Gå til innhold

Derfor Skuffer Forza meg!


BearT

Anbefalte innlegg

ratt og pedaler gir en mye bedre følelse enn med pad, hvor du i realiteten ikke har mulighet til å velge noe annet enn full gass, brems og (til en viss grad) rattomslag.

Ikke enig. Med Xbox kontrolleren har man veldig bra kontroll over gass og brems pga de analoge triggerene. PS2 kontrolleren er jeg enig funker dårligere, den er elendig til racing spill nettopp fordi den ikke har disse triggerene. Å bruke den høyre styrespaken til til gass/brems er jo helt håpløst til sammenligning.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOL siste forsøk på å trekke GT over forza? Du vet jo tydelig ikke hva som er saken. Ratt er jo selvfølgelig avgjørende for et realistisk bilspill. Og FF er det som gjør ratt mest mulig realistisk. Men det skjønner tydelig ikke du. Blir som å snakke til en vegg, så det gidder jeg ikke.

Da burde kanskje noen fortelle MS at de burde stoppe lage bilspill siden de ikke har force feedback i rattene sine. Spillene kan jo ikke da bli realistiske og bra visstnok.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd forza motorsport littegrann (ikke online delen) men ble veldig skuffet! Det sies at Forza er Xbox sitt svar på GT4, men jeg syntes ikke det oppfyllte.

 

I Forza går det riktig nok an å krasje, men det var meget urealistisk allikevel... Skal det krasjes skal det gjøres ordentlig! Lite vits i ellers...

 

Ellers synes jeg kontrollene til GT4 er kjempe greie! Det har så klart mest med hva du er vant til da!

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd forza motorsport littegrann (ikke online delen) men ble veldig skuffet! Det sies at Forza er Xbox sitt svar på GT4, men jeg syntes ikke det oppfyllte.

 

I Forza går det riktig nok an å krasje, men det var meget urealistisk allikevel... Skal det krasjes skal det gjøres ordentlig! Lite vits i ellers...

 

Ellers synes jeg kontrollene til GT4 er kjempe greie! Det har så klart mest med hva du er vant til da!

Forza Motorsport - XBOX

Avg Ratio: 95%

 

Gran Turismo 4 - PS2

Avg Ratio: 90%

 

Gamerankings.com

 

*host*

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd forza motorsport littegrann (ikke online delen) men ble veldig skuffet! Det sies at Forza er Xbox sitt svar på GT4, men jeg syntes ikke det oppfyllte.

 

I Forza går det riktig nok an å krasje, men det var meget urealistisk allikevel... Skal det krasjes skal det gjøres ordentlig! Lite vits i ellers...

 

Ellers synes jeg kontrollene til GT4 er kjempe greie! Det har så klart mest med hva du er vant til da!

Forza Motorsport - XBOX

Avg Ratio: 95%

 

Gran Turismo 4 - PS2

Avg Ratio: 90%

 

Gamerankings.com

 

*host*

Prosit......

 

 

For det første var dette min mening!

 

 

Anngående ratt og pedaler til GT4 funker dette genialt! Har Driving Force Pro. Har ikke prøv det på Forza!

 

Forstå meg rett; Jeg synes ikke Forza er direkte dårlig, men det skuffet veldig, ettersom jeg er stor GT4 fan, men åpen for andre spill også.

 

En annen ting som jeg syntes var rart; En av de forrige innleggene sto det; "Jeg har kjørt ganske intenst i en uke nå, og har fremdeles ikke fått alle bilene.." eller noe sånt.

Jeg har kjørt i mange uker på GT4, og har skaffet meg 130 biler av rundt 700 mulige! Har kommet 53% i spillet.

 

Etter som jeg har forstått, er det ALT for lett å skaffe seg biler på Forza!

 

Men når det er sagt, så veier nok online delen, og styling delen mye opp for dette!

Lenke til kommentar

For det første var dette min mening!

 

 

Anngående ratt og pedaler til GT4 funker dette genialt! Har Driving Force Pro. Har ikke prøv det på Forza!

 

Forstå meg rett; Jeg synes ikke Forza er direkte dårlig, men det skuffet veldig, ettersom jeg er stor GT4 fan, men åpen for andre spill også.

 

En annen ting som jeg syntes var rart; En av de forrige innleggene sto det; "Jeg har kjørt ganske intenst i en uke nå, og har fremdeles ikke fått alle bilene.." eller noe sånt.

Jeg har kjørt i mange uker på GT4, og har skaffet meg 130 biler av rundt 700 mulige! Har kommet 53% i spillet.

 

Etter som jeg har forstått, er det ALT for lett å skaffe seg biler på Forza!

 

Men når det er sagt, så veier nok online delen, og styling delen mye opp for dette!

Jeg mangler haugevis av biler. Er kommet 36% i career mode på Forza hittil. GT4 har flere biler og baner, men de mangler jo f.eks Ferrari`er som man har i Forza, noe som veier opp for 20 forskjellige Civic`er og lignende i GT4. ;) At man får biler or lett? Tja, vil ikke si det. Uansett så er vel ikke det utelukkende negativt?

 

For mange så er nettopp det å spille mange timer å enda bare få skrap biler nok til å miste interessen.

Lenke til kommentar

Angående biler så er det jo bare noen få utvalgte man faktisk bruker mye i både Forza og GT4 da...

 

Hvor mange bruker alle de 20 ulike Skyline-modellene i GT4 f.eks.... Kanskje det faktisk hadde holdt med 3-4 ulike som faktisk var så ulike at det var noe poeng, men da hadde jo antall biler totalt sunket dramatisk og det er tydeligvis viktig å ha store tall ;)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Ferrari er et stort savn ja :(

 

Men har Forza verdens første bil da? Synes det er temmelig kult på GT4 jeg :p

 

Men anngående antall biler; Jeg digger at det er så mange biler, for da får du mer å jobbe mot! Spillet varer lengre, og det er bra, for jeg digger det!!! :wee:

 

Men det er jo selvføjgelig alltid(!) snakk om smak og behag, ikkesant?

Lenke til kommentar

du får nok ikke 20 biler om du kjører 3 timer med gt. Tar nok mye lengre tid gitt, hvertfall i starten, hvor du ikke får så mye penger for hvert løp.

 

Selvfølgelig kjedelig å ikke ha Ferrari i GT, men det fins mye flere biler som er ganske kult. Så er ikke skuffende.

 

For folk som er dårlig til å kjøre, så er det å ikke ha kjappe biler med engang kjedelig .Da kan man heller spille NFSU eller burnout. For folk som liker litt utfordring, så er det helt greit.

Lenke til kommentar

Det tar nok masse mer tid enn 3 timer for å få 20 biler, hvis ikke du kjøper de dårligste på markedet da.

 

For det første må du tune standard bilen din, og det tar et par timer! Så må du skaffe deg license, og de er det nok av :D (Digger license!!!)

 

Og ja, motorlyden ER bedre! ;)

Lenke til kommentar
Heisann, ny på forumet jeg. Måtte bare inn å se hva andre mente og Forza og tenkte jeg skulle lufte litt på mine kommantarer.

 

Har gledet meg til dette spillet i et halvt år, sett alle vidoene og alt.

Igår fikk jeg spillet og satt meg ned som en unge som har kjøpt sin første konsoll.

 

Inntrykket... Begrensa.

 

Hvorfor?

 

Vel, jeg har spilt en del av demoen og syntes den var topp, ingen skal klage på kjørerealismen og alt det der, grafikken er smooth men det er gameplayet det skranter på etter min mening.

 

Når man begynner gamen sin på Karriere begynner man med altfor god bil mener jeg, jeg savner å begynne med en gammel slitt bil fra tidlig 90 tallet istedenfor kjører jeg en Audi TT.

Jeg føler også det er for lett å tjene pengene og før jeg vet ordet av det vil jeg cruise rundt i en Dodge Viper.

 

Lisensene, som er i Gt4 savner jeg også stort, burde absolutt være noe man må ta for å få være med i løpene her, istedenfor hiver man seg rett inn og soper inn penger lett som bare det. Man kan ikke kjøre alle baner fordi de er låst før man får nok level til å kjøre de... Syntes dette også blir for dumt, man får ikke følelsen av at man har kjøpt seg en bil og reiser rundt for å leve av det. Blir litt for arcade mode når man lissom må bygge seg oppover i poeng osv. for å få kjøre nye løp. Burde heller bare stått "Sorry, du harke rett bil eller nok hestekrefter for å kjøre her" eller lignende som det er på Gt4.

 

Kameravinkelen er også helt okej i Forza, men er ennå bedre i Gt4 hvor kamerater justerer seg når man speeder og bremser, noe som gir en enorm fartsfølelse. Har bare spilt Gt4 i millitæret ettersom jeg ikke eier Ps2 selv. Der er X-boxen mye bedre, men vi har sårt savnet et simulator spill.

 

Tuninga av biler er bra, på nivå med GT4, men føler som sagt at man får tilgang til pengene litt for raskt. Har bare kjørt 3-4 race men har allerede omtrent en ny bil. Kunne gjerne spilt et par timer før jeg fikk en bil med over 130 hestekrefter jeg.

 

Har ikke kjørt så utrolig mange løp av andre typer ennå siden jeg ike har høy nok level, idiotisk nok som jeg tidligere har nevnt men skal spille litt til å se om inntrykket mitt forbedrer seg. Håper det=)

 

Håper på tilbakemeldinger, jeg skriver ikke dette for å provosere :)

Er forsåvit enig med deg i det, men så lar jeg forza vere forsa og gt4 vere gt4. synes det er litt gøyere å kjøre på forza, ikke p.g.a realismen eller noe sånt men for de at bilen min er unik.

Synes også at spille har utrolig bra underholdnings verdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...