Gå til innhold

exe. filer fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formatering er IKKE nødvendigvis nødvendig to ganger i året. Det er ren feilinformasjon. Formatering er som regel en utvei hvis noe er skikkelig galt eller hvis det vil ta lengre tid å rydde opp/fikse enn å formatere og reinstallere Windows. Jobber selv med bl.a. support og er borti drøssevis av maskiner som har gått åresvis uten formatering. En enkel opprydding og defragmentering og de er like gode som da de først ble satt opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du har windows-cden din. sett den inn, gå til startknappen nederst til venstre på skjermen, velg run og skriv

sfc /scannow

Så lar du det rusle og gå til det er ferdig.

Deretter henter du ned JV16 Power Tools fra http://www.jv16.org og kjører en reg clean. Sjekk også i jv16 under starting programs om det er noe der som kan tas bort.

gjort hele prosessen nå :roll:

dette jv16 er et supert verktøy!

fant 80 lugumre filer.slettet alle.

programmet spør da om jeg vil ha backup av filene.

jeg trykkte ja.skull jeg trykk nei kansje?

Skrevet

Du må gjerne ta backup. Backupen legger seg trygt og godt og utgjør ingen trusel. Det kan være lurt å ha den i tilfelle man skulle komme til å fjerne noe man ikke skulle ha fjernet.

Skrevet (endret)

jeg har også probs med .exe filer... så og si ALT!!!! jeg laster ned i .exe funker ikke... kommer opp en msDOS bilde i 1sec.. så skjer det ingenting.. ANNOYING!!

edit: masse leifer

Endret av *Magnus*
Skrevet

Noen exefil-problemer kan oppstå under installering/avinstallering av dårlig kodede programmer. Fiks:

Lim inn følgende i notisblokk, lagre som repair.reg og dobbeltklikk, åpne i regedit:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] "DisableRegistryTools"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\exefile\shell\open\command] @="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\batfile\shell\open\command] @="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\comfile\shell\open\command] @="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\piffile\shell\open\command] @="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\scrfile\shell\open\command] @="\"%1\" %*"

Skrevet
jeg har også probs med .exe filer... så og si ALT!!!! jeg laster ned i .exe funker ikke... kommer opp en msDOS bilde i 1sec.. så skjer det ingenting.. ANNOYING!!

fo ca en måned siden hadde jeg det slik at alle exe. filer køddet,slik du nevner hær og da måtte jeg bare formatere og legge in windows på nytt..

prøvde all slags fix tools men ingen fant virus

Skrevet
jeg har også probs med .exe filer... så og si ALT!!!! jeg laster ned i .exe funker ikke... kommer opp en  msDOS bilde i 1sec.. så skjer det ingenting.. ANNOYING!!

fo ca en måned siden hadde jeg det slik at alle exe. filer køddet,slik du nevner hær og da måtte jeg bare formatere og legge in windows på nytt..

prøvde all slags fix tools men ingen fant virus

ok.. skal formatere neste måned så :) da jeg skal installere AV8 og amd 64 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...