Gå til innhold

BT gjør at CPU går på 99%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt BT i lange tider. Har brukt litt av hvert med programmer, men har funnet ut at jeg liker Azureus er det beste for meg. Over til problemet. Igår kom det update til Azureus, å etter at jeg har lagt inn den så går CPU Usage opp i 99% etter noen minutter å så å si låser hele maskinen. Trodde det var Azureus som var problemet, å la inn ett annet BT program, men det samme skjer her også. Noen som har noen ideer hva dette kan være? Er for jævli irriterende at programmet låser opp hele maskinen :mad:

Håper virkelig noen har noen gode råd til meg, for begynner å bli rimelig småforbanna her jeg sitter. Reinstallerte hele Windows for ett par timer siden, men det hjalp meg ingenting. ARRRGGHGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sliter med det samme, fikk det da jeg lastet ned en update til Azureus. Er veldig irriterende.

Stygt å si dette, men godt å høre at jeg ikke er alene.

Skrevet (endret)

Jeg hadde dette problemet tidligere, og den gang var det en feil med oppdateringsmodulen i Azureus. Jeg fikset problemet ved å avinstallere programmet og legge inn full-utgaven av siste versjon i steden for å bruke autoupdateren.

Ellers så fant jeg ut at JavaVM, som Azureus er avhengig av, generelt er alt for treig og bruker unødvendig mye ressurser (til denne bruken), så jeg byttet heller over til en ren C++ basert client: BitComet

Endret av Mr_Snuffles
Skrevet

Har også brukt Azureus tidligere, og har gått over til BitComet fordi den bruker så utrolig mye mindre ressurser.

Skrevet

Avinstallerte hele Azureus igår kveld, å da forsvant problemet. Merkelige greier. Hadde Bittornado stående på i natt, å de funket fint når Azureus var borte. Før jeg avinnstalerte Azureus så køddet Bittornado også. Skal slenge inn BitComet idag å teste det litt. Høres jo lovende ut :)

Takker for all responsen

Skrevet

Det er 2 årsaker/opphav til problemet.

Jeg installerte først nyeste java versjon, og da ble cpu bruken normal igjen. MEN Når jeg da satte netlimiter på den, tok den helt av. Har sendt mail til utviklerene om dette.

Skrevet

Har lest flere steder at det er mange som har problemer med BT i sammen med enkelte virusscannere. Spesielt NOD32 ser ut til å være en kranglefant, men det er sikkert også andre som ødelegger. Sjekk om ting blir bedre hvis du deaktiverer antivirus/brannmur.

Skrevet (endret)
Har brukt BT i lange tider. Har brukt litt av hvert med programmer, men har funnet ut at jeg liker Azureus er det beste for meg. Over til problemet. Igår kom det update til Azureus, å etter at jeg har lagt inn den så går CPU Usage opp i 99% etter noen minutter å så å si låser hele maskinen. Trodde det var Azureus som var problemet, å la inn ett annet BT program, men det samme skjer her også. Noen som har noen ideer hva dette kan være? Er for jævli irriterende at programmet låser opp hele maskinen  :mad:

Håper virkelig noen har noen gode råd til meg, for begynner å bli rimelig småforbanna her jeg sitter. Reinstallerte hele Windows for ett par timer siden, men det hjalp meg ingenting. ARRRGGHGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg og fikk problemer med Azureus igår, etter updaten.. Jeg lastet bare ned BitTorrent.. som selvfølgelig ikke funket skikkelig.. Men fikk ikke høy cpu bruk på det :dontgetit:

Regner med at Azureus folkene fikser dette og legger ut en ny patch.

Endret av bakemesterharepus
Skrevet
Jeg hadde dette problemet tidligere, og den gang var det en feil med oppdateringsmodulen i Azureus. Jeg fikset problemet ved å avinstallere programmet og legge inn full-utgaven av siste versjon i steden for å bruke autoupdateren.

Ellers så fant jeg ut at JavaVM, som Azureus er avhengig av, generelt er alt for treig og bruker unødvendig mye ressurser (til denne bruken), så jeg byttet heller over til en ren C++ basert client: BitComet

BitComet er bra, bruker det selv

Skrevet

Lastet ned BitComet og avinstalerte Azureus. Synes at BT går mye bedre nå, får bedre hastighet og at BitComet var mer "brukervennlig" for min del...

Skrevet (endret)

Problemet ligger i Netlimiter og NOD32 osv. Her er forklaring på hvorfor:

As I changed we changed the way to deal with network io, to use a more efficient method ... 1 of the component in this method is called a "Selector", and some network monitoring programs "break" the selectors, so, Azureus (because even if a selector should never fail, we still handle the case ... for example when you change your IP address in your computer config) keeps recreating the selector ... and it's broken instantly by those tools ...

Selector is one of the most efficient (and let's face it, complex) way of dealing with sockets... most platforms don't even provide a more efficient way of dealing with sockets...

It *may* be that the Java selector implementation is bugged, but seriously ... who do you trust more? the guys at netlimiter? messing with network connections, or the guys at Sun, simply implementing a well known and defined interface for years?

I've made my choice ...

Why would NOD32 cause the same problems? and why not Sygate Personnal Firewall?

Why would azureus not consume 100% CPU when netlimiter isn't activated? All those monitoring / firewall programs use the same method : they "hack" (in a legitimate way) into Microsoft APIs, requesting callbacks before the application gets them, and modifying the events ... that's called a "hook", and you can google for it if you want...

Endret av JKJK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...