Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!


  

772 stemmer

  1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

    • 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at mange som regner ut snittet sitt ved å bruke middelverdien. (karakter summen / antall fag), men dette er ikke slik de regner det ut på.

 

Man skal: addere norsk muntlig og skriftlig så dele på 2.

og de andre fagene skal man ta karakterene / antall fag (uten norsk karakterene).

 

Tilslutt plusser man snittet fra norsk karakterene med snittet fra de andre fagkarakterene.

Lenke til kommentar
Ser at mange som regner ut snittet sitt ved å bruke middelverdien. (karakter summen / antall fag), men dette er ikke slik de regner det ut på.

 

Man skal: addere norsk muntlig og skriftlig så dele på 2.

og de andre fagene skal man ta karakterene / antall fag (uten norsk karakterene).

 

Tilslutt plusser man snittet fra norsk karakterene med snittet fra de andre fagkarakterene.

5569139[/snapback]

 

 

Så hvis jeg får 5 i norsk skriftlig + muntlig, og 5 i resten, skal jeg ta 5 + 5 = 10 i snitt? :p

 

Ellers trodde jeg man gjorde slik med engelsk muntlig + skriftlig også... Dette gjelder vel bare ungdomsskole?...

Lenke til kommentar

Første termin 10. fikk jeg 4,7 i snitt, men jeg kunne sikkert fått bedre :thumbup:

 

Skal ikke så mye til for å få over 4 i snitt egentlig...

 

Nå har jeg en følelse av at karakterene går nedover.. jeg er så slapp på skolen.. lei av den. Men, snart ferie. :thumbup:

 

Folk er forskjellige har jeg oppdaget :) ! noen elever får omtrent 6 i snitt hvert år! Fatter ikke hvordan det er mulig. Bestikker de lærerne, eller? :D

 

Noen tips om hvordan jeg kan bli et geni og bli kvikkere på skolen?

:roll:

Lenke til kommentar

Tja.. Har vel noe med å være motivert til å gå på skolen, og synes at du har bruk for det du lærer (noe ikke jeg føler at jeg har).

 

9: 1. termin: 4,85

9: 2. termin: 4,75

 

10: 1 termin: 4,84

 

Synes egentlig jeg har greie karakterer, men er lei av hele skolesystemet; hva skal en som vil drive en databedrift, med novelleanalyser og det som verre er?...

 

Unnskyld hvis jeg virker provosernde på noen måte, men akkurat her jeg sitter nå så føler jeg det slik...

 

EDIT:

 

Leif, gå vekk!

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Tja.. Har vel noe med å være motivert til å gå på skolen, og synes at du har bruk for det du lærer (noe ikke jeg føler at jeg har).

 

9: 1. termin: 4,85

9: 2. termin: 4,75

 

10: 1 termin: 4,84

 

Synes egentlig jeg har greie karakterer, men er lei av hele skolesysteme; hva skal en som vil drive en databedrift med novelleanalyser og det som verre er?...

 

Unnskyld hvis jeg virker provosernde på noen måte, men akkurat her jeg sitter nå så føler jeg det slik...

 

 

For å være ærlig så er jeg helt enig med deg! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tja.. Har vel noe med å være motivert til å gå på skolen, og synes at du har bruk for det du lærer (noe ikke jeg føler at jeg har).

 

9: 1. termin: 4,85

9: 2. termin: 4,75

 

10: 1 termin: 4,84

 

Synes egentlig jeg har greie karakterer, men er lei av hele skolesysteme; hva skal en som vil drive en databedrift med novelleanalyser og det som verre er?...

 

Unnskyld hvis jeg virker provosernde på noen måte, men akkurat her jeg sitter nå så føler jeg det slik...

 

 

For å være ærlig så er jeg helt enig med deg! :thumbup:

5579908[/snapback]

 

 

Egentlig enig med deg jeg og, selv om det hadde blitt for vanskelig med spesialtilpasset undervisning for hver enkelt elev...

 

karakterne mine:

10.: 5,3

GK: 5,3 første termin.

 

Vet jeg kunne fått bedre hadde jeg giddi å jobba med det, men har rett og slett null motivasjon...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...