Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan finne ip! msn


Anbefalte innlegg

Det går også gjennom serverene nå om dagen, derfor det ofte går så sakte.

Eneste jeg kan tenke meg går er direkte videokonferanse.

*prøve*

Ja, akkurat det der er jo helt latterlig, hva er logikken? "å nei, personen stoler nok på vedkommende til å få en fil, men ipen skal han ikke få?"

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen måte å få ip'en på er jo (forutsatt at man har tilgang til en eller annen web-server) å fikse en link via tinyurl til å peke på en spesifikk link på din web-server, og så sende linken til vedkommende du ønsker ip'en til. For å gjøre det hele litt mer troverdig kan du legge ut et kult bilde der eller noe slikt... 9 av 10 trykker ukritisk på linker de får tilsendt slik :) Og har du tilgang til webserveren ser du i aksess-loggen hvor vedkommende kom fra.

 

Stiller meg forøvrig også undrende til at filer sendes via msn-sine servere. Er det ikke mulig å skru av den featuren? Mistenker forøvrig at hovedgrunnen til at de gjør det på denne måten er at for å lage en direkte-forbindelse så må en av brukerne kjøre uten brannmur (eller med åpen brannmur), og de fleste idag har en (eller flere) brannmurer...

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Det eg vet er at i MSN Messenger 6.xx blir du koblet opp mot andre sin ip når du sender filer eller deler bakgrunn. Avatarer...går gjennom Messenger sin server uansett.

Men vet ikke hvordan MSN MESSENGER 7.xx virker nå.

Tror de har forbedret sikkerheten, altså alt går gjennom serveren deires.

Lenke til kommentar
Prøv å sende filer via msn mellom 2 pcr på samme switch så får du se om det går via msn sine servere. Tvilsomt.

 

Hacking ? LOL

sant som sant, en anna ting er at eg faktisk har funne ip'en til en anna ved hjelp av msn og Netlimiter!

 

sat på "LAN" i helga, filene går rett igjennom nettverket. Det kan du enkelt og greit bare sjå ka fart du får ved å sende til en som sitter på samme switch...

Endret av Tonickup
Lenke til kommentar

 

en anna ting er at eg faktisk har funne ip'en til en anna ved hjelp av msn og Netlimiter!

 

ja...

 

du kan jo til og med stille hastigheten du vil "gi" de forskjellige ip-ene...

 

btw... kjekt i DC, bittorent eller andre fildelingsprogrammer du må laste opp :whistle:

Lenke til kommentar
Prøv å sende filer via msn mellom 2 pcr på samme switch så får du se om det går via msn sine servere. Tvilsomt.

 

Hacking ? LOL

Heller tvilsomt det ja, har prøvd det du nevner å syns hastigheten på filoverføringen var litt (*ironisk*) for stor til at msn sine servere kunne ha håndtert det

Lenke til kommentar

 

en anna ting er at eg faktisk har funne ip'en til en anna ved hjelp av msn og Netlimiter!

 

.......

 

btw... kjekt i DC, bittorent eller andre fildelingsprogrammer du må laste opp :whistle:

I bittorrent må du laste opp for å kunne laste ned, så det er nok ingen mulighet ;)

Lenke til kommentar
Det går også gjennom serverene nå om dagen, derfor det ofte går så sakte.

Eneste jeg kan tenke meg går er direkte videokonferanse.

*prøve*

Ja, akkurat det der er jo helt latterlig, hva er logikken? "å nei, personen stoler nok på vedkommende til å få en fil, men ipen skal han ikke få?"

 

AtW

Slik jeg har oppfattet MSN prøver den å direktekoble maskinene først...

Om noen har problemer med det (nesten ALLE ADSL ISPer i Norge har vel det, om du ikke konfigurerer litt på egen hånd) så vil den gå gjennom servere som lager en slags tunnel-connection (denne er ikke direkte kjapp nei), video lagger jo så bare fy!

 

Tar jeg feil? Eller kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...