Gå til innhold

Enkelt å skifte PSU?


Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter på en Hp a.120 maskin som jeg har bestemt meg for å "utvide" litt. Med et skikkelig skjemkort mer ram og mer lagring:D

Problemet er at det bare er 250W psu i den. Lurer derfor på om det er mye "stress" å skifte PSU?

Er det noe spesielt jeg må se etter?

Hk'et er et Nforce2 Hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du åpner kabinettet og ser, så ser du om det er mye arbeid. :)

 

PSU'en er bare festet med 4 skruer i kabinettet, så det er ikke mye arbeid å skifte en PSU. Det som er "litt" arbeid er å ta vekk ledningene fra hovedkortet, og husk å sjekk om du har 20 eller 24 pins strømkontakt på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hvis du åpner kabinettet og ser, så ser du om det er mye arbeid. :)

 

PSU'en er bare festet med 4 skruer i kabinettet, så det er ikke mye arbeid å skifte en PSU. Det som er "litt" arbeid er å ta vekk ledningene fra hovedkortet, og husk å sjekk om du har 20 eller 24 pins strømkontakt på hovedkortet.

Siden det er et nforce 2 hk så er det 20 pins. :)

 

Det er ikke mye arbeid men ta deg en halvtime time til å gjøre det med tanke på at det er første gangen...

 

Den letteste måten å gjøre det på er å bytte ut en og en ledning for da kan du ikke gjøre noe feil. Ta ut en og sett i en.

Lenke til kommentar
Det tar ikke lang tid nei.

 

Men siden det er så mye du skal bytte ut ville jeg kanskje vurdert å bytte hele maskinen. det blir "bare" +/- 2000 med kabinett og hovedkort. ;)

Skal ha det i tankene, tenkte at med et Clu3d 6800 128mb skjermkort, 512 mb ram til, og en ekstern harddisk på en 200gb ville forelnge levetiden på pcen me et år eller to? eller blir det som å "pisse i buksa for å holde varmen"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...