Gå til innhold

iBook eller PC?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tenkte jeg skulle ha meg en laptop.

 

Har siklet litt etter en iBook, men vet ikke hva den har støtte for osv.

Det jeg har tenkt å bruke maskin til er for det meste skolebruk, fim og musikk og pokerspilling på nett.

 

Er litt lei av Windows, så kunne godt tenkt meg å prøve noe nytt.

 

Viste heller ikke hvilke mulighet den har for å koble til en ekstern harddisk?

 

Tenkt jeg ikke skulle bruke mer enn 9500 kr.

 

Noen som har tips til en PC som er på lik linje med iBook til 8-9K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tillater meg å låne denne tråden...

 

Jeg skal ut og seile et år og trenger en bærbar til bl.a. kartprogram koblet til gps, e-post via pactor modem/ssb/hf-radio, værmelding via ssb/hf-radio, bilderedigering, filmredigering, oppdatering av webside mm.

 

Jeg kjenner godt til mulighetene i en pc, men har jeg de samme mulighetene med en mac? Tenker spesielt på e-post, kartprogram og værmelding.

 

Setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar

Mac er kult det. Og kan gjøre det samme som pc på de aller fleste områder.

 

Men Slusketass, når du skal ut på tur på den måten, er det et bra tidspunkt å endre platform på? Ihvertfall til en platform du ikke kjenner. Når du sitter der ute på havet og kartet har begynnt å krangle og du ikke kjenner noe særlig til feilsøking på den platformen? (PS, akuratt gått over på osx selv, så er ikke ute etter å rakke ned på mac, men kan være bedre tidspunkt å bytte på...)

Lenke til kommentar

Dessidert iBook, det ble var nylig en raport om at det var det beste kjøpet du kunne gjørde av en bærbar maskin. Av det amerikanske forbrukerrådet. Du får iLife pakken, en ganske rask maskin, KONGE OS finnes ikke bedre, og den ser jo så søt ut. :thumbup:

 

Har hørt tilnærmet ingen klager på iBookene. Selv om den ikker er en spill maskin eller et kraftkmonster på godt og vont.

Lenke til kommentar

herregud velg noe alment. :p en pc er klart det som lønner seg.

 

 

nei da. spørsmålet er bruks området det er en del mer software til pc en det er til mac så man må jo velge med omhue jeg selv hadde nok valgt en pc i stede for en mac men det har noe med hva jeg selv er vant til.

 

 

men man må huske det at support på mac er mye lavere en på pc siden mac er mindre utbrett her i norge akkuratt som linux og unix versjoner kontra microsoft. mange har kompetanse på unix\linux men igjen veldig få som selger kompetanse løsninger og support på dette området.

 

dette er som sagt en sak man bør tenke igjenom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...