Gå til innhold

NEC ND-3520A tar ikke 90 min CD-R


Anbefalte innlegg

Har NEC ND-3520A og NEC ND-1300A på maskinen min.

Prøver å brenne 2 episoder av Lost inn på en CD (VCD), men jeg får beskjed om at det ikke er nok plass på disken. Trenger 744 MB mens jeg har 702 MB. Hva er galt, når CD'ene er på 800 MB ? Bruker Nero Reloaded (siste oppdatering fra Nero.com) og MMORE CD-R90.

 

Har prøvd med begge brennerne og får samme beskjed.

Har også prøvd å brenne 85 minutter med musikk, og får fortsatt samme beskjed.

Endret av Jarlandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

File --> preferences --> Expert options --> Enable Disc at once CD overburning --> sett tid til 90 minutter.

 

Ved brenning må du velge "disc at once" og "finalize disc".

 

Då skal nå få opp valget om du vil overbrenne :)

 

Det er helt vanlig at 90/99 min plater identifiseres som 80min, man må da overbrenne de opp til angitt kapasitet.

Lenke til kommentar
File --> preferences --> Expert options --> Enable Disc at once CD overburning --> sett tid til 90 minutter.

Takker, nå fungerer det bedre... :D

 

Men selv om jeg satte inn 90 minutter vil den kun brenne ca 85 (eller litt over 750 MB). Det er jo bedre enn det var før, men fortsatt ikke hele diskens kapasitet. Noen som vet hva problemet er ?

Lenke til kommentar

Skulle selv brenne MMORE 90 min. cd-r plater.Og prøvde først på Nec 3520A med samme resultat som du.Så prøvde jeg på en Aopen Crw-5232 cd-brenner og den hadde ingen problemer med disse platene. De blir identifisert som 791 Mb plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...