Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Sliter stort med et problem på PCen, namlig at særs mange programmer rapporterer om CRC error (de sier som regel ikke CRC, men corrupt files el.lign.).

Først trodde jeg det var min 'kjære' IBM HD, men den var uskyldig, byttet med en WD, og problemene forsvant ikke.

En annen bieffekt av dette er at system filer korrupteres etter ca. 6-9 uker, da blir diverse filer ødelagt, som regel i WindowsSystem32 folderen.

 

Har prøvd å teste minnet, trodde dette var grunnen, men extensive tester sier at minnet er 100% i orden. Har ikke har mulighet til å teste med andre minne brikker enda.

 

Har også prøvd å skifte IDE kabel, 40/80/Runde fra Microplex, ingen forskjell.

Har prøvd Windows2000SP2 og XP, ingen forskjell, både med og uten updates av ulike slag.

Har Norton Antivirus kjørende, så det _bør_ ikke være virus.

 

Har nå sluppet opp for ideer, derfor kommer jeg til dere! :grin:

 

Mitt system er som følger:

AMD Duron750MHz (ingen OC) m. TaiSol kjøler

ASUS A7V-133C (1007 BIOS)

512 MB CL2 RAM (Hynix tror jeg)

Club3d Radeon8500LE (ingen OC)

IBM 40 GB

WD 80 GB

Creative SB128 PCI

RealTek8129 10/100 NIC

Creative CDR(W)

Pioneer DVD 106S

Enermax PSU

 

WindowsXP Build 2600

 

jah, skulle vel være alt tror jeg... :wink:

 

Håper noen har noen ideer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen drivere for hovedkortet som ikke er 100%?. Til en av mine maskiner gjorde VIA's 4in1 driver at data på disken ble korrupt på ulike måter. Kan jo hende det lønner seg å oppdatere/prøve med andre drivere.

 

Hvis maskinen din har vært slik bestandig, er det jo god mulighet for hardware feil på hk/cpu. Å prøve med annen ram kan også være en god ide, selv om du har testen den. Det kan være komboen mellom hk og ram som ikke er helt god (personlighets-ting)

 

-Ellers, som nevnt over, temperatur på cpu og hk?

-Slå på mest mulig RAM sjekking i bios.

lykke til!

 

[ Denne Melding var redigert av: dreas på 2002-07-11 15:23 ]

Lenke til kommentar

Hvis dette skjer etter så lang tid som 6-9 uker er det vel ganske lang tid du må teste med en ny cpu, ram etc. for å finne feilen.

 

Da anbefaler jeg heller å ta et image av OS-partisjonen når alt er nyinnstallert og funker perfekt, og bare kopiere tilbake imaget når du begynner å få problemer.

Lenke til kommentar

Temp. på CPU/HK er bra.

Skal teste me ny RAM og CPU i morgen.

 

Jeg kan teste om det fungerer med engang, gjennom den fantastiske Nero testen! :smile:

Den innebærer å laste ned Nero å prøve å installere... heh... dette har ikke virket på min PC, får mld. om at 'Executable is corrupt'.

Først trodde jeg at nedlastingen va grunnen, men har hentet fra så mange forskjellige plasser og ved hjelp av ulike metoder (IE, Mozilla, DAP, over LAN etc. etc.) at det umulig kan være selve nedlastingen som forårsaker det.

 

Har nå installert nyeste VIA drivere, ingen forandring i det hele tatt.

Har på følelsen av at dette er hardware feil... Så jeg får se i morgen med ny CPU/RAM, om det gjør susen... :wink:

 

Takk til alle som har tatt seg bryet med å svare! Får håpe jeg klarer å fikse dette, har ikke penger til ny PC, som snart er en realistisk opsjon...

 

- Noocyte -

 

[edit note]

Oppdaterte info om 4in1 drivere

[/edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: noocyte på 2002-07-12 00:29 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...