ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 (endret) Ok, når jeg trykket ctrl-c kunne jeg skrive kommandoer igjen, når jeg skrev "sudo chmod 777 /tmp" skjedde det egentlig ingenting. Btw: Oppsettet mitt er nå som det står i første post. Endret 6. mai 2005 av ehs5
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Ok, når jeg trykket ctrl-c kunne jeg skrive kommandoer igjen, når jeg skrev "sudo chmod 777 /tmp" skjedde det egentlig ingenting. Ok, skriv "gnome-session" igjen. Hvis det ikke virker nå heller, trykk "Ctrl+C", og skriv dette: sudo rm -rf /tmp/* ...og skriv "gnome-session" igjen.
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 (endret) Ok, men btw, når jeg skrev "sudo chmod 777 /tmp" fikk jeg spørsmål om passordet mitt. *prøve* Edit: Når jeg skrev gnome-session nå, fikk jeg tallet 6770 på slutten av linjen. *prøve mer* Endret 6. mai 2005 av ehs5
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Bah. Etter "sudo rm -rf /tmp/*" fikk jeg samme teksten untatt at jeg fikk tallet 6779 istedenfor.
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 (endret) Bah. Etter "sudo rm -rf /tmp/*" fikk jeg samme teksten untatt at jeg fikk tallet 6779 istedenfor. :/ En ting til du kan prøve: Kjør dette i feilsikker-terminalen: sudo apt-get remove ubuntu-desktop sudo apt-get install ubuntu-desktop Du kommer til å bli spurt om brukerpassordet ditt. Når du har gjort det (tar en stund), tast "Ctrl+Backspace". Nå kommer du til innlogginskjermen. Her velger du GNOME under sesjoner, og logger deg inn. Nå skal GNOME forhåpentligvis starte... Endret 6. mai 2005 av Gimper
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 OK, gjorde som du sa. Dette kom opp: Rading package lists....doneBuilding dependency tree....done E: Kunne ikke finne pakken ubuntu desktop Fikk dette både i "remove" og "install". Herre så frustrerende. Btw, blir borte en liten stund nå.
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 OK, gjorde som du sa. Dette kom opp:Rading package lists....doneBuilding dependency tree....done E: Kunne ikke finne pakken ubuntu desktop Fikk dette både i "remove" og "install". Herre så frustrerende. Du skrev alle kommandoene med mellomrom mellom "ubuntu" og "desktop". Må skrives slik: "ubuntu-desktop".
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Å, ok Gimper. Prøver på nytt. Hvis det ikke fungerer reinstallerer jeg, og setter opp internett, og så prøver dette igjen.
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 AH! Det funker ikke. Like før jeg installerer XP...
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 AH! Det funker ikke. GNOME starter fremdeles ikke? Da er det nok sannsynligvis noe galt med CD'en din...
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Ok. *Brenne på nytt, denne gangen med minimum speed.*
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det funker ikke, selv ikke med ny CD. Det er bedre med et halvbra OS ikke fungerer enn et bra OS som ikke fungerer ikke sant? Ergo, Microsoft Windows XP. Har bestilt en Ubuntu CD, skal prøve igjen når jeg får den. Endret 6. mai 2005 av ehs5
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Hm... Har du prøvd å sette opp internettilkoblingen under installasjonen? GNOME oppfører seg noen ganger litt rart uten internettilgang.
ehs5 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 (endret) Altså, det fikk jeg ikke til. Jeg har Telenor ADSL, og den prøvde å sette opp en DHCP-forbindelse for meg, men Telenor bruker jo PPoE. Kunne prøve å sette opp en tilkobling manuelt, men hvordan i allverden kan jeg finne ut hva ip-adressen min er? Endret 6. mai 2005 av ehs5
olear Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 (endret) Du får IP når du kobler opp mot Telenor. BTW: Trenger du å bruke PPoE? Kan ikke modemet/routeren gjøre dette for deg? Endret 6. mai 2005 av olear
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå