Gå til innhold

Kjøpe ipod i USA - 110 volt kontra 220 volt


Anbefalte innlegg

Vurderer å få slekt i USA til må kjøpe en ipod til meg der, siden prisforskjellen er såpass stor som den er.

 

Har noen her på forumet gjort det samme? Det jeg lurer på er om ipoden lar seg lade/bruke på norsk strøm-nett (220 volt, i USA er det vel 110 volt?)

 

Er det bare å bytte strøm-ledning/adapter?

 

Dette haster litt, så hvis du vet noe om dette, så hadde det vært fint med raske svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og apple selger nye kontakter til laderen, slik at du kan bruke den verden over.. laderen takler fra 100 til 240 volt..

japp, du kan ta ut kontakten av den lille boksen som skal inn i veggen og skifte den ut med en annen du kjøper (må vel kjøpe travelkit i samme slengen) driter du i stilen lader du enten med usb eller så kobler du på en ledning som brukes i cdspillere (japp har testet med hell på 60gb ipod photo)

Lenke til kommentar

Har kjøpt iPod i USA, og Apple selger sånne små kontakter som du kan ta av selve strømboksen (:p), men bare pakkevis for hele verden. Koster 350,- eller noe slikt på eplehuset i Bergen. Ellers bør du huske på at du kan få litt problemer med support og garanti, men det går mest sannsynlig bra. Vet ikke hvor lang garantitid det er på iPoder kjøpt i Norge (3 år kanskje), men ved kjøp i USA får du 'hele' 1 år, og må dekke transportkostnader hvis iPoden er mer enn 6 mnd gammel når du sender den inn til reperasjon.

Ellers er det ingen bakdeler som jeg vet om. Prisen er jo utrolig mye lavere enn i Norge, fikk min for halv pris av vanlig pris her i Norge på den tiden. Ikke noe å være lei seg for med andre ord :p Måtte riktignok kjøpe en U2 special edition siden den var den eneste modellen de hadde igjen (kjøpte den rett etter jul, skikkelig sjakktrekk..).

Lenke til kommentar
Har kjøpt iPod i USA, og Apple selger sånne små kontakter som du kan ta av selve strømboksen , men bare pakkevis for hele verden. Koster 350,- eller noe slikt på eplehuset i Bergen.

 

350!! Hehh... er de signert av Jobs eller noe sånt :p? Jeg kjøpte selv en slik pakke med 5 ulike adaptere på en vanlig el-sjappe og betalte vel 98,- for de.

 

PS: De større flyplassene har som oftest et godt utvalg av forskjellige typer adaptere så hvis du er innom en så er det verd å sjekke det ut.

 

Regards

SilverWolf

Lenke til kommentar

Jeg, er imotsetning mange andre her på forumet og ellers resten av verden skulle jeg nesten til å si, ikke en diehard ipod fan.

 

Skal til usa i sommer, og tenkte da å kjøpe meg en sony mp3 spiller. harddisk spilleren dems. Noen som vet om noe lignende kabler til den spilleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...