden.no/produkt/35400&view=user_reviews&user_review_id=16458]HER finner du den.[/url] ser ut som om jeg må lete videre for å finne en spill-skjerm :roll:

Endret av nekroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...