Gå til innhold

Hvilket AGP SK er best til spilling (film) ?

Radi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BFG 6800 Ultra OC

Dette er et temmelig kvasst Ultra kort , bittelitt høyere klokk enn hva normalt.

Temmelig billig og.

Men bare for å spørre , er du sikker på at du trenger det ypperste beste?

Jeg oppgraderte nettopp fra 6600GT 128MB til 6800 Ultra 256MB , og konkluderer egentlig den dag i dag med at jeg kunne spart meg pengene.

Jeg kan ha på max på all grafikk nå , mot "bare" svært-høyt tidligere , og jeg merker egentlig ingen forskjell.

Spiller på LCD skjerm , så jeg har bare 1280x1024 i oppløsning , skal du kjøre høyere enn det så er det kanske verdt penga likevel....

Skrevet

Et 800xt pe er det beste for pengene, økning på ca. 700 kr til et 850xt pe og bare ca. 3,3% ytelses økning. Kort produsent har ingen eller liten betydning på kortets ytelse. Så velg det som er inne i butikken akuratt nå. :thumbup:

Skrevet

Hadde det vært snakk om ytelse for pengene hadde vi heller snakket om 6600gt og x800xl, men det handler jo om det beste kortet.

Skrevet

blir ikke det beste to 6800 Ultra i sli eller no sånn? siden pris ikke teller liksom..

når det gjelder hva som er det beste kjøpet idag så må det vel være et demo 6800 kort av no slag fra komplett, eller et 6600gt.

Skrevet

XFX GeForce 6800 Ultra 256MB koster 3999 kr

256mb, TV-ut, Dual DVI

-----------------------------------------------------------------------------------

x850xt pe koster 4568 kr

Har det samma som de ander kortene. Men mangler TV-ut

-----------------------------------------------------------------------------------

x800XT PE 256MB koster 3688 kr

Har det samma som de ander kortene.

Men mangler Dual DVI, men har VGA (Analog)

------------------------------------------------------------------------------------

BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OC Koster 3295 kr

256mb, TV-ut, Dual DVI

Hmm.... Hvem skal jeg velge ?

Har Mhz'n mye å si ?

For ( BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OC ) Har mest Mhz. 1100Mhz

Skrevet
blir ikke det beste to 6800 Ultra i sli eller no sånn? siden pris ikke teller liksom..

når det gjelder hva som er det beste kjøpet idag så må det vel være et demo 6800 kort av no slag fra komplett, eller et 6600gt.

Vet ikke hvor mange ganger trådstarter har sagt det nå, at det være et AGP-kort

Er ikke lett :roll:

Skrevet (endret)

BFG kortet gir nokk mest for pengene av de kortene der, x850xt pe er ikke så veldig mye bedre en 6800ultra. Jeg mener at bfg kortet er det beste kjøpet av de kortene.

phax: glemt at det var snakk om agp ? :p

Kevlar: tror han nevnte det 4 eller 5 ganger på en side :p

Endret av gsn
Skrevet

Ja, jeg vurderer det BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OC kortet.

Det var nest biligst og det hadde TV-ut og Dual DVI

Er det ingen som kan svare meg på:

Hva har Mhz'n på et skjerm kort å si ?

Er det beder å ha mye Mhz eller er det det samma sånn at man ikke merker noe forskjell.

Skrevet

Det er helt opp til model på skjermkortet. Et 6800ultra på 200 mhz er dårligere en et 6800 ultra på 500mhz(logisk nokk). MEN når man sammenligner feks x850 med 6800 ultra så blir mhz ubetydelig, da går det rett og slett på hvor bra selve kortet eller GPUen er. Hvis du søker på www.google.com kan du finne tester av begge kortene og sammenligninger.

feks 6800 ultra review , x850xt pe review osv

Skrevet (endret)

Bare for å gjøre dette enklest mulig og kanskje bli ferdig med det.

X850XT PE er markedets beste kort, her har du et veldig godt kort, Powercolor X850XT PE. Dette er et AGP kort og har en rå ytelse.

Penger er jo tydeligvis ikke noe problem for deg så jeg vil anbefale dette kortet til deg.

Edit:

Sapphire X850XT PE, dette kortet er like bra som det forrige jeg linket til. Hva du vil ha er en smakssak.

Personlig ville jeg gått for Sapphire sitt siden jeg liker de litt bedre men det spiller liten rolle.

Endret av MacManus
Skrevet

Jeg har akkurat fått mitt Gainward Geforce 6800 GT (2400/Ultra) 256 MB kort i posten. Skal straks sette det inn i maskinen og prøve det ut!

Skrevet

Har du vært bruker av forumet lenge, Radi? Bumping og masing er ikke så veldig populært, og dessuten så finnes det ørtenhundreogørti tråder om NØYAKTIG det du vil vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...