Gå til innhold

Laptop med go 6600 eller 6800, 128mb vram, 15,4"w


px

Anbefalte innlegg

Hei, har lett endel etter en desktop replacement laptop, som ikke er så stor som de vanligvis er. Noen som kan anbefale en?

 

Jeg har tittet endel på asus z71v, og jeg fant en plass som tar norske kredittkort. Blir ca 15500,- ferdig importert, men da er det jo uten norsk tastatur (jeg kan vel leve med dette), og må jo sende den til usa for service hvis den klikker totalt.

 

Så derfor, noen som vet av noen laptoper med 6600/6800 som selges i norge nå eller veldig snart? Gjerne konfigurerbare på nettet, og ikke mpx kn1, plastic deluxe... :) Docking er et stort pluss. :thumbup:

 

Er stor fan av utseendet på endel fujitsu siemens bærbare, men den eneste jeg fant med nytt nvidia kort hadde 17" widescreen skjerm. Jeg har en 19" lcd som jeg kommer til å koble til hjemme, så vil egentlig ha minst mulig skjerm til når jeg skal ut og farte.

 

Er veeeldig lite fan av dell... :whistle:

 

Hvis det er noen som har giddet å lese alt dette.... noen forslag? :hmm:

 

edit: budsjett: mellon 12 og 16000 hadde jo vært greit, 17 000 går til nød hvis det er en som er perfekt. :)

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men alt det der er jo z71a som har quote "Graphics &Video Embedded Alviso-915 GM; shared up to 128MB"

 

ikke akkurat go 6600... :(

Derfor den er priset såpass lavt ja :) Men jeg tipper at v utgaven kommer til norge snart også, hvertfall utifra det jeg har hørt fra forskjellige leverandører.

 

I norge er det ikke så mange med 6600/6800 grafikk. MPX/Cinet KN1/1300 er en av dem, Aopen 1559 er en annen. Utenom det så har du Dell Inspiron 9300 og XPS, samt den Fujitsu Siemens maskinen du linket til.

 

Alle disse er bestilt inn til test hos oss, og testen av en av disse maskinene kommer om få dager ;)

Lenke til kommentar

Snart er jo som man ser det... Jeg vil ha den nå :p

 

men jo, jeg har hørt fra diverse plasser at den kommer "snart" en stund jeg og... Bare så kjipt å vente. Den blir sikkert mye dyrere i Norge og...

 

Du har ikke hørt en liten fugl kvitre om det er mer i nærheten av en uke eller 1-2 mnd til den kommer hit?

 

z71v virker jo bortimot perfekt. 6800 er egentlig ikke et krav. Eneste problemet med den er at de har fjernet dockingporten fra den :(

Lenke til kommentar

Skjønner godt at du vil ha en maskin nå. Det er mange som forståelig nok er ganske avventene med å fortelle oss ting, så jeg vet ikke om maskinene er bestilt fra Asus eller ikke. Det tar vanligvis rundt 4 uker fra maskinene er bestilt til de kommer til landet fra Asus.

 

Mobility Radeon X700/X800 er ikke et alternativ? Om det er et alternativ har du Acer Travelmate 8100 serien som et greit valg.

Lenke til kommentar

Nei, må være nvidia. Skal kjøre linux på den og spille doom3, WoW, cs og ut2k4, og nvidia har nesten bedre linux drivere enn windows drivere, men ati sine er ustabile og yter ca 40% av windows... :/ Er egentlig ati fan, men... no choice

 

Men... da får jeg bare vente på z71v hvis jeg ikke faller for fristelsen og kjøper fra usa... :love: Kan jo muligens sende den inn til betalt service i norge elns hvis det skulle trengs... Kunne kanskje få en asus distributør til å selge meg et norsk keyboard til den og etter hvert...

 

Skulle ønske jeg ikke var så utålmodig... :p

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...