Gå til innhold

bygger gaming pc til ca. 7500. trenger tips


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc. Så litt på denne her

og lurte på om det er smart av meg å kjøpe den for 8500 uten skjerm? Han bor i nærheten av meg så jeg slipper å betale frakt. Den er 3 mnd gammel og han sa han brukte rundt 17.000-18.000 på den når han kjøpte den. Han selger den fordi overgang til Mac Powerbook. Kabinettet skal jeg bytte ut etter kjøp. RAMen er veldig bra på den. Ta deg tid til å si hva som er bra og eventuelt hva som er minus med den. Takk på forhånd ;)

Endret av quickbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp ALDRI den pcen der, du får mye bedre nytt uansett. Selv om du kanskje må slenge på noen få lapper, men det er verdt kronene. Istedet for å bli lurt trill rundt.

Får se hva andre sier også :) Kanskje jeg skal kjøpe alt nytt. Men har ikke så mye penger..

Lenke til kommentar
17-18 000?? Det er det dummaste eg har høyrt, mannen kjem åpenbart med dårlige og feilaktige påstander. Styr unna!

HAn selger den da for 8500 uten skjerm. Er det smart av meg? Si hva som er bra eller dårlig med den ;)

Den er 3 mnd gammel og han sa han brukte rundt 17.000-18.000 på den når han kjøpte den.

:no:

Lenke til kommentar

Nei, den PC-en er ikke noe å satse på. Jeg utelukker ikke at han faktisk brukte så mye penger da han kjøpte den, i det minste no deromkring, men det betyr i såfall at enkelte av komponentene må være gamle. Du får mye bedre nytt i dag for samme prisen. Få noen til å sette opp et system for deg, hvor du beskriver hva du trenger og hvor mye penger du skal bruke.

Lenke til kommentar
Jeg utelukker ikke at han faktisk brukte så mye penger da han kjøpte den, i det minste no deromkring, men det betyr i såfall at enkelte av komponentene må være gamle.

 

Kjøpte ca. samme pc for 10 000 kr, dessuten seier han at pc'en er 3mnd gammel...

Lukter ikkje bra dette :no:

 

Men kom med budsjett og bruksområde og eventuellt det du ikkje trenger, så vil

du nok få ganske gode tips :)

Lenke til kommentar

Ok, skal legge ut ting og tang. Jeg skal kjøpe meg en ny gaming pc i deler. Max pris er 9000 kr. Jeg trenger hjelp av dere til å finne deler på komplett osv å legge de ut her(link + navn). Vil ha 1024 MB RAM(bra RAM), uten skjerm, tastatur, mus, musematte og høytalere. Vil ha 6 USB innganger og 2 Firewire. helst AMD athlon prosessor ;)

Lenke til kommentar
Styr langt unna!!! :no:

Ikke den pcen vi snakker om nå. Har bestemt meg at jeg ikke skal kjøpe den ;) Men nå skal du svare på dette "Ok, skal legge ut ting og tang. Jeg skal kjøpe meg en ny gaming pc i deler. Max pris er 9000 kr. Jeg trenger hjelp av dere til å finne deler på komplett osv å legge de ut her(link + navn). Vil ha 1024 MB RAM(bra RAM), uten skjerm, tastatur, mus, musematte og høytalere. Vil ha 6 USB innganger og 2 Firewire. helst AMD athlon prosessor" ;) Gjelder å føle med :)

Lenke til kommentar

Og hvis du vil spare 1600 kroner så kan du kjøpe et 6800 LE demo kort hos komplett 6800 LE

 

Helt greit kort som henger med i svingene i moderne spill.

 

 

(Men du må velge et hovedkort som støtter AGP og ikke PCI-express)

Endret av Culpa
Lenke til kommentar

vist det blir for dyrt kan ddu få kjøpe pc av meg !.... Har en pc eg kjøpte i desember for ca 10000 kr .... klarer alle spill i god oppløsning (1280*1024)

 

Delene som vil følge med er :

 

Amd Athlon 64 3200+ 2,2Ghz prosessor Socket 754

Gigabyte K8 Triton series -- GA-K8NS socket 754

trådløst nettverskkort

veriteck 1024 mb ddr Pc3200 400 mhz

8usb 2.0 porter og 3 firewire porter

POV 5900 XT skjermkort

WD 250 Gb harddisk

DVD RW

 

helt grei pc som drar godt i alle spill å kan kjøre det aller meste ..... pris kan diskuterest og det er over 2.5 års garanti igjen !

Noen som syns det høres interresant ut ta kontakt

Endret av ProDeluxe
Lenke til kommentar

Sitter selv med følgende oppsett jeg skal bygge til høsten:

 

* Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI

* EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra, ATXSocket-939, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

* Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminiumm/USB&Firewire (uten PSU), Sort

* AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte

* Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W120mm, SATA, Special Edition, 24/20pin

* Seagate Barracuda 7200.7 200GB SATA8MB 7200RPM

* NEC DVD recorder ND-3520A IDE BlackBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

* Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC320032Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

 

Dette vil koste 7627kr på komplett.no

Lenke til kommentar
Sitter selv med følgende oppsett jeg skal bygge til høsten:

 

* Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI

* EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra, ATXSocket-939, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

* Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminiumm/USB&Firewire (uten PSU), Sort

* AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte

* Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W120mm, SATA, Special Edition, 24/20pin

* Seagate Barracuda 7200.7 200GB SATA8MB 7200RPM

* NEC DVD recorder ND-3520A IDE BlackBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

* Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC320032Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

 

Dette vil koste 7627kr på komplett.no

Tror ikke at det oppsettet der var det beste, men. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...