Gå til innhold

javell folkens..nå har opptaksbreva til videregående kommmet


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Torsteinen skrev (2002-07-11 15:53):

haha IKT driftsfag!

Jobbe på en ungdommsskole med å etterfylle papir i printern og lære 60 åringer forskjellen på "kabinnett" og "harddisk" LOL


*gulp* gruer meg til jeg kommer hjem og ser i postkassa



Lærer de det da, Eller er de like treige som andre eg prøvde å forklare litt om det som er inni en pc. :lol:

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 16:04, MR_T skrev:

lol det burde finnes datakort får å få kjøpt en pc akkurat som når du skal kjøpe en bil da trenger du førerkort



 

 

måtte bare sitere deg, å komme med en annen påstand:

 

Du trenger da ikke lappen for å eie bil.. alt du trenger er penger .. skal du kjøre den, no problem, ha med en som er over 25 som har hatt lappen i 5 år sammen hengendes, fuck L'en.. ha den i sete, skal noe skj, monter den på bak.. om dere blir stoppa, si dere har glemt å ta den på =) funker hvergang =) hehe

 

 

tilslutt, må jeg ha med noe som angår tråden...

 

kom ikke inn på noe skole i år jeg, men med et karr snitt på 2.5 så er vel ikke det så rart, har blitt stua bort på noe som så rart som "kobber og blikkenslager" . jaja, har mediskinsk grunnlag for å ikke gå det.. såh, enten blir det friår, eller webdesigner/multimedia på noroff jah =)

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Ser ingen av dere liker ikt-driftsfag her :wink: jeg skal begynne på mitt andre år som lærling i august og jeg må si jeg ikke lærte nesten ikke en dritt på skolen. Eneste jeg lærte noe i var nettverk for der hadde vi en ganske flink lærer. Poenget er at nivået skal være så lavt som mulig der fordi du kan ha hva som helst som GK (du kan gå på helse og sosial og søke ikt lissom). Men som lærling så har jeg egentlig ikke lært så jævlig mye teknisk og data ting, men du lærer veldig godt hvordan ting blir gjort/utført med tanke på brukere/forhandlere/innkjøp osv osv. Dessuten så ser jo ikke 2 års praksis dårlig ut på en CV. Burde telle mer enn no stinkende 70 tusenskroner sertifisering(IT-akademiet/noroff osv). Jeg jobber forresten i en kommune (haha le så mye dere vil om kommunearbeid osv, men vi gjør nok mer enn det dere aner). Dritfter 300 brukere (inkludert ytre enheter, skoler osv) en gjeng med terminalservere, NT og novell.

 

Poenget mitt er at i bunn og i grunn er en grei utdannelse, men ingen vet egentlig hva de blir for å si det sånn pga ingen har hatt den tittelen før nå. Du blir fagarbeider(dårlig lønnet i offentlig sammenheng), men du jobber som en helt normal it-konsulent.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 19:30, house skrev:

Du trenger da ikke lappen for å eie bil.. alt du trenger er penger .. skal du kjøre den, no problem, ha med en som er over 25 som har hatt lappen i 5 år sammen hengendes, fuck L'en.. ha den i sete, skal noe skj, monter den på bak.. om dere blir stoppa, si dere har glemt å ta den på =) funker hvergang =) hehe


 

roflolol :grin:

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på VK1 Medier&Kommunikasjon nå. Fikk vite i går. Vet ikke enda hva jeg skal gjøre til neste år.

Så mange muligheter.

 

Har lyst å gå (til neste år)

VK1 IKT-Driftsfag

VK2 Medier&Kommunikasjon

eventuelt få lærling-plass innen reklame-design-&-illustratør-faget.

Eller finne meg en funky folkehøyskole, eller.no.

Trenger mer data. Helt klart.

Lenke til kommentar

Quote:


Noen her som hvet hvor høyt snittet var på IKT-driftsfag i år...


Jeg vet ikke hvor høyt snitt du måtte ha, men jeg har en kamerat som hadde ca. 4,6 og kom inn.

 

Redigert:

Dette var i Porsgrunn.

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-13 08:33 ]

Lenke til kommentar

Eg fekk vete i dag att eg kom inn på ikt, søkte det egentli berre som en kuriøsitet, tenkte aldri att eg kom til å komme inn, men eg var heldig(ca 4.0 i snitt)... regner med eg kjem til å vere lærling(vist eg får lærling plass) å jobbe i kanskje 1 år og så gå vidare på høgskule osv... for tilslutt kanskje sitte ijenn med ei god utdanning, og forhåentlivis ein god jobb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...