Gå til innhold

Reklamen på Hardware.no begynner å ta overhånd.


Anbefalte innlegg

hadde det ikke vært for forumet hadde jeg vært innom hw ca 1/100 så ofte, er sjelden spesiellt nyttig info i reviewene, har gjerne sett samme info på 3-4 andre sites før... selv om av og til slår de til.. det med blyant-trikset på athlon/duron cpu'r var greit å finne her.. har en duron 650@1000 :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per Øivind...

Jeg bare lurte på om artikkelskriverne / testerne får penger for det de publiserer for hardware.no

 

Da jeg jobbet... eller rettere sagt, hjalp hardware.no fikk jeg ikke så mye eller tilnærmet lik 0. Men det var jo greit for det var nesten ingen som fikk noe, utenom et par stk...

 

Jeg bare tenkte, hvis jeg hadde jobbet gratis for hardware.no og skrevet artikler og sånt, og dere plutselig lager den medlemsside greia, og ansetter folk til å skrive/teste osv... vil ikke det virke negativt på deres hobby freelancere?

 

Vil ikke det til slutt føre til at den "gratis-delen" av hardware.no bli dårligere enn dagens? Men selvfølgelig den betale-delen bedre...

 

Jeg skjønner tanken din om ekstra-tjeneste, og det virker egentlig positivt, men jeg er redd for at det kan bli vanskelig...

 

Tenk spillkonsoler, med en gang playstation 2 kom ut, så kommer det ikke ut noen gode spill til playstation 1. Med en gang GameCube kom ut så kommer det ikke ut noen bra spill til Super Nintento eller Nintento 64... Kanskje litt subjektivt, men det er veldig lett å fokusere på det nye med potensialle og glemme det gode gamle...

Lenke til kommentar

Jeg for min del har ingenting imot reklamen på siden, det er ikke som andre steder hvor reklamen bare er irriterende. Det er jo tilbud på datautstyr osv, ting som leserene på hw.no (mmm.. jeg i hvert fall?) i utgangspunktet er interissert i å høre om.

 

Den midt på sia kunne vært 1/3 mindre, da hadde jeg knapt lagt merke til at den var der (er ikke som om hw.no er den første sia til å introduserer dette mener jeg).

 

Btw, fortsett med en knall side! Og gjør alle en tjenste (inkludert dere selv): tenk dere leeeeeenge om før dere lanserer betalingstjeneste, den må være bra for å kunne slå igjenom (konseptet), ellers tar dere (som sagt av andre) et steg tilbake i stedenfor, og det har ingen lyst til..

Lenke til kommentar

unwill skrev (2002-07-13 22:41):

>>>Da jeg jobbet... eller rettere sagt, hjalp hardware.no fikk jeg ikke så mye eller tilnærmet lik 0. Men det var jo greit for det var nesten ingen som fikk noe, utenom et par stk...<<<

 

Slik er det også for (nesten) alle som ikke gjør dette på fulltid. Derimot har vi et par stykker som får betalt fordi valget rett og slett er: enten slutte i HW fordi en er ferdig på skole og skal betale studielån osv eller få betalt av HW. I den grad vi har råd ansetter vi da folk. Det er også mye av grunen til at HW har blitt så mye bedre i den senere tiden.

 

 

>>>Jeg bare tenkte, hvis jeg hadde jobbet gratis for hardware.no og skrevet artikler og sånt, og dere plutselig lager den medlemsside greia, og ansetter folk til å skrive/teste osv... vil ikke det virke negativt på deres hobby freelancere?

 

Vil ikke det til slutt føre til at den "gratis-delen" av hardware.no bli dårligere enn dagens? Men selvfølgelig den betale-delen bedre...<<<

 

Håpet har alltid vært at vi skal kunne ansette/lønne alle som jobber or HW. Når det er sagt så tror jeg klart vi vi vil se at HW kommer til å bli mye bedre enn den er i dag med en betalingsopsjon. Grunnen er at vi vil få bedre systemer (les bl.a. mer oppetid), mulighet til å forbedre prisguiden, mulighet til å gjøre mange andre ting vi ikke har råd til i dag. Husk at halvparten av inntektene våre i dag går til administrasjon, lokaler linjer og andre innkjøp. Det er bare de siste 50% som går til produksjon av redaksjonelt materiale. Dersom en medlemsdel blir populær vil mye av de kostnadene overføres til betalingsdelen. På den måten skal du ikke se bort i fra at produksjonen blir høyere på gratissiden også :smile: Men, det betinger at mange blir medlem.

 

Merk deg også at det ikke er snakk om å gjøre omn HW til en betalingsside. Det er snakk om et tillegg til det vi har i dag. Altså en utvidelse av dagens HW.

 

[ endret av pgressum den 2002-07-15 08:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg benekter ikke at dere har kostnader, men jeg skulle like og se litt mer presise tall.

 

Selv har jeg jobbet for en stor internetside i Australia en stund... jeg ga meg i protest nettopp over en slik økonomisak... Jeg kan bare advare dere om at det er en helt klar korrelasjon mellom frivillig arbeid og hemmeligholding av driftsbudsjetter.

 

Nå er liksom loddet kastet, og folk vet det ikke er småpenger det er snakk om... Selv om jeg er sikker på at dere har rent mel i posen er det fort gjort at rykter begynner og slikt...

 

Husk... Det er bare fotballklubber som kan omsette for millioner samtidig som de har gratisarbeidere (barn som selger sjokolade) til og jobbe for seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...