Gå til innhold

Server forslag til max 15.000 eks mva


Anbefalte innlegg

Vi skal ha ny webserver og har derfor tenkt å bygge dette selv for å få mest mulig for pengene.

 

Om vi kjører XEON eller Opteron spiller i grunn ingen betydning.

 

Kravene er någenlunde slik:

- Må være rack

- 2x CPU

- min 2gb ram

- Raid disker

- Max 15.000 eks mva.

 

Denne servern skal som sagt kjøre som webserver og målet er at den skal klare iallefall 4 av våre sider/communities. Disse er idag fordelt over en rekke mindre Amd Athlon servere med en sentral database server. Hovedsaklig asp/.net løsninger så mye minne og cpu er å foretrekke. SCSI disker trur jeg vi dropper, ytelsen vs pris blir for høy.

 

Forslaget jeg har gjort på komplett er i vedlagt bilde.

 

Noen forslag/tips ?

post-216-1115462740_thumb.jpg

Endret av muttok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg sterkt om å kontakte forhandlere av HP, Fujitsu-Siemens og sjekke dell.no selv. Det å bygge egen server kan bli et mareritt den dagen noe slutter å fungere..

 

La meg gi deg et eksempel.. Kjøpte 4 dell-server med dual PSU'er for ikke så lenge siden.. Her om dagen lyste plutselig varsellampen bak på en av de. Ringte Dell, og det tok nøyaktig et døgn før en budbil sto på døren her på kontoret med ny PSU (Jeg bor i alta...)

 

Hvis du skal drive med seriøst hosting (ikke hobby/non-profit) så burde du virkelig kjøpe en komplett server fra en kjent produsent.. Da er du litt mer sikret fra brudd (og disse produsentene tester som regel produktene sine grundig før de selger ut)..

Endret av paulsen
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg sterkt om å kontakte forhandlere av HP, Fujitsu-Siemens og sjekke dell.no selv. Det å bygge egen server kan bli et mareritt den dagen noe slutter å fungere..

 

La meg gi deg et eksempel.. Kjøpte 4 dell-server med dual PSU'er for ikke så lenge siden.. Her om dagen lyste plutselig varsellampen bak på en av de. Ringte Dell, og det tok nøyaktig et døgn før en budbil sto på døren her på kontoret med ny PSU (Jeg bor i alta...)

 

Hvis du skal drive med seriøst hosting (ikke hobby/non-profit) så burde du virkelig kjøpe en komplett server fra en kjent produsent.. Da er du litt mer sikret fra brudd (og disse produsentene tester som regel produktene sine grundig før de selger ut)..

Det kaller jeg service!

Har lenge hatt planer om å starte firma med egne servere, og jeg ville aldri ha bygget dem selv hvis jeg først skulle satse, først og fremst pga servicen. Dell har også som sagt mange ganger GODE tilbud! Sjekk innom ofte, og du får nok tak i noe billig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...